הממשלה דנה בפתיחת מערכת החינוך - לא התקבלו החלטות

ישיבת השרים התפזרה לאחר שעות, מבלי שהוכרע באיזה אופן ומתי יחודשו הלימודים במוסדות החינוך. במהלך היום יתקיים דיון נוסף בסוגיה. ככל הנראה, הפתיחה שתוכננה ליום שלישי - תידחה

זמן צפייה: 00:35

ישיבת הממשלה דנה אמש (ראשון) במתווה חידוש הפעילות במערכת החינוך - אך התפזרה כעבור כמה שעות מבלי שהתקבלו החלטות. הוחלט שנדרשת היוועצות נוספת, ודיון נוסף בסוגיה יתקיים במהלך היום. חידוש הלימודים, שתוכנן למחר, ככל הנראה יידחה.

ההצעה שבה דנו השרים היא שהגנים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ייפתחו בערים הירוקות והצהובות, ואילו בערים כתומות ואדומות הן ייפתחו בקפסולות ברוטציה, כלומר יום כן ויום לא, והלימודים יתקיימו באוויר הפתוח בלבד. כמו כן, נבחנת אפשרות שהאיים הירוקים יופעלו במסגרת הפעימה הראשונה.

שר החינוך יואב גלנט אמר בישיבה: "מבחינתי הקריטריון הקובע והמוביל הוא הקריטריון הבריאותי. כל מי שנמצא בדיון כאן הופתע מהתוצאה שבה לאחר תקופה כל כך ממושכת של סגר וחיסונים התחלואה אינה יורדת. לכן אני מציע לנקוט בזהירות מקסימלית. האחריות שלי היא קודם כל לבריאותם של הילדים ועובדי ההוראה ובנוסף למניעת התפשטות המגפה".

"כל התיאורים שמייחסים למשרד החינוך רצון לפתוח את המערכת בכל תנאי - הם תיאורים שקריים", המשיך גלנט. "מעולם לא הצעתי שהתלמידים בערים האדומות והכתומות ילמדו לאורך זמן בחוץ. זאת הייתה הצעה של אחרים, לא קיבלתי אותה לפני כן ואיני מקבל אותה היום. אם צריך להשאיר את מערכת החינוך סגורה כדי להתגבר על המגפה - צריך לעשות זאת".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

במהלך הישיבה אמר ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש: "אנחנו בסיטואציה שמחייבת זהירות רבה בפתיחה. אני מאוד מודאג, כי אנחנו יוצאים בנקודה מאוד גבוהה בתחלואה. זה מצב מאוד נזיל ומאוד שברירי". שר הבריאות יולי אדלשטיין אף הדגיש כי "אם אין רווח של שבועיים בין שלבי הפתיחה - זה לא זהיר".

בפתח הישיבה, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נקבל החלטה זהירה ומושכלת, החלטה שמצד אחד תאפשר את תחילת הפעלת החינוך בגיל הרך, אבל מצד שני תצמצם את הסכנה של הדבקה המונית שעלולה לגבות קורבנות רבים נוספים".

עוד התייחס נתניהו לשורת ההקלות שנכנסה לתוקף הבוקר: "אני מבקש להדגיש, ההקלה בסגר אינה אומרת שהעלייה בתחלואה מאחורינו. להיפך, היא לא מאחורינו. היא עדיין קיימת במלוא עוצמתה. אסור לנו להיכנס לשאננות, אסור לנו לפעול בחוסר אחריות. אחרת התחלואה פשוט תעלה, תגבה מחירים עצומים, גם בחיים – הרבה מאוד אנשים שיקפחו את חייהם, וגם בחולים קשים, דבר שיביא לקריסת מערכת הבריאות".

במהלך כינוס השרים, נמסר מטעמו של שר הביטחון בני גנץ: "בהמשך להדלפות המגמתיות והחמורות מדיוני הממשלה, דורש שר הביטחון לפרסם את הפרוטוקולים של דיוני הממשלה בנושא הקורונה וקבינט הקורונה במלואם ולא רק הדלפות לצרכים אישיים ומשפטיים של ראש הממשלה".

בית ספר
בית ספר | צילום: חדשות 13

מתווה חזרת מערכת החינוך, שגובש על ידי ראש הממשלה ושרי הבריאות, החינוך והאוצר, עורר היום תרעומת רבה. הנהגת ההורים הארצית מסרה: "המתווה הוא שידור חוזר של החלטות גרועות קודמות, מתוך תקווה הזויה שאולי הפעם משהו ישתנה. בסרט שבו חיים הילדים שלנו כבר שנה אין מקום לניסויים ואין מקום לשידורים חוזרים מיותרים. ממשלת ישראל מפקירה כבר שנה שלמה את ילדי שכבות ה'-י' וממציאה פתרונות הזויים ולא רלוונטיים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס מסר כי "מתווה החינוך שגובש באישון לילה בין משרד החינוך והבריאות מראה את הניתוק הטוטלי של הממשלה. השרים מנותקים שכנראה מזמן שכחו מה זה ילדים. אותם שרים שהסבירו לנו שילדים עד גיל 9 לא מדבקים עכשיו מסבירים לנו שהם צריכים להיות בקפסולות בגינות של מוסדות החינוך. הגיע הזמן להפסיק לטלטל את הילדים וההורים. תשאירו לנו ראשי הרשויות לטפל במצב, אתם מנותקים ולא מבינים את השטח".