ראש משפחת פשע נכנס לשטחי הרשות - כדי לחפש סוס שנגנב

ניסים אלפרון הבחין שסוסו, ששוויו נאמד בכ-300 אלף שקלים, נגנב - אבל ספק אם הגנב ידע עם מי הוא מסתבך. ימים לאחר מכן שיירה של כלי רכב נכנסה לקלקיליה באישון לילה כדי למצוא את האבידה

זמן צפייה: 02:19

שיירה שלי כלי רכב ובראשה עבריין בכיר נכנסה באישון לילה לשטח בשליטה פלסטינית כדי לחפש סוס שנגנב. נשמע כמו סרט אך מדובר באירוע שהתרחש באמת וכמעט הפך לתקרית ביטחונית. בלי תיאום עם צה"ל, עשרה כלי רכב ישראליים מגיעים לקלקיליה, שטח המצוי בשליטה פלסטינית. במרכז השיירה העבריין ניסים אלפרון שהגיע מלווה בצבא הפרטי שלו רק כדי להחזיר את הסוס שנגנב ממנו והוברח לשטחים.

שלום זוהר, חבר של אלפרון, סיפר כי "הסוס הזה היה יוצא משם גם אם היה צריך להיכנס לשם 200 ישראלים וגם 300. ניסים היה דואג שייכנסו ויוציאו את הסוס הזה. זה סוס שהוא גידל אותו כמו תינוק". אלפרון, ראש משפחת פשע שניצל מכמה וכמה ניסיונות חיסול, הבחין בשבוע שעבר כי הסוס שבבעלותו ששוויו נאמד בכ-300 אלף שקלים נגנב, אבל ספק אם מי שגנב אותו יודע עם מי הוא מסתבך.

הסוס של ניסים אלפרון
הסוס של ניסים אלפרון | צילום: חדשות 13

זוהר סיפר כי "הפעלנו קצת קשרים עם אנשים די מכובדים בצד הפלסטיני. נכנסנו ממש אל תוך קלקיליה, חצי שעה אחרי שהסתיים צום רמדאן, הגענו עד למשטרה הפלסטינית ודרשנו לקבל את הסוס". כבר במהלך הכניסה לעיר הפלסטינית התושבים מבחינים בשיירה ונוצרת מהומה. "התחילה שם התקהלות של כל מיני תושבים שלא ראו בעין יפה את הישראלים שנכנסים להם ממש עד לבית", סיפר זוהר. "היה חשש מאוד גבוה שיכול להיות שם איזשהו לינץ', אז הרשות הפלסטינית שלחה כוחות של השוטרים שלהם והצליחו להזיז קצת את ההמון".

לאחר דרמה שנמשכה כמה שעות, שלום זוהר, איש עסקים מהשומרון וזה שהיה אחראי על המשא ומתן, קיבל טלפון מקצינים ברשות הפלסטינית ובו התבקש להמתין בכניסה לעיר. וכך, בזמן שכולם ממתינים לסוסו של משיח, חבורה של עבריינים מהצד הישראלי ושוטרים פלסטינים יושבים על כנאפה ומתוקים. בהמשך הלילה הסוס הוחזר לבעליו והחבורה עזבה את המקום ופתחה בדהרה בחזרה לישראל.