נתניהו: "בימים הקרובים נפתח את בתיה"ס בערים ירוקות וצהובות"

רה"מ עדכן כי מערכת החינוך תיפתח "בזהירות" בהתאם לתוכנית הרמזור, שתשלב גם את נתוני התחלואה וגם את שיעור המתחסנים; על משפטו: "לא נראה לי שימהרו לקיים את שלב ההוכחות לפני הבחירות"

זמן צפייה: 01:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יוון, שבה הציג את התרופה שפותחה בישראל לטיפול במגפת הקורונה. בנאום שנשא, התייחס נתניהו ליציאה מהסגר והחזרת הפעילות במערכת החינוך - שכפי שנודע מוקדם יותר היום, צפויה להידחות שוב - ולא להיפתח לפחות עד יום רביעי.

"בימים הקרובים, נפתח בזהירות את מערכת החינוך ביישובים ירוקים וצהובים בלבד", הודיע ראש הממשלה. "את כל השאר, נפתח בהדרגה על ידי הנהגת רמזור משולב - גם של תחלואה וגם של שיעור החיסונים". רק בהמשך, לדבריו, ייפתחו מקומות המסחר ומוסדות התרבות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו וגלנט החליטו: החינוך לא ייפתח מחר – ייתכן שביום רביעי

אפקט החיסון: מתוך 200 חולים קשים בביה"ח – רק 3 קיבלו 2 מנות

ראשי המסחר: נפתח בחמישי למתחסנים, מחלימים ובעלי בדיקה שלילית

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"כדי לעשות זאת, נצטרך לחסן את האוכלוסייה הבוגרת ועד גיל 50. אנחנו מוציאים עכשיו דרכון ירוק שיאפשר לנו לפתוח בשלבים. אם לא נפעל כך - נקבל אסונות כמו באירופה", הזהיר נתניהו. "אני לא רוצה אלפי מתים נוספים. צריכים לפעול בזהירות ולהפסיק לצעוק 'לפתוח, לפתוח'".

בהמשך הנאום, התייחס גם למשפטו שהתחדש הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים, ואמר: "כולם ידעו שהתיקים נגדי תפורים. היום בבית המשפט התברר שהם לא היו תפורים עד הסוף - הרבה דברים חסרים שם". כאן, דיבר גם על בקשת פרקליטיו לדחות את שלב ההוכחות, וציין: "לא נראה לי שימהרו לקיים את שלב ההוכחות לפני הבחירות - זה ייתפס כהתערבות בוטה בבחירות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור | צילום: ראובן קסטרו

כאמור, מוקדם יותר הערב פורסם בחדשות 13 כי נתניהו ושר החינוך יואב גלנט החליטו שלא לפתוח מחר את מערכת החינוך. על פי ההסכמות בין השניים, ככל הנראה בתי הספר ומוסדות החינוך ישובו לפעילות ביום רביעי הקרוב. במקביל, השר בני גנץ צפוי לדרוש פתיחה מיידית של המערכת בערים הירוקות והצהובות, וגם לאפשר פתיחה חלקית בערים עם שיעור התחסנות גבוה.

כזכור, כבר אמש דנה הממשלה במתווה חידוש הפעילות במערכת החינוך - אך הישיבה הסתיימה מבלי שהתקבלו החלטות. יש לציין כי אם גם היום לא תתקבל החלטה בעניין הלימודים - הפתיחה שוב תידחה, ובתי הספר יישארו סגורים גם ביום רביעי.