אפקט החיסון: מתוך 200 חולים קשים בביה"ח - רק 3 קיבלו 2 מנות

באיכילוב ניתחו את נתוני המאושפזים מתחילת חודש ינואר ובדקו מי מהחולים התחסן - ומי לא. ע"פ הנתונים, רק 2% מתוך 440 חולי קורונה התחסנו באופן מלא, ורק אחד מתוך 68 שמצבם קריטי

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בית החולים איכילוב שבתל אביב פרסם היום (שני) ממצאים מניתוח נתונים שערך על ישראלים שאושפזו במחלקות הקורונה מתחילת חודש ינואר, מעט אחרי שהחל מבצע החיסונים. על פי הנתונים, רק 2% מתוך 440 חולים בסך הכול הם כאלה שחוסנו באופן מלא, וקיבלו שתי מנות של חיסון נגד הקורונה.

עוד עלה מהנתונים כי רק שלושה בני אדם, מתוך 200 חולי קורונה שמצבם קשה, היו כאלה שקיבלו את שתי מנות החיסון. יש לציין כי השלושה נדבקו לפני שעבר שבוע ממועד החיסון השני. מנגד, בין ה-200 חולים קשים, יש 49 מאושפזים שכבר קיבלו מנה אחת של חיסון - וטרם הספיקו לקבל את המנה השנייה לפני שנדבקו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו וגלנט החליטו: החינוך לא ייפתח מחר – ייתכן שביום רביעי

ראשי המסחר: נפתח בחמישי למתחסנים, מחלימים ובעלי בדיקה שלילית

על פי בית החולים, ההתפלגות בין החולים הקריטיים היא כזו שמתוך 68 חולים - 52 איש כלל לא התחסנו, 14 קיבלו רק מנה אחת ואדם אחד קיבל גם את המנה השנייה, אולם נדבק טרם חלף שבוע מיום החיסון השני.

ארבעה חולים מתוך 175 שמצבם מוגדר קל-בינוני הם כאלה שחוסנו פעמיים, אך גם הפעם מדובר בחולים שנדבקו עוד לפני שעברו שבעה ימים ממועד החיסון השני. 26 הם חולים שקיבלו רק מנה אחת והרוב הגדול של המאושפזים שבמצב קל, 144 במספר, הם כאלה שלא חוסנו כלל.

בית החולים איכילוב
בית החולים איכילוב | צילום: רוני שיצר

מוקדם יותר הבוקר משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 4,557 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-53 אלף בדיקות - מהן 8.8% חיוביות. ביממה החולפת הלכו לעולמם 33 בני אדם שנדבקו בנגיף, ובכך עלה מניין מקרי המוות מפרוץ המגפה ל-5,121.

בבתי החולים השונים מאושפזים 1,720 בני אדם, מספרם של החולים במצב קשה עומד על 1,059 ומהם 300 מונשמים. במקביל, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר קרוב ל-3.5 מיליון בני אדם כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתוכם, כשני מיליון ו-80 אלף בני אדם קיבלו גם את המנה השנייה.