שינויים נוספים בתוכנית המענקים: כך תקבלו את הכסף לחשבון הבנק

בוטלה ההחרגה של בכירי המגזר הציבורי, דרישת ח"כ גפני למענק נוסף למשפחות ברוכות ילדים נדחתה. אזרח שזכאי לקצבת ילדים יקבל את הכסף אוטומטית, היתר יחויבו להגיש בקשה באתר הביטוח הלאומי

זמן צפייה: 01:30

בעקבות דיונים שהתקיימו במשרד ראש הממשלה, נערכו הלילה (חמישי) שינויים בתוכנית "מענק לכל אזרח", שבמסגרתו יקבל כל אדם בישראל 750 שקלים. על פי נוסח החוק שיובא היום לדיון בממשלה, גם אוכלוסיית מקבלי המזונות זכאית למענק מוגדל. דרישת ח"כ גפני (יהדות התורה) למענק מוגדל עבור משפחות ברוכות ילדים אינה נמצאת בגרסה הנוכחית של החוק.

נוסף על כך, בוטלה ההחרגה של בכירי המגזר הציבורי מהחוק, והם יהיו זכאים למענק. ההכנסה השנתית המינימלית שעליה עדיין זכאים למענק עלתה ל-651 אלף שקלים. עלות התוכנית היא 6.48 מיליארד שקלים לפחות. המענק החד פעמי לא יחויב במס הכנסה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אושר החוק שמאפשר לממשלה ליישם תקנות חירום – ללא אישור הכנסת

לאחר פרישת ברבש: פרופ' רוני גמזו מונה לפרויקטור הקורונה

החשש הגדול מהחורף: נחשול חולי שפעת – במקביל לגל קורונה שלישי

נתניהו מציג את התוכנית הכלכלית
נתניהו מציג את התוכנית הכלכלית | צילום: קובי גדעון / לע''מ

גרסת החוק הנוכחית מתייחסת מעשית לאופן שבו יקבלו האזרחים את הכסף. לפי נוסח החוק, מי שזכאי לקצבת ילדים יקבל את הכסף אוטומטית לחשבון הבנק שלו. מי שלא זכאי לקצבה, והפרטים שלו אינם נמצאים במחשבי הביטוח הלאומי, יחויב להגיש בקשה באתר.

הבקשה צריכה לכלול שם פרטי ומשפחה, מספר זהות, תאריך הנפקת תעודת הזהות, תאריך לידה, מספר טלפון, כתובת מגורים, כתובת דואר אלקטרוני ופרטי חשבון בנק. לצורך העברת המענק, הביטוח הלאומי רשאי לבקש את פרטי חשבון הבנק של תושב ישראלי גם ממשרד הקליטה, ממשרד הביטחון ומרשויות ממשלתיות נוספות.

מי שלא מסתדר עם בקשה מקוונת, יוכל להגיש אותה בפקס, באופן ידני אם יתאפשר, וייתכן שגם באמצעות שיחה טלפונית או מסרון. את הבקשה יש להגיש תוך שנה מהיום שבו יאושר החוק.

אתמול, כזכור, פורסם בחדשות 13 על השינויים הצפויים החוק. במשרד רה"מ ניסו להוסיף לרשימת האוכלוסיות שיקבלו מענק מוגדל גם ניצולי שואה במצב קשה ונכי צה"ל, אך המהלך ככל הנראה לא יקרה בסופו של דבר.