"לקח את החוק לידיו": אישום נגד הצעיר שהצית את בית כרמל מעודה

כתב אישום הוגש נגד אדיר רצון, תושב קרני שומרון בן 18, בגין הצתת בית הגננת מראש העין הנאשמת בהתעללות: "אמר לבת זוגו כי מה שקרה לגננת הגיע לה". בעבר הורשע בהצתה, וריצה 5 חודשי מאסר

זמן צפייה: 00:25

ההתעללות בגן בראש העין: הפרקליטות הגישה הבוקר (שני) כתב אישום נגד אדיר רצון, תושב קרני שומרון בן 18, בגין הצתת ביתה של כרמל מעודה, הגננת הנאשמת בהתעללות בתינוקות ובפעוטות בראש העין. מכתב האישום עולה כי רצון תועד במצלמת המונית שהסיעה אותו אל כתובת הגן.

עוד עולה כי רצון אמר לבת זוגו כי "מה שקרה לגננת הגיע לה" וכן דיבר על פרשיית ההתעללות בילדים ועל כך כי ילד של המקורב לו טופל בגן המדובר. לדברי התביעה, מעשיו של רצון זרעו "בהלה וכן הרס רב", ולהם מימד חומרה נוסף של "נטילת החוק לידיים". מכתב האישום עולה כי רצון הורשע בנובמבר אשתקד בהצתה, בגינה נידון למאסר בפועל של חמישה חודשים ועשרה ימים ולמאסר על תנאי בן שישה חודשים.

נגד רצון עומדת תביעה בגין גניבת רכב, שבמסגרתה הוטל עליו לשהות במעצר בית. לכן, כאשר ביצע את ההצתה המיוחסת לו בכתב האישום, הפר למעשה הצעיר את תנאי מעצרו בתיק הגניבה.

לכתבות נוספות בנושא: 

מתגנב – ונמלט במהירות: תיעוד החשוד בהצתת ביתה של כרמל מעודה

הוארך מעצר שלושת החשודים בהצתת בית "הגננת המתעללת" מראש העין

הותר לפרסום: אדיר רצון בן ה-18 הוא החשוד בהצתת בית הגננת

כרמל מעודה וביתה שהוצת
כרמל מעודה וביתה שהוצת | צילום: חדשות 13

ביום רביעי פרסמה המשטרה תיעוד מיום ההצתה בקרבת בניין המגורים של מעודה, שבו ניתן לראות את אחד החשודים. בווידאו הוא נראה הולך כשבידו שקית שחורה, נעלם בסמוך לבניין שברחוב סנהדרין שבעיר - ויוצא במהירות מהמקום. שניות לאחר מכן, ניתן לראות ממצלמות האבטחה את הבניין עולה באש. באותו היום הוגשה נגדו הצהרת תובע וכן בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים, ומעצרו הוארך בשישה ימים.

מהחקירה עלה שהחשוד הגיע עם מונית מפתח תקווה למקום, וביקש מנהג המונית להמתין לו עשר דקות ולאחר מכן להסיע אותו לכפר סבא. נהג המונית, שחשד כי משהו איננו כשורה, הוריד את החשוד ונסע מהמקום. גם כאשר החשוד התקשר אליו אחרי המקרה, הנהג לא השיב לשיחתו. תוך שעות מרגע ההצתה החשוד אותר בנסיעה בכביש 444 ונעצר על ידי השוטרים. כאשר הובא לתחנת המשטרה, דיבר בתקיפות אל הקצין החוקר, איים עליו ואמר: "אנחנו עוד ניפגש בחוץ".

ביום ראשון שעבר האריך בית משפט השלום בפתח תקווה בארבעה ימים את מעצרו של רצון. מעצרם של שני האחים החשודים גם הם במעורבות במעשה הוארך גם כן - בארבעה ובשלושה ימים. בד בבד, בדקה המשטרה אם בתו של אחד מהאחים למדה בפעוטון של מעודה, ואם יש קשר בין החשדות נגדו לאפשרות זו.

חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה
חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה

לפני כשבוע וחצי, בית המשפט התיר לפרסום כי אדיר רצון, הוא הצעיר בן ה-18 תושב קרני שומרון החשוד בהצתת ביתה של מעודה. לפי נציג המשטרה בדיון הקודם שנערך, הצעיר אוכן בזירה וככל הנראה פעל לבדו. זאת, לאחר שהחשוד תועד במצלמות כשהגיע, לכאורה, עם רכב פרטי למקום.

בן ה-18 טען מצידו, כי נחבל בזמן מעצרו והוכה על ידי השוטרים. השופטת אופיר כתבי-ריבלין קבעה כי לנוכח טענות החשוד לאלימות מצד המשטרה, תיק החקירה יעבור לבדיקת מח״ש. עו״ד רועי לנג שמייצג את הצעיר מסר כי "לא יכול להיות שהחשוד מקבל מכות נמרצות מהשוטרים, חבול כולו".

בתוך כך, לפני כשבוע וחצי הגישה מעודה, באמצעות עורך דינה, בקשה לבית המשפט המחוזי להיפגש עם פסיכיאטר. זאת, לאחר שמסרה גרסה לפיה אינה זוכרת את האירועים. מעודה החליפה עורך דין ופרקליטה החדש, אפרים דמרי, הודיע לאחר שנפגש עמה שגרסתה מחייבת הערכה של גורם מקצועי.

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים, הגישה פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום חמור נגד מעודה בגין 18 מקרים הכוללים עבירות של תקיפה והתעללות גופנית ונפשית בקטין או חסר ישע. זאת, לאחר שעדויות ממקרי התעללות נחשפו לראשונה בחדשות 13.

לפי כתב האישום, בין התאריכים 27 במאי ל-16 ביוני 2019, בהם ניהלה את גן משפחתון "בייבי לאב" בראש העין, תקפה מעודה 11 תינוקות ופעוטות. בין היתר, כיסתה מעודה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידיים של תינוק באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה פעוטות באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והטיחה ברצפה.

כמו כן, עולה כי מעודה טלטלה את התינוקות והפעוטות, העמידה אותם עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך מספר שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה בראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם - עד שהתגלעו אצלם קשיי נשימה. באחד המקרים אף הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא.

בבקשת המעצר של מעודה נכתב כי "קיים יסוד סביר לחשש כי היא תסכן את ביטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים וההתעללות השיטתית שנחשפה כמעט מדי יום במשך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות. מסוכנותה מקבלת משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהיא פגעה בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע, שעה שמי שאמונה על שמירת שלומם הפיזי והנפשי פוגעת בהם שוב ושוב. לא ניתן לתת במשיבה אמון, היות וניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה את היקר להם מכל".