"לא מדבר על הבעיה הגדולה של הפלסטינים": גרינבלט נגד אבו-מאזן

לאחר שהליגה הערבית דחתה את "תוכנית המאה" של הנשיא טראמפ, השליח האמריקני למזרח התיכון תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית. "מגנה את התכנית שנועדה ליצור עתיד מזהיר עבור הפלסטינים"

זמן צפייה: 01:12

תוכנית המאה: השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט התייחס הלילה (ראשון) להחלטת הליגה הערבית לדחות את "תוכנית המאה" של הנשיא טראמפ, ואף תקף באופן אישי את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן.

"הנשיא עבאס מדבר בפני הליגה הערבית ומגנה את התוכנית שנועדה ליצור עתיד מזהיר עבור הפלסטינים - אך איש אינו מדבר על אחת מהבעיות הגדולות של להם - טרור חמאס במימון איראן אשר גורם סבל רב לפלסטינים וישראלים", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "זמן לאמת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתגובה לירי הרקטות: חיל האוויר תקף ברצועת עזה

"ממבה אאוט": הלייקרס נפרדו מקובי בראיינט

"אם הליגה הערבית לא תשנה גישה – גורל העם הפלסטיני לא ישתנה"

Jason Greenblatt, U.s. President Donald Trump's Middle East Envoy, Attends A Reception Hosted By The Orthodox Union In Jerusalem Ahead Of The Opening Of The New U.s. Embassy In Jerusalem
השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול נאם אבו-מאזן בקהיר מול שרי חוץ ממדינות ערב בליגה הערבית, ושב לגנות את תוכנית המאה שהציג הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בתום הנאומים, שרי החוץ של הליגה הערבית דחו פה אחד את התוכנית: "לא נשתף פעולה עם הממשל האמריקני בביצוע תוכנית השלום. קוראים לקהילייה הבין-לאומית לעצור כל פעילות ישראלית לכפות מציאות על הקרקע".

בתוך כך, שר החוץ הפלסטיני ציין כי אבו-מאזן יציג במועצת הביטחון של האו"ם בהמשך החודש תוכנית שלום חלופית - במקום תוכנית טראמפ. "הודענו לישראלים ולאמריקנים כי ישראל ביטלה ההסכמים בעצם", אמר. "אנו מודיעים לכם כי לא יהיה כל קשר עם ישראל וארה"ב, כולל היחסים הביטחוניים. עליכם הישראלים לשאת באחריות ככוח כובש". עם זאת, הדגיש כי הפלסטינים עדיין מאמינים ביוזמת השלום של הליגה הערבית.

אבו מאזן ושרי החוץ של מדינות ערב בכינוס הליגה הערבית בקהיר | צילום: רויטרס

"הופתענו מהכרזת טראמפ על תוכנית השלום", סיפר אבו מאזן. "האמריקנים התקשרו ואמרו כי טראמפ רוצה לשלוח לי את העסקה כדי שאקרא אותה, וסירבתי. ניסו לחבר אותי אליו בטלפון כמה פעמים, וסירבתי. סירבתי לקבל כל מסר מטראמפ כי הבנתי שהוא יעוות את דבריי".

יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס המועצה המרכזית של אש''ף
יו''ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס המועצה המרכזית של אש''ף | צילום: רויטרס