בועטת בראש הפעוט ומכה עם מגב: התיעוד מגן הזוועות ברמלה נחשף

במצלמות האבטחה בגן תועדו נשות הצוות בסדרה של אירועי אלימות כלפי הילדים, כאשר בין היתר הן סטרו לפעוטות, גררו אותם על הרצפה, הטיחו אותם במזרונים - וזרקו חפצים על ראשיהם

זמן צפייה: 04:17

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (רביעי) לפרסום את הסרטונים ממצלמת האבטחה בגן ברמלה, שבו על פי החשד הצוות התעלל באופן תדיר בפעוטות - כפי שנחשף לראשונה בחדשות 13. מהתיעוד עולות תמונות קשות של מקרי אלימות חוזרים ונשנים כלפי הפעוטות. בד בבד, הצהרת תובע הוגשה נגד הגננת ובעלה וכמה סייעות בגן.

באחד הסרטונים נראית אחת הסייעות בועטת בראשו של פעוט, בתיעוד אחר הסייעת מכה פעוט באמצעות מגב. מהסרטונים עולה כי בהזדמנויות שונות נשות הצוות נהגו כלפי הילדים באגרסיביות, סטרו להם, גררו אותם על הרצפה, הטיחו אותם במזרונים, וזרקו חפצים לעבר ראשם.

באחד מהסרטונים מתועדת תחרות מזעזעת בין הסייעות - במסגרתה הן זורקות מגבונים על ראשיהם של הילדים וצוחקות תוך כדי המעשה. כל אחת מהן בתורה זרקה חבילת מגבונים לעבר ראש של אחד הפעוטות.

לכתבות נוספות בנושא >>

ההורים צפו בתיעוד מ"גן הזוועות": "יושבים כאילו הם בבית סוהר"

"קראו לך 'לטפל' בהם": העימות בין הסייעת לבעלה של הגננת מרמלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסרטונים ואמר כי "התמונות על ההתעללות בפעוטות מזעזעות כל אדם נורמלי, לכן אני תומך בהצעת החוק של ח"כ אופיר כץ להחמיר בעונשים ולא לאפשר עבודות שירות, וגם להתקין את התקנת המצלמות. אלה דברים שאני אתייצב מאחריהם בכל הכוח".

ח״כ אופיר כץ התייחס אף הוא ואמר: "הסרטונים שכולנו ראינו פשוט מזעזעים. זה נורא לראות את היקרים לנו מכל עוברים התעללות מהסוג הזה. הצעת החוק שלי באה לשים סוף לזה. כל מי שמתעללת תשב בכלא, לא פחות מכך, בלי קנסות ובלי עבודות שירות או מאסר על תנאי. מחובתנו לשמור על הילדים שלנו".

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

מוקדם יותר, הורי הילדים ששהו בגן צפו לראשונה בסרטונים ממצלמות האבטחה שמתעדים את האלימות שהופעלה כלפי הפעוטות. "הם יושבים כאילו הם בבית סוהר", אמרו ההורים. "זו גם התעללות נפשית". במקביל, הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד החשודים בפרשה, והוגשה בקשה למעצרם עד סוף ההליכים.

לוסי חדידה, יו"ר ארגון הגנים הפרטיים מסרה בתגובה לפרסום הסרטון: "אנחנו לא רק אנשי חינוך, אנחנו קודם כול הורים. המחשבה שקומץ רקוב שכזה משליך ישירות על כל אלפי אנשי חינוך כמונו שהקדישו, ועדיין מקדישים, את חייהם כדי לגדל את דור העתיד".

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

במהלך הדיון הקודם הצהירה השופטת זוהר דיבון: "הגננת חשודה בנקיטת אלימות באופן ישיר כלפי פעוטות. אין להתעלם מכך שהיא הייתה נוכחת כאשר ננקטה אלימות מצד הסייעות כלפי הילדים ואף הנחתה את צוות הגן לנקוט באלימות כלפי הפעוטות". בנוסף, חוקר המשטרה הצהיר כי תועדו יותר מ-200 מקרים של התעללות.

השופטת תיארה את התקריות האלימות שאירעו בגן: "האלימות כללה הטחת הפעוטות על המזרונים, סטירות, מכות על חלקי הגוף השונים, השלכת אוכל על הריצפה, השלכת חפצים. כל אלה הפכו לנורמה מקובלת על ידי צוות הגן"

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

בהתייחס לבעלה של הגננת הצהירה כי הוא "לקח חלק פעיל באלימות. מדובר במי שפנו אליו לעזרה בטיפול בילדים שהיה קושי לתת מענה לצרכיהם. כאשר הילדים לא עמדו בציפיות הסייעות פנו אליו שיסייע לטפל בילדים באופן אגרסיבי, לקחת אותם למקומות בגן שם היו נענשים. בנסיבות הללו לא ניתן להפריד בין הדברים ולהתייחס לכל אחד בנפרד. מדובר בפרשייה רחבת היקף וחמורה".

עורך הדין עדי כרמלי, המייצג את ההורים
עורך הדין עדי כרמלי, המייצג את ההורים | צילום: ללא קרדיט