"תסתכלי לנו בעיניים": עימות בביהמ"ש בין הורי הילדים למעודה

במהלך דיון בעניינה של הגננת שהואשמה בהתעללות בפעוטות בראש העין, החלו ההורים שישבו בקהל לצעוק לעברה ולהטיח בה קללות: "איפה החיוך מהדיון הראשון? את זבל"

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט, ארכיון | צילום: חדשות 13

כרמל מעודה, הגננת המתעללת מראש העין, נגדה הוגש כתב אישום חמור בגין 18 מקרים, הובאה היום (חמישי) לדיון בבית המשפט, במהלכו צעקו ההורים על הנאשמת והטיחו בה קללות. פרקליטה של מעודה אמר בדיון: "היא כשירה לעמוד לדין, אבל בזמן ביצוע המעשה לא הייתה מודעת למעשיה".

"תרימי את הראש, תרימי את השיער, תסתכלי לנו בעיניים", זעקו ההורים. "כמו בדיון הראשון שחייכת לנו. איפה החיוך? כרמל מעודה את זבל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הורי ילדים שחוו התעללות ע" מטפלות וגננות במגעים לריצה לכנסת

"לקח את החוק לידיו": אישום נגד הצעיר שהצית את בית כרמל מעודה

"הגננת המתעללת"למשפחתה: "מבקשת סליחה שאתם עוברים זאת בגללי"

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

עו"ד בנימין מלכא, המייצג את משפחות הילדים, אמר מוקדם יותר היום כי "בימים האחרונים טווה מעודה בעזרת סניגוריה על גבי העיתונים נרטיב לפיו לא היתה יציבה נפשית, מדובר, לצערי, בניסיון של ניצול ציני ומזעזע של טענת ה'יסוד הנפשי', כלי התקשורת חייבים להפסיק לשתף פעולה עם הספין הזה! 18 פעוטות שעברו התעללות מחרידה, מגובה בסרטונים - אסור לתת למעודה לחמוק מעונש מירבי".

כזכור, לפני כשבועיים הגישה מעודה בקשה לבית המשפט המחוזי להיפגש עם פסיכיאטר. זאת, לאחר שמסרה גרסה לפיה היא אינה זוכרת את האירועים. מעודה החליפה עורך דין, ופרקליטה החדש, אפרים דמרי, הודיע לאחר שנפגש עמה שגרסתה מחייבת הערכה של גורם מקצועי.

ביום שני הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד אדיר רצון, תושב קרני שומרון בן 18, בגין הצתת ביתה של מעודה. מכתב האישום עולה כי רצון תועד במצלמת המונית שהסיעה אותו אל כתובת הגן. עוד עולה כי רצון אמר לבת זוגו כי "מה שקרה לגננת הגיע לה" וכן דיבר על פרשיית ההתעללות בילדים ועל כך כי ילד של המקורב לו טופל בגן המדובר. לדברי התביעה, מעשיו של רצון זרעו "בהלה וכן הרס רב", ולהם מימד חומרה נוסף של "נטילת החוק לידיים".

אדיר רצון בבית המשפט
אדיר רצון בבית המשפט | צילום: איוון אלכסביץ' - חדשות 13

בתחילת החודש הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור נגד מעודה בגין 18 מקרים הכוללים עבירות של תקיפה והתעללות גופנית ונפשית בקטין או חסר ישע.

לפי כתב האישום, בין התאריכים 27 במאי ל-16 ביוני 2019, בהם ניהלה את גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, תקפה מעודה 11 תינוקות ופעוטות. בין היתר, כיסתה מעודה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידיים של תינוק באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה פעוטות באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והטיחה ברצפה.

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, עולה כי מעודה טלטלה את התינוקות והפעוטות, העמידה אותם עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך מספר שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה בראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם - עד שהתגלעו אצלם קשיי נשימה. באחד המקרים אף הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא.