מתווה משרד החינוך לחזרה לשגרה: חידוש הלימודים ב-3.5

פרסום ראשון: לפי המתווה הרשמי, לאחר יום העצמאות הילדים בגנים ובצהרונים יחולקו לקבוצות של 15, שכל אחת תלמד חצי שבוע. כיתות א'-ג' ילמדו באופן מלא. קבוצות הלימוד בחינוך המיוחד יורחבו

זמן צפייה: 05:13

משרד החינוך מתכנן לפתוח את הגנים ואת בתי הספר היסודיים ביום ראשון שאחרי יום העצמאות - כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13. על פי המתווה הרשמי לחזרה לשגרה של משרד החינוך, ב-3 במאי יחזרו ללמוד כל תלמידי הגנים וכיתות א' עד ג'. הילדים בגנים ובצהרונים יחולקו לקבוצות של 15 תלמידים שכל אחת תלמד חצי שבוע, כדי לאפשר פעילות מבודדת של כל קבוצה. בבתי הספר, מאחר שיש יותר כיתות ומרחבים, כולם יגיעו לשבוע מלא.

ממחר בבוקר המנהלים וצוותי המנהלה במוסדות החינוך יתחילו לחלק את הכיתות לקבוצות, להצמיד לכל קבוצה את הצוות החינוכי ולקבוע באיזה אופן יתפרסו במרחב בית הספר. גם קבוצות הלימוד בחינוך המיוחד יורחבו, היום הם לומדים בשלשות ואחרי יום העצמאות ילמדו בקבוצות של שבעה עד שמונה תלמידים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: מרבית חנויות הרחוב ומרכזים מסחריים ייפתחו החל ממחר

בג"ץ ביטל את החוק המחייב מסתננים להפקיד חמישית משכרם כפיקדון

האיחוד האירופי: בחנו את הסכם נתניהו-גנץ – מתנגדים לסיפוח

בית ספר
בית ספר | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר הערב בריאיון לחדשות 13 כי "כיתות א'-ג' יפרסו על בתי הספר בכל ימי השבוע, בעוד שכיתות ד'-ו' ילמדו מרחוק. בשלב הזה חטיבות הביניים לא יוחזרו. התיכונים, הילדים במצוקה והילדים בסיכון יחזרו למסגרות המיוחדות".

עם זאת, הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות מתנגדים למתווה החזרה ללימודים של משרד החינוך, בעקבות בדיקות אפידמיולוגיות שהציגו כי ילדים עלולים להדביק בנגיף הקורונה. יתרה מזאת, על פי אחד המודלים, הדבקה על ידי ילדים עלולה להביא ל-90 עד 500 מונשמים.

מוקדם יותר היום הודיע משרד החינוך כי הצוותים המנהליים ישובו לבתי הספר להיערך לפתיחת הלימודים ולשנה הבאה. "מדובר בחזרתם של צוותים שכוללים את מנהל בית הספר, סגן מנהל, הנהלת חשבונות ואב הבית בלבד", נמסר.

במשרד הודיעו כי הצוות שישוב למוסד החינוך יטפל במשימות חינוכיות שונות, בהן היערכות לקראת חזרה הדרגתית של מערכת החינוך לשגרה, קידום הלמידה מרחוק, ופעולות נדרשות נוספות בהן:
▪️ עבודת מזכירות, ניהול תקציב, חשבונות, תשלומים ורישומים, ניהול רישום וקבלת תלמידים לשנה הבאה
▪️ ניהול ציונים ורישום תלמידים לבחינות
▪️ טיפול לוגיסטי שוטף של תחזוקה וטיפול במערכות בית הספר
▪️ היערכות אדמיניסטרטיבית לקראת בית הספר של הקיץ
▪️ היערכות לקראת שנת הלימודים הבאה תשפ"א