נתניהו וגלנט החליטו: החינוך לא ייפתח מחר - ייתכן שביום רביעי

לאחר שישיבת הממשלה הסתיימה אמש מבלי הכרעה בעניין, ראש הממשלה ושר החינוך התייעצו ביניהם והחליטו לדחות - לפחות ביום אחד, את פתיחת בתי הספר ומוסדות החינוך • פרסום ראשון

זמן צפייה: 09:44

בתום התייעצות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך יואב גלנט, הוחלט כי מערכת החינוך לא תיפתח מחר - כך נודע היום (שני) לחדשות 13. על פי ההסכמות בין השניים, ככל הנראה בתי הספר ומוסדות החינוך ישובו לפעילות ביום רביעי הקרוב. במקביל, השר בני גנץ צפוי לדרוש פתיחה מיידית של המערכת בערים הירוקות והצהובות, וגם לאפשר פתיחה חלקית בערים עם שיעור התחסנות גבוה.

כזכור, כבר אמש דנה הממשלה במתווה חידוש הפעילות במערכת החינוך - אך הישיבה הסתיימה מבלי שהתקבלו החלטות. יש לציין כי אם גם היום לא תתקבל החלטה בעניין הלימודים - הפתיחה שוב תידחה, ובתי הספר יישארו סגורים גם ביום רביעי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ כפר באישומים; פרקליטו ביקש: שלב ההוכחות – עוד 3 חודשים

המועצות האזוריות לשרים: "פתחו בתי"ס ביישובים ירוקים וצהובים"

גפני: לא נהיה בקואליציה שלא תעביר את פסקת ההתגברות

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

ההצעה שבה דנו אמש השרים היא שהגנים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ייפתחו רק בערים הירוקות והצהובות, ואילו בערים כתומות ואדומות הן ייפתחו בקפסולות ברוטציה - כלומר יום כן ויום לא, והלימודים יתקיימו באוויר הפתוח בלבד. במקביל, נבחנה אפשרות שהאיים הירוקים יופעלו במסגרת הפעימה הראשונה.

ומעבר לעובדה שכלל לא התקבלה החלטה סופית - המתווה עצמו עורר תרעומת רבה. ראש עיריית ראשון לציון, וכמוהו גם ראשי הערים בת-ים וחולון, כבר הודיעו כי אין בכוונתם לפתוח את בתי הספר בעירם לפי המתווה, ובכך בעצם הצטרפו להנהגת ההורים הארצית, שעוד אתמול מסרו כי המתווה הינו "שידור חוזר של החלטות גרועות קודמות".

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

ממפלגת "תקווה חדשה" נמסר בתגובה: "ילדי ישראל נופלים קורבן לחוסר היציבות הפוליטית עליה אחראי נתניהו. זהו עוד כישלון שמצטרף לשורה ארוכה של מחדלים, דור העתיד ראוי להנהגה טובה יותר".