שוב ירי לעוטף: שני שיגורים לעבר ישראל; צה"ל תקף ברצועה

מוקדם יותר אמש זוהה שיגור לעבר שדרות ויישובי העוטף, ויורט על ידי כיפת ברזל. זמן קצר לאחר מכן נורתה רקטה נוספת, וככל הנראה נחתה בשטח פתוח. בתגובה תקף חיל האוויר יעדים בצפון הרצועה

זמן צפייה: 03:41

דובר צה"ל אישר כי רקטה שוגרה אמש (שישי) לעבר עוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוצים ניר יצחק וסופה. ככל הנראה הרקטה נחתה בשטח פתוח. זמן קצר לאחר מכן תקף חיל האוויר  כמה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה. בין היעדים שהותקפו נמנו מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע.

האזעקה הגיעה כמה שעות לאחר שרקטה אחת נורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, ויורטה על ידי כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף, אך ישנם נפגעים בנפש. נזק נגרם לכמה בתים כתוצאה מחלקי היירוט. אתמול בצהריים, בוצע ירי של שלוש פצצות מרגמה מהרצועה לישראל.

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, התייחס לירי: "ערב שבת ויממה רביעית ברציפות של ירי אל עבר תושבי ישראל בעוטף עזה ושדרות. בעוד כולם עסוקים בשאלות על סיפוח, אני מציע לממשלת ישראל קודם להחיל את הריבונות שלה על עוטף עזה. השתיקה של ממשלת ישראל אל מול הירי שלא נפסק, היא לא מוסרית ולא מקובלת".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2001312035' autoplay='0' credit='הקבינט הביטחוני' desc='' kid='1_km8rrtia' duration='35'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2031012027' autoplay='0' credit='אנטון לברושקו' desc='' kid='1_1cy6n9no' duration='7'']

בצה"ל התייחסו אתמול למתיחות הגוברת בגבול הדרומי בימים האחרונים, ואמרו שרצועת עזה מתקרבת לנקודה ממנה היא לא תוכל לחזור, וכי המשך הירי יגרור את צה"ל לתגובה קשה יותר ממש שנראה עד כה.

מוקדם יותר, שלוש פצצות מרגמה נורו לעבר שטח ישראל - שתיים נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ואחת נורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף, אך יש נפגעים בנפש. דובר צה"ל מסר כי בתגובה לירי, טנק תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה. כשעה לאחר מכן, סוכנות הידיעות "שיהאב" פרסמה תמונות מהתקיפה.

Whatsapp Image 2020 01 31 At 1
תמונות מתקיפת צה''ל של עמדת חמאס | צילום: חדשות 13

אמש, צה"ל תקף מטרות של חמאס בדרום הרצועה בתגובה לירי הרקטות ושיגור בלוני הנפץ אמש לעבר עוטף עזה ושדרות. לפי הודעת דובר צה"ל, בתקיפה הופצץ אתר תת-קרקעי שנועד לייצור אמצעי לחימה: "מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

כאמור, אתמול נורו שלוש רקטות - שתיים יורטו ואחת נוספת נפלה בשטח פתוח באזור שדרות. ככל הנראה בגלל הנפילה או חלקי יירוט, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר. צוות מד"א פינה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תינוקת בת שלושה שבועות במצב בינוני עם חבלה בראש ואת אמה במצב קל, לאחר שהשתיים רצו לעבר המרחב המוגן ונפלו במדרגות הבית בשדרות.

ככל הנראה בגלל הנפילה או חלקי יירוט, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר. צוות מגן דוד אדום פינה לבית החולים סורוקה תינוקת בת שלושה שבועות במצב בינוני עם חבלה בראש ואת אמה במצב קל, לאחר שהשתיים רצו לעבר המרחב המוגן ונפלו במדרגות הבית בשדרות.