ראשי המסחר: נפתח בחמישי למתחסנים, מחלימים ובעלי בדיקה שלילית

פורום ראשי המסחר בישראל הודיע על פתיחת השווקים, הקניונים והמסעדות על פי התו הירוק. עובדים ולקוחות מתחת לגיל 60 חייבים בחיסון ראשון ויותר מגיל 60 במנה שנייה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 05:54

פורום ראשי המסחר בישראל צפוי להודיע על פתיחת השווקים, הקניונים והמסעדות על פי התו הירוק. זאת אומרת, עובדים ולקוחות יוכלו להיכנס למתחמים בתנאי שהתחסנו נגד קורונה, החלימו מהמחלה או עשו בדיקה שיצאה שלילית - כך פורסם היום (שני) לראשונה בחדשות 13.

בהודעת הפורום נכתב כי הכניסה של העובדים והלקוחות תתאפשר אך ורק במקרים הבאים: מתחת לגיל 60 בעלי חיסון ראשון, מעל גיל 60 שכבר חוסנו במנה השנייה. ישראלים בעלי תעודת מחלים, או בדיקת קורונה שלילית בתוקף של 72 שעות. כמו כן, תתאפשר כניסה של ילדים מתחת לגיל 16.

מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר
מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר | צילום: רויטרס

אתמול נפתחו מרכזי הקניות הפתוחים, חרף העובדה כי הדבר לא אושר בממשלה ובניגוד להנחיות. בקבוצות "ביג" ו"מליסרון" (קניוני עופר) כ-75% מהחנויות פתוחות. הרשתות עצמן הן שמחליטות אם לפתוח באופן מלא או חלקי, ואם לפעול במתכונת של איסוף עצמי. מקבוצת ביג נמסר כי "ההקפדה על הנחיות הקורונה נשמרת ותנועת המבקרים והקונים מבוקרת".

בביג קריות, לדוגמה, נפתחו יותר מ-80% מהחנויות, כאשר בין היתר פועלות הרשתות שקם אלקטריק, אופטיקה הלפרין, מחסני מזון, מחסני חשמל, עולם של חיות, בורגר ראנץ', ארומה, פיצה האט וכן חנויות בגדים כמו פוקס, קסטרו, רנואר וקרייזי ליין.

זאת, לאחר שאתמול פקעו חלק מהגבלות הסגר - והחל הצעד הראשון בדרך ליציאה ממנו. על פי החלטת הממשלה, תבוטל מגבלת המרחק של אלף מטרים ממקום המגורים, והאיסור על שהייה בביתו של אדם אחר. מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו, וכן מקומות העבודה שבהם עובדים במתכונת של "אחד על אחד", כמו למשל מספרות ומכוני יופי. בנוסף, הותר איסוף עצמי ממסעדות, הצימרים ייפתחו לאירוח משפחות גרעיניות בלבד, ושמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו עבור המבקרים.