"תקפה 11 תינוקות ופעוטות": אישום נגד הגננת המתעללת מראש העין

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד כרמל מעודה בגין 18 מקרים של תקיפה והתעללות בקטין או חסר ישע. "חשש שתסכן את ביטחון הציבור - ניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה את היקר להם מכל"

זמן צפייה: 01:06

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום חמור נגד כרמל מעודה, הגננת מראש העין שתועדה מתעללת בפעוטות, בגין 18 מקרים הכוללים עבירות של תקיפה והתעללות גופנית ונפשית בקטין או חסר ישע. זאת, לאחר שעדויות ממקרי התעללות נחשפו לראשונה בחדשות 13.

לפי כתב האישום, בין התאריכים 27 במאי ל-16 ביוני 2019, בהם ניהלה את גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, תקפה מעודה 11 תינוקות ופעוטות. בין היתר, כיסתה מעודה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידיים של תינוק באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה פעוטות באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והטיחה ברצפה.

כמו כן, עולה כי מעודה טלטלה את התינוקות והפעוטות, העמידה אותם עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך מספר שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה בראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם - עד שהתגלעו אצלם קשיי נשימה. באחד המקרים אף הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא.

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא >>

אב שבתו נפגעה ע"י הגננת המתעללת: "לא הזלתי דמעה על השריפה"

אם הילד שספג התעללות בגן: "האהבה לילדים הייתה הצגה להורים"

"חנקה עם מגבת": הוארך מעצר המטפלת מראש העין החשודה בהתעללות

 

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בבקשת המעצר של מעודה נכתב כי "קיים יסוד סביר לחשש כי היא תסכן את ביטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים וההתעללות השיטתית שנחשפה כמעט מדי יום במשך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות. מסוכנותה מקבלת משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהיא פגעה בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע, שעה שמי שאמונה על שמירת שלומם הפיזי והנפשי פוגעת בהם שוב ושוב. לא ניתן לתת במשיבה אמון, היות וניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה את היקר להם מכל".

בתוך כך, מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד שבו נערך הדיון, התקבצו הורי הילדים בגן עם כמה מפגינים נוספים, שהגיעו להביע הזדהות עם ההורים. בצהריים יתקיים דיון בעניין החשוד בהצתת בית משפחת מעודה, בבית משפט השלום בפתח תקווה.

עורך הדין המייצג את ההורים אמר בתום הדיון: "כתב האישום המזעזע שנחשפנו אליו הוא חזק דיו כדי לבסס הרשעה חמורה עם ענישה חמורה בצידה. אני קורא לכולם לפעול בצורה חוקית, לתת לרוחות להירגע ולהליך להתנהל כסדרו. ההורים מציינים שמעודה ידעה להסוות היטב את פשעיה החמורים באמצעות מתק שפתיים ודברי חנופה, שהצליחו למשך תקופה ארוכה. כנראה שהיא שחקנית טובה מדי, ואני מקווה שהיכולות שלה לא יבואו לידי ביטוי בבית המשפט, והוא יבין איזה רוע גלום בה".

כרמל מעודה
כרמל מעודה, החשודה בהתעללות בפעוטות

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בו דויד פנתה היום לראש הממשלה כדי שיתערב על מנת שכל מוסדות החינוך בגיל הרך, יופעלו בצורה מפוקחת על ידי גננות מוסמכות שהוכשרו במשך ארבע שנים - ומחזיקות בתעודת הוראה לגיל הרך בפיקוח מרכזי של משרד החינוך. כמו כן, הודיעה בן דויד שבכוונתה להגיש הצעת חוק בה כל מי שתציג עצמה כגננת ולא הוכשרה לכך תואשם בהתחזות.

אמש הוצת ביתה של מעודה ברחוב סנהדרין שבראש העין. צעיר בן 18 מקרני שומרון נעצר בחשד לביצוע המעשה, לאחר שתועד במצלמות כשהגיע, לכאורה, עם רכב פרטי למקום. במשטרה בודקים אם הוא נשלח על ידי אדם אחר, או אם הוא מקורב להורים של אחד הילדים שנפגעו.

כזכור, בסרטונים ממצלמות האבטחה שפורסמו בשבוע שעבר ניתן לראות את מעודה קושרת את הפעוטות לכיסא כשידיהם קשורות מאחורי הגב, מצליפה בהם באמצעות מגבת, אוחזת אותם באלימות ובועטת בהם.

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

בתיעוד נראית מעודה מרימה פעוטות בחוזקה, מטילה אותם על הכיסא באלימות וקושרת את ידיהם מאחורי הגב. בסרטון נוסף מתועדת מעודה ניגשת לפעוט היושב בכיסא, תופסת בצווארו ודוחפת אותו אחורנית עד שהוא נופל.

בסרטון אחר היא מרימה פעוט באלימות, ומטילה אותו אל תוך לול התינוקות. בהמשך, היא מתועדת כשהיא מתיישבת על פעוטות השוכבים על מזרון, מכסה את ראשם בבד, אוחזת בראשם ובידיהם, מצליפה בהם במגבת ובועטת בהם. עוד עולה מהחקירה כי הגננת נהגה להעמיד את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר, ולהאכיל אותם בקיא שפלטו.

חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה
חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה

"בחקירה עלה החשד שהגננת פעלה באלימות ובהתעללות שיטתית כלפי פעוטות בגן – ילדים בגילי שלושה חודשים עד שלוש", סיפרה החוקרת רס"ל פריידי קמינצקי. "היא הכתה אותם בידיה, באמצעות מגבת, הניפה פעוטות באוויר והטיחה אותם למזרון כאילו היו צעצוע. במקרים נוספים החשודה קשרה ילד בחבל דקות ארוכות כשידיו מאחורי גבו, וגם כשנפל המכיסא ידיו של הילד נותרו קשורות. בתחילת השבוע יוגש נגדה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים".

לדברי השופטת אופיר כתבי ריבלין, שהאריכה את מעצרה של מעודה לפני כשבועיים, הסרטונים מתעדים אלימות ו"חשד סביר קושר את החשודה למעשים בעוצמה הגבוהה ביותר".

נציג המשטרה הציג בדיון סרטונים בהם נראית לכאורה מעודה מצליפה בילד עם מגבת. "יש ילדים שהיא קיפלה להם את הגב", אמר. "היא חונקת את הילד, עם מגבת. מצליפה בו. ילדים מקיאים והיא מאכילה אותם בקיא שלהם", הוסיף. עוד עלה בדיון כי מעודה הזמינה טכנאי כדי לאפס את המצלמות, אך המשטרה מנעה זאת ברגע האחרון. אלי כהן, עורך דינה של מעודה, הוברח על ידי המאבטחים מחוץ לבית המשפט בדלת צדדית מחשש שיפגעו בו.