הורי ילדים שחוו התעללות ע"י מטפלות וגננות במגעים לריצה לכנסת

אסנת ואתורי, יו"ר הורות בזכות וממובילי מחאת ההורים, הודיעה כי לאחר שהבינה כי "ההפגנות לא מזיזות לאף אחד הגענו למסקנה שהדרך הטובה ביותר להשמיע את קולנו היא ייצוג הורים בכנסת הקרובה"

זמן צפייה: 00:42

הורים של חלק מהילדים שנפגעו על ידי הגננת המתעללת, כרמל מעודה, והורים נוספים לילדים שעברו פגיעה ממטפלות, נמצאים בימים אלה במגעים עם מפלגה גדולה במטרה לרוץ לכנסת. "הגענו למסקנה שהדרך הטובה ביותר להשמיע את קולנו ולדאוג לעתידם של הילדים היא ייצוג של הורים בכנסת הקרובה", אמרה היום (רביעי) יו"ר הורות בזכות וממובילי מחאת ההורים, אסנת ואתורי.

ואתורי הפגינה היום בראש העין עם כמאה הורים, חלקם לילדים שעברו פגיעה וחלקם שהגיעו להביע תמיכה במחאה, זאת בעקבות אירועים נוספים של התעללות שנחשפו לאחרונה. ההורים זעמו על כך שהמדינה לא פועלת על מנת למנוע את התקיפה הבאה. "הרגשנו שההפגנות לא מזיזות לאף אחד, אז בחרנו בדרך קיצונית יותר להסיט את הקשב – אך לא רחוק מהמציאות", אמרה ואתורי. "מחובתנו לעשות את הכול כדי למנוע את הקורבן הבא".

לכתבות נוספות בנושא:

עקב ערעור חדשות 13: הותר לפרסום שם החשודה בהתעללות בגן בי-ם

"בכיתי כל יום": עדות הסייעת מתקוע שהתלוננה על התעללות בגן

שוב חשד להתעללות בפעוטון: בעלת מעון פרטי בטבריה נחקרה

מחאת ההורים בראש העין
מחאת ההורים בראש העין | צילום: תמר חלף

בתוך כך, מחר בבוקר יתקיים דיון נוסף במשפטה של כרמל מעודה, ונציגי משפחות הילדים שנפגעו דורשים התחייבות עד תום ההליכים: "לא ייתכן שרגע לפני פתיחת שנת הלימודים יעבירו בתי המשפט מסר שדמם של ילדינו הפקר, מעודה חייבת להישאר עצורה ולהיכלא לזמן רב על הצלקות הנפשיות והפיזיות שהשאירה בילדינו", אמרה ניקול דניאל חג'בי, שילדיה עברו התעללות מצד מעודה.

עו"ד בנימין מלכא, המייצג את משפחות הילדים, מסר: "נמתין לראות כיצד יתפתח ההליך המשפטי והאם אכן יינתן מענה, מצד כרמל מעודה, לכתב האישום. אני סבור שמלאכת הסנגוריה בעניינה של כרמל קשה מאוד הואיל והסרטונים מדברים בעד עצמם ועדותם כאלף עדים האומרים, בקול גדול, כי כרמל אשמה בעוולות נוראיות כלפי קטינים, כלפי חסרי ישע".

ניקול דניאל חגבי
ניקול דניאל חגבי | צילום: חדשות 13

היום הותר לפרסום שמה של כוכבית היצקלמז, המטפלת מירושלים שהפעילה בביתה שבשכונת גילה פעוטון ללא היתר, וחשודה בעשרה מקרים של פגיעה בקטינים. על פי התלונה האחרונה שהוגשה נגד היצקלמז, המטפלת גרמה לתינוק פגיעה מוחית ארוכת טווח כתוצאה מטלטול. הפעוט הועבר לבית החולים לסדרת בדיקות. מעצרה הוארך עד יום ראשון.

לפני למעלה משבוע נעצרו שלוש גננות שעובדות בגן בתקוע שבגוש עציון, ונחקרו באזהרה בחשד שהתעללו בפעוטות עליהם השגיחו. שני (שם בדוי), הסייעת שהגישה תלונה נגד המטפלות בגן בתקוע, סיפרה בריאיון לחדשות 13: "כל יום ראיתי את הדברים האלה. זה לצאת מהעבודה ולבכות כל יום, לקום בבוקר ולהגיד לעצמי 'אני לא רוצה לראות את הדברים האלה'". כעת בוחנים במשטרה אם קיימות ראיות נוספות פרט לעדותה של הסייעת, שיסייעו בחקירה - שנמצאת עדיין בראשית דרכה.

לפני פחות משבועיים נחקרה בעלת מעון פרטי בטבריה בשנות השלושים לחייה בחשד כי נהגה באלימות כלפי פעוטות שבטיפולה, בגילי חצי שנה עד שלוש. בסיום חקירתה שוחררה בתנאים מגבילים והורחקה מהמעון למשך שבועיים.

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

בחודש האחרון נעצרה המטפלת כרמל מעודה,  בחשד שהכתה באכזריות ילדים רכים שהיו באחריותה בפעוטון בראש העין. הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד כרמל מעודה בגין 18 מקרים של תקיפה והתעללות בקטין או חסר ישע. מעודה הגישה לאחרונה בקשה לבית המשפט המחוזי להיפגש עם פסיכיאטר. זאת, לאחר שמסרה גרסה לפיה היא אינה זוכרת את האירועים. ביום שני האחרון הוגש כתב אישום נגד אדיר רצון, תושב קרני שומרון בן 18, בגין הצתת ביתה של המטפלת.