"הגננת המתעללת" למשפחתה: "מבקשת סליחה שאתם עוברים זאת בגללי"

כרמל מעודה, הנאשמת בהתעללות בתינוקות שהיו בפעוטון תחת פיקוחה, אמרה לבני משפחתה: "אין לי מושג איך עשיתי את הדברים האלו". מכיוון שהודתה, בפרקליטות מעריכים שהפרשה תסתיים בהסדר טיעון

זמן צפייה: 03:53

ברקע מחאת ההורים ברחבי הארץ, הקוראים להגברת הפיקוח על גני הגיל הרך, נחשף הערב (ראשון) בחדשות 13 כי טרם הצתת הבניין בו פעל הפעוטון של כרמל מעודה - "הגננת המתעללת" מראש העין, התקשרה זו למשפחתה והתנצלה בפניהם. "אני מבקשת סליחה שאתם צריכים לעבור את זה בגללי. אין לי מושג איך עשיתי את הדברים האלה. אני מבקשת סליחה מכל מי שנפגע", כך לדברי בני המשפחה.

יש לציין, כי ההערכה בפרקליטות כרגע היא שהצדדים יגיעו להסדר טיעון. זאת מכיוון שמעודה כבר הודתה בעבירות, כל הסרטונים הועברו לידי הגורמים החוקרים - ולכן לא מוצאים בפרקליטות טעם לנהל משפט ארוך.

עוד כתבות בנושא >>

"העם דורש צדק לילדים": החלה מחאת ההורים ברחבי הארץ

מתחזק החשד: השריפה בבית "הגננת המתעללת" – כתוצאה מהצתה

פרסום ראשון: הורי "הגננת המתעללת" נחקרו בחשד לאי מסירת דיווח

שריפה בראש העין
השריפה בבית הגננת שתועדה מתעללת | צילום: דוברות המשטרה

בני המשפחה אמרו לחדשות 13 שמאז התפוצצה הפרשה הם חשים מאוימים, וביקשו מההורים הזועמים לכוון את הכעס שלהם למקום הנכון. הצתת הפעוטון, והבניין בו פעל, היה האירוע שבו מומשו האיומים שספגו משפחת מעודה מאז נחשפו מעשיה של כרמל. "בוקר יום שבת, שריפה. קמים לשריפה. מתעוררים כשכבר אנחנו בתוך סיוט. יוצאים בלי נעליים עם ילדות קטנות. בת שלוש עם תחתונים, לא יכולה אפילו לשים שנייה טיטול רצים ברחוב. למה?", סיפרו בני המשפחה. 

"וגם לקבל איומים בטלפון בבית, לומר לילדים בני 12 ו-13 ללכת להתאבד? זה דבר שלא מתקבל על הדעת", הוסיפו.  "מה שהיא עשתה זה מעשים חמורים ועל זה היא תקבל את העונש שלה אבל אנחנו, הילדים שלנו, לא אמורים לקבל את העונש הזה במקומה. אתם מדברים על התעללות, היא עשתה התעללות. אז מה, אתם עושים את אותו הדבר כרגע? מתעללים בילדים? אנשים לא מבינים שצריך לעשות הפרדה, שזה לא המשפחה קשורה. בן אדם עשה טעות הוא ישלם על הטעות הזו, אבל לא כולם מסביבו". 

עוד טרם ההצתה הם מעידים, פנו בני המשפחה של הגננת למשטרה בשל האיומים שקיבלו. "התרעתי על המצב הזה במשטרה לפני שקרה המקרה", אמר קרוב אחד. "הבאתי להם פוסטים עם איומי רצח והם פשוט לא התייחסו לזה".

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר, כזכור, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בארבעה ימים את מעצרו של הצעיר בן ה-18 מקרני שומרון, החשוד בהצתת ביתה של מעודה שנאשמת בהתעללות פיזית ונפשית ב-11 פעוטות ובתינוקות, בפעוטון שהפעילה בביתה בראש העין. במשטרת מרחב השרון בודקים אם יש לו קשר להורים שילדיהם היו בעבר בפעוטון של מעודה.

לפי נציג המשטרה בדיון, הצעיר אוכן בזירה וככל הנראה פעל לבדו. זאת, לאחר שאמש תועד החשוד במצלמות כשהגיע, לכאורה, עם רכב פרטי למקום. אף על פי כן, עדיין לא בוצע חיפוש בביתו. בן ה-18 טען מצידו, כי נחבל בזמן מעצרו והוכה על ידי השוטרים. השופטת אופיר כתבי-ריבלין קבעה כי לנוכח טענות החשוד לאלימות מצד המשטרה, תיק החקירה יעבור לבדיקת מח״ש. עו״ד רועי לנג שמייצג את הצעיר מסר כי "לא יכול להיות שהחשוד מקבל מכות נמרצות מהשוטרים, חבול כולו".

שריפה בראש העין
השריפה בבית הגננת שתועדה מתעללת | צילום: דוברות המשטרה

הבוקר, הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור נגד מעודה בגין 18 מקרים הכוללים עבירות של תקיפה והתעללות גופנית ונפשית בקטין או חסר ישע. זאת, לאחר שעדויות ממקרי התעללות נחשפו לראשונה בחדשות 13. לפי כתב האישום, בין התאריכים 27 במאי ל-16 ביוני 2019, בהם ניהלה את גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, תקפה מעודה 11 תינוקות ופעוטות.

מעודה, בין היתר, כיסתה מעודה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידיים של תינוק באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה פעוטות באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והטיחה ברצפה. עוד עלה כי מעודה טלטלה את התינוקות והפעוטות, העמידה אותם עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך מספר שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה בראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם - עד שהתגלעו אצלם קשיי נשימה. באחד המקרים אף הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא.

חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה
חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה

אמש נערכה הפגנה של עשרות הורים מול נווה תרצה, שם עצורה מעודה. "למרות כל הקושי והזעם המובן, המאבק שלנו הוא קודם כל מאבק חוקי שלא פונה לאלימות בשום צורה", אמרה אחת המפגינות. "נמצה את כל האפשרויות שלנו במסגרת החוק ונוביל לשינוי המתבקש. לא ניתן מקום להסתות ואיומים במאבק שלנו". "החלטתי להרים את הכפפה ולהיות העוגן שירים אותם. לא רק שהפושעים העכשווייים ימצו את הדין, גם שהמציאות תשתנה, בחקיקה והרתעה לחלאות אדם מסוג זה", הוסיפה.

שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין, התייחס ואמר: "האירועים האחרונים הם חמורים וחריגים מאוד. העיר שלנו חזקה, יש לנו קהילה טובה והיא תתגבר על העניין. אלימות כלפי תינוקות ופעוטות היא אלימות חמורה ביותר, שאין לה שום כפרה ושום סליחה. חשוב לזכור את העניין הזה".

"מנגד, לא פותרים בעיה של אלימות באלימות" המשיך בן משה, "אבל צריך לזכור, שמי שהקורבנות כאן זה ההורים והפעוטות, ולכן לא מתקבל על הדעת שיתחילו האשמות כלפי ההורים. צריך להמתין עם העניין, תהיה חקירה והכל יתברר".