רה"מ כפר באישומים; פרקליטו ביקש: שלב ההוכחות - עוד 3 חודשים

נתניהו התייצב בבית המשפט המחוזי בי-ם לדיון התשובה שלו לכתבי האישום, ואישר את המענה שניתן בשמו. כ-20 דקות לאחר תחילתו - קיבל פתק ועזב את האולם. עורך דינו של רה"מ: תיק 4000 לא בשל

זמן צפייה: 13:05

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. בדיון ניתנה תשובתו של נתניהו לכתבי האישום נגדו. נתניהו עצמו הגיע לאולם בית המשפט, אך עזב כעבור זמן קצר. נוסף אליו הגיעו לדיון גם הנאשמים הנוספים בתיקים - מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ובעלי "וואלה" לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס. מחוץ לבית המשפט נערכה מחאה בשתתפות עשרות מפגינים נגד נתניהו.

בתחילת הדיון, שנפתח מאוחר מהצפוי בשל איחורו של מוזס, שאלה ראש הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן את הנאשמים את הם מאשרים את המענה לכתבי האישום, והם השיבו בחיוב. כעשרים דקות לאחר שהחל הדיון, קיבל ראש הממשלה פתק מצוות ההגנה שלו - ויצא מהאולם.

בהמשך, ביקשה השופטת פרידמן-פלדמן מעורך דינו של נתניהו, בועז בן צור, לקצר בדבריו: "אדוני הגיש בקשה של 36 עמודים, אדוני יצמצם את הטיעון. אנו שמחים שהגשת בקשה מפורטת אבל זה לא כדי שנקיים דיון מחדש. הבנו את הטענה המהותית אבל אורך הרוח גם הוא מוגבל. אנא לצמצם ולהתמקד".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הממשלה דנה בפתיחת מערכת החינוך – לא התקבלו החלטות

בניגוד להנחיות: אלפים בהלוויית רב בכיר בבני ברק • תיעוד

"מה לא ראינו?": חברותיה של דיאנה רז נפרדות ומחפשות תשובה

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

עורך הדין בן צור טען כי אישור היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירות לא ניתן כנדרש. בתגובה לכך השיבה התובעת ליאת בן ארי: "יש אישור של היועמ"ש, כל האישורים קיימים. היו עשרות ישיבות לאורך הדרך שבהן הייתה התייחסות כמעט לכל פרט ופעולה והיועמ"ש אישר".

"אין דרישה להסכמה בכתב, זה אמרנו מהיום הראשון", המשיכה. "אולי נכון היה שהאישורים ייכתבו בצורה אחרת ברורה יותר אבל כך נוהלו הדברים וכך זה בא לידי ביטוי בפרוטוקולים. אולי השורה התחתונה לא ברורה מספיק אבל כשקוראים הדברים גם במגבלות של השחרות ותכתובות פנימיות ניתן להבין שניתן אישור".

השופטת השיבה: "אני שומעת פעם דבר אחד ופעם דבר אחר. אז מה השורה התחתונה? הפרוטוקולים אמורים לשקף את כל האישורים או שיש אישורים שלא נמצאים?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

בהמשך, נסוב הדיון על סוגיית זימון העדים, ובן ארי הצהירה כי ייתכן שיהיה שינוי בסדר העדויות בתיק 1000. זאת, ברקע פניית הפרקליטות לעו"ד בן צור שנחשפה בחדשות 13. במכתב חריף, התבקש הפרקליט שלא לדבר עם עדי התביעה העיקריים בתיק 1000, שאותם ייצג בעבר - ארנון מילצ'ן והדס קליין.

בנוגע לתיק 4000 שבו מואשם ראש הממשלה בשוחד, מרמה והפרת אמונים, טוענים פרקליטי נתניהו כי הוא כלל לא התערב באופן מיוחד באתר "וואלה" ולא נתן שום תמורה. ז'ק חן, פרקליטו של אלוביץ', טען בדיון כי "התיק מבחינתנו לא בשל להוכחות". עורך הדין בן צור ביקש ששלב ההוכחות של תיק 4000, שבו נשמעים העדים, ייפתח רק בעוד שלושה-ארבעה חודשים. הפרקליטות ביקשה להתחיל את ההוכחות בהקדם.

בתשובה לאישום בתיק 1000, תיק המתנות, יטענו עורכי הדין כי נתניהו כלל לא דרש מתנות מחברו הקרוב ארנון מילצ'ן, וכלל לא ידע על השמפניות שניתנו לרעייתו. בנוסף, כאמור, דן בית המשפט בטענת נתניהו כי לא ניתן אישור של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקירה נגדו, ובדרישתו למחוק סעיפים מכתב האישום.

לצורך הדיונים חוברו שני אולמות לאולם אחד גדול, אולם מספר 315. לאולם הגיעו 27 אנשים, בהם הנאשמים, עורכי דינם, נציגי הפרקליטות ושני נציגי כלי התקשורת. שאר הנוכחים ראו את הדיון במעגל סגור באולם אחר. השופטים והתובעת ליאת בן ארי הגיעו למקום תחת אבטחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורך דינו בועז בן צור באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורך דינו בועז בן צור באולם בית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור | צילום: ראובן קסטרו

ליאת בן ארי, התובעת במשפט נתניהו
צילום: ראובן קסטרו

מו''ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ובעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' בבית המשפט
מו''ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ובעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

איריס ושאול אלוביץ' בבית המשפט
איריס ושאול אלוביץ' בבית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

מתנגדי נתניהו מחוץ לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים
מתנגדי נתניהו מחוץ לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס