קורונה, מענקים - ותיעוד אחד מצמרר: הכתבות הנצפות של השנה

לרגל סיומה של שנת תש"ף סיכמנו עבורכם את הכתבות הנצפות ביותר באתר חדשות 13: איזו כתבה קטפה את הבכורה, כיצד השפיעה הקורונה על הדירוג - ואילו שתי כתבות הפתיעו אפילו אותנו?

זמן צפייה: 01:59

תש"ף הגיעה לסיומה, ולרגל המאורע סיכמנו עבורכם את הכתבות הנצפות ביותר באתר חדשות 13: איך השפיעה הקורונה על הגולשים, איזו כתבה הגיעה למקום הראשון - ואילו שתי כתבות שנכנסו לדירוג הפתיעו גם אותנו?

קורונה במערכת החינוך, מענק לכל אזרח - ו"גן הזוועות": הכתבות הנצפות של תש"ף

כצפוי אל המקום הראשון בדירוג השנתי הגיעה כתבה שעוסקת בקורונה. הכתבה המדוברת היא כתבתן של ליאור ורוצלבסקי ואריאלה שטרנבך על מורה מבית ספר לחינוך מיוחד במודיעין עילית שבאה במגע עם תלמידים, התגלתה כנשאית קורונה וגרמה לכך שבית הספר נסגר. הכתבה פורסמה בארבעה במאי, יממה בלבד לאחר שתלמידי ישראל חזרו למוסדות החינוך בתום חודשיים של פגרה כפויה - ועוררה בהלה בקרב הורים רבים שחששו כי מדובר בבית הספר שבו לומדים ילדיהם.

אל המקום השני הגיע התיעוד המצמרר מ"גן הזוועות" ברמלה. במהלך השנה האחרונה עלתה שוב לכותרות מכת האלימות בפעוטונים, ובשיאה החשיפה של מאור צור על פרשת ההתעללות בגן ברמלה. שבועיים לאחר שפורסמה לראשונה הפרשה, התיר בית המשפט לפרסם את הסרטונים ממצלמת האבטחה. בתיעוד ניתן היה לראות את נשות הצוות בסדרה של אירועי אלימות כלפי הילדים, כאשר בין היתר הן סטרו לפעוטות, גררו אותם על הרצפה, הטיחו אותם במזרונים - וזרקו חפצים על ראשיהם.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

את המקום השלישי כבשה כתבתו של טל שורר ששודרה באוגוסט בתוכנית "שישי עם אילה חסון" ועסקה בתעלומת הסוהרת והאסירים בכלא צלמון. הפרשה החלה כשסוהרת ושני אחים אסירים ננעלו במשך יותר משעתיים בתא. הסוהרת טוענת שנכנסה כדי לעזור לאחד מהם שהיה במצוקה, אך בכירי שב"ס לשעבר סברו בכתבה כי מדובר ב"סיפור מופרך".

אל המקומות הרביעי והחמישי הגיעו שתי כתבות שעוסקות באותו הנושא: "מענק לכל אזרח". במהלך חודש יולי הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את הרעיון לחלק מענקים לכל אזרחי ישראל בשל משבר הקורונה. אל המקום הרביעי הגיעה כתבה של מתן חודורוב על כך שהמענק למקבלי הקבצאות (נכים, עולים חדשים ומובטלים מעל גיל 67) יוכפלו וכי רווקים יזכו למענק של 750 שקלים. למקום החמישי, בפער קטן, הגיעה כתבה נוספת של חודורוב שבה נכתב על האופן שבו הציבור יוכל לקבל את המענק לחשבון הבנק.

נתניהו מציג את התוכנית הכלכלית
נתניהו מציג את התוכנית הכלכלית | צילום: קובי גדעון / לע''מ

אל המקום השישי הגיעה כתבה נוספת שקשורה לקורונה - וכמו המקום הראשון גם היא עוסקת במערכת החינוך. לקראת סוף חודש אפריל, הורים רבים שנאלצו להישאר עם ילדיהם בגלל ההסגר, חיכו להודעה על החזרה למוסדות החינוך. ב-23.4 פרסמה כתבת החינוך ליאור ורוצלבסקי במהדורה המרכזית את המתווה של משרד החינוך, כולל תאריך החזרה - 3.5.

אל המקומות השביעי והשמיני הגיעו שתי כתבות שעוסקות באחת הפרשות המזעזעות שנחשפו השנה: האונס הקבוצתי באילת. אל המקום השביעי הגיעה הכתבה הראשונה שעסקה בפרשה ובה נכתב כי נערה בת 16 התלוננה שנאנסה ע"י 30 צעירים במלון הים האדום באילת. למקום השמיני הגיעה עדותה של הנערה שפורסמה ע"י אלמוג בוקר יום למחרת הפרסום על הפרשה. בעדותה אמרה כי "אף אחד לא יודע מה עבר עליי" וכי "לא הייתי מסוגלת להתמודד עם מה שקרה".

מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי
מלון הים האדום באילת, שם על פי החשד אירע אונס קבוצתי | צילום: חדשות 13

אל המקום התשיעי הגיעה כתבה נוספת שקשורה לאילת, אך לא לפרשת האונס אלא למגפת הקורונה. בתחילת חודש אוגוסט, בשיאו של הגל השני, חשף אלמוג בוקר את נתוני הקורונה במלונות בעיר הדרומית: 33 מקרים בעשרה ימים - ופרסם את המלונות שבהם אותרו הנשאים. את העשירייה המובילה חותם ריאיון ששודר בתוכנית "חדשות היום עם אלמוג בוקר" עם אמו של תלמיד תיכון שאושפז לאחר שהותקף באכזריות באמצעות פטיש בבית הספר.

ריאיון עם אמו של תלמיד תיכון שהותקף במהלומות פטיש
ריאיון עם אמו של תלמיד תיכון שהותקף במהלומות פטיש | צילום: חדשות 13

ומה המצב בגזרת כתבות המגזין?

אז, כאמור, כתבת המגזין הנצפית ביותר באתר חדשות 13 בשנה החולפת הייתה הכתבה של טל שורר על הסוהרת והאסירים בכלא צלמון. אל המקום השני הגיע הריאיון שערכה הילה קורח עם אברי גלעד בחודש אוגוסט במסגרת מהדורת השבת. קורח, שהגישה יחד עם אברי במשך יותר מעשור את "העולם הבוקר", שמעה ממנו על הפחד מזקנה, ההתמכרות לכושר, על השינוי בדעות הפוליטיות - וגם את מי לעולם לא יזמין לתוכנית שלו.

אברי גלעד
אברי גלעד | צילום: חדשות 13

אל המקום השלישי בקטגוריית כתבות המגזין הגיעה כתבה של אלמז מנגיסטו ששודרה ביוני במהדורה המרכזית והציגה את סיפורם של משה גולן ובת זוגו שהיו אמורים להינשא באולם אירועים שסגרו חודשים מראש - אבל אז הגיעה מגפת הקורונה. התאריכים החלופיים שהציע בעל האולם לא היו לשביעות רצונם, הם החליטו להיפרד - ותבעו את בעל האולם, שלטענתם אשם בביטול החתונה.

משה גולן, ביטל אל חתונתו ומאשים את בעל האולם
משה גולן, ביטל אל חתונתו ומאשים את בעל האולם
בצמרת התיעודים הנצפים ביותר: אלימות
כאמור, התיעוד הנצפה ביותר במהלך השנה היה הסרטונים מ"גן הזוועות" ברמלה. אל המקום השני הגיע תיעוד אלים נוסף שפרסמה ליאור קינן בחודש מאי, ובו ניתן לראות נהג אגד שהותקף בירושלים. בסרטון ממצלמות האבטחה ניתן לראות נוסע שביקש לעלות עם כלבו מסוג פיטבול לאוטובוס, מוריד ממנו את הרסן - ומשסה אותו בנהג.
תקיפת נהג אוטובוס בירושלים
תקיפת נהג אוטובוס בירושלים | צילום: חדשות 13
אל המקום השלישי בקטגוריית התיעודים הגיעה כתבה של דורון הרמן מחודש יולי שהציגה שוב מקרה אלימות - והפעם במגדלי יוקרה בתל אביב. בכתבה ניתן לראות את אורן קובי, איש עסקים שנאשם בהונאת משקיעים בכ-20 מיליון שקלים, כשהוא מכה אדם אחר באכזריות. איש הנדל"ן שילם 100 אלף שקלים פיצוי כדי להשתיק האירוע - אך הצ'ק היה ללא כיסוי, והפרשה נחשפה.
אורן קובי מכה אדם אחר
אורן קובי מכה אדם אחר | צילום: חדשות 13

איך כתבות על עוגה וסוס נכנסו לדירוג?

ולסיום, לצד הכתבות החדשותיות, התיעודים הוויראליים וכתבות המגזין המרגשות הגיעו גם שתי כתבות מפתיעות לצמרת הדירוג השנתי. אל המקום ה-15 הגיעה כתבה של ישי פורת ששודרה במאי במהדורה המרכזית ועסקה במאמצים של ראש משפחת פשע לאתר את הסוס שלו. בכתבה הוצג סיפורו של העבריין הוותיק ניסים אלפרון שהבחין כי סוסו, ששוויו נאמד בכ-300 אלף שקלים, נגנב. ימים לאחר מכן, נכנס אלפרון עם שיירה של כלי רכב לקלקיליה שבשטחי הרשות הפלסטינית כדי למצוא את האבידה - ולא עזב את המקום עד שקיבל את מבוקשו.

הסוס של ניסים אלפרון
הסוס של ניסים אלפרון | צילום: חדשות 13

כתבה נוספת שנכנסה במפתיע לדירוג והגיעה למקום ה-24 היא כתבתו של עומר ירדני, גם כן מחודש מאי, ששודרה במהדורת השבת עם הילה קורח, והציגה לעולם את עוגת הגבינה הבאסקית. הכתבה שודרה כמה ימים לפני חג השבועות ועסקה בעוגת הגבינה שהוכנה לראשונה לפני 30 שנה במסעדה קטנה בחבל הבאסקים שבספרד - וכבשה את קהילות האפייה ברשתות החברתיות.

עוגת גבינה באסקית
עוגת גבינה באסקית | צילום: חדשות 13