בתגובה לירי הרקטות: חיל האוויר תקף ברצועת עזה

לאחר שבת מתוחה עם מספר שיגורים לעבר ישראל - כלי טייס של צה"ל תקפו מטרות של חמאס בצפון הרצועה, בהן תשתיות תת-קרקעיות וכן מבנה המשמש כחמ"ל צבאי

זמן צפייה: 07:00

מתיחות בדרום: חיל האוויר תקף הלילה (ראשון) מספר יעדי טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה - זאת בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר קיבוץ נחל עוז וקיבוץ עלומים שבעוטף. בין היעדים שהותקפו: תשתיות תת-קרקעיות של חמאס ומבנה המשמש כחמ"ל צבאי. מדובר צה"ל נמסר כי "תקיפת מטרות אלה מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור".

הירי שבוצע בשעות הערב הינו הרביעי במספר בימים האחרונים לעבר דרום הארץ - כאשר 11 רקטות שוגרו לעבר העוטף. האזעקה באזור נשמעה בזמן ביקורו באזור של יו"ר כחול לבן בני גנץ, במסגרתו נפגש עם תושבים. הרקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק.

בעקבות המצב המתוח, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון הודיע על עצירת הכנסת מלט לרצועת עזה וקיצוץ 500 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים עזתיים עד להודעה חדשה.

לכתבות נוספות בנושא >>

שוב ירי לעוטף: שני שיגורים לעבר ישראל; צה"ל תקף ברצועה

שלוש פצצות מרגמה נורו לישראל – אחת יורטה; צה"ל תקף ברצועה

יו''ר כחול לבן בני גנץ בביקור בעוטף
יו''ר כחול לבן בני גנץ בביקור בעוטף | צילום: חדשות 13

ביום שישי, לאחר שיגורים נוספים לעבר ישראל, ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין התייחס לירי, ואמר: "ערב שבת ויממה רביעית ברציפות של ירי אל עבר תושבי ישראל בעוטף עזה ושדרות. בעוד כולם עסוקים בשאלות על סיפוח, אני מציע לממשלת ישראל קודם להחיל את הריבונות שלה על עוטף עזה. השתיקה של ממשלת ישראל אל מול הירי שלא נפסק, היא לא מוסרית ולא מקובלת".

בצה"ל התייחסו למתיחות הגוברת בגבול הדרומי בימים האחרונים, ואמרו שרצועת עזה מתקרבת לנקודה ממנה היא לא תוכל לחזור, וכי המשך הירי יגרור את צה"ל לתגובה קשה יותר ממש שנראה עד כה.