רה"מ על תקיפת פרשן חדשות 13: "ראויה לכל גינוי – בושה וחרפה"

נתניהו תקף את הקריאות נגד אבישי בן חיים ואת האלימות כלפי המשטרה בהפגנה בי-ם: "התקפה מבישה" • השר אמסלם על המחאה: "מנדלבליט לא רואה כלום? לשמאל הכול מותר - אנו צעד קטן לפני אנרכיה"

זמן צפייה: 07:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) להפגנה שהתקיימה אמש מחוץ לביתו בירושלים, וגינה את תקיפת פרשן חדשות 13 ד"ר אבישי בן חיים על ידי מפגינים. "ההתקפה המבישה אתמול בהפגנת השמאל על העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים, יחד עם האלימות שהשתוללה שם נגד שוטרים, ראויה לכל גינוי", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, "בושה וחרפה".

מוקדם יותר היום, גם שר הדיגיטל הלאומי דוד אמסלם התייחס להפגנות נגד ראש הממשלה ותקף את היועמ"ש: "הכול מותר לשמאל. אני משתומם. מר מנדלבליט אתה לא רואה כלום? האם אתה עסוק כל היום בתיקי ראש הממשלה? אתה לא רואה מה קורה ברחובות? לשמאל מותר הכול - לעצור את המדינה, לקלל, למה?".

"כל מי שקורא להציל את מערכות שלטון החוק, שיתעורר לפני שיהיה מאוחר במדינת ישראל", הוסיף השר. "אנחנו צעד קטן לפני אנרכיה שמוביל אליה השמאל האלים במדינת ישראל. מנדלבליט רואה את זה, השופטים רואים את זה. כלום - הכול מותר לשמאל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

18 ילדים בגן, יום בשבוע בביה"ס לכיתות גבוהות: כך תיפתח שנה"ל

1,573 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה – 195 במצב קשה

משרד הבריאות: נשא קורונה שהה במחאה הכלכלית בשבת בכיכר רבין

שר התקשורת דוד אמסלם
שר הדיגיטל הלאומי דוד אמסלם | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, התייחסה גם השרה רגב למחאות וכתבה: "ספרו לשוטרים שהוכו הלילה על דמוקרטיה, ספרו לסוס שקיבל מחסום ברזל ברגלו על חמלה, ספרו לאבישי בן חיים שהותקף על חופש העיתונות. ספרו לדינה דיין שחטפה יריקות על כבוד למסורת. אתם לא מפגינים נגד שחיתות אלא בסך הכול סוכנים של אנרכיה, בשליחות ארגוני שמאל".

גם שר המודיעין אלי כהן תקף את המפגינים, וכתב: "מחאת הדגלים השחורים אתמול הייתה מפגן צביעות של קבוצה אלימה ואנרכיסטית שלא הפנימה את ההפסד בבחירות. שלטון מחלפים בקלפי, לא באלימות הממומנת על ידי שונאי ישראל".

מפגינים מנסים לפרוץ מחסומים בהפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

אחד העצורים בהפגנה אתמול הוא עורך הדין גונן בן יצחק, הפעיל בתנועת הדגלים השחורים. התנועה מסרה כי "מאתמול בלילה עו״ד שמלווה את תנועת הדגלים השחורים ואת 'קריים מיניסטר', עצור במשטרת ירושלים. בן יצחק נעצר בהפגנת המחאה בבלפור. אנו רואים בכך עוד ניסיון מכוון של השלטונות בירושלים לחבל במחאה. אנו קוראים לשחרורו המיידי ללא תנאים".

אתמול, כאמור, הגיעו אלפי בני אדם לרחוב בלפור בירושלים, שם - מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו, הם הפגינו נגד מדיניותו בטיפול במגפת הקורונה וקראו לו להתפטר. במהלך ההפגנה ניסו המוחים לפרוץ את המחסומים התוחמים אותם, ונרשמו עימותים בינם לבין השוטרים. כמה מפגינים נעצרו.

לאחר מכן חסמו כמה מאות מפגינים את ציר הרכבת הקלה. מהמשטרה נמסר כי מאות מפגינים יידו אבנים, ביצים וחפצים לעבר השוטרים במרכז העיר, וגרמו נזק לרכוש בתי העסק. במקביל, התקיימו הפגנות בתל אביב נגד הקיצוץ בתקציב תנועות הנוער, ובגן צ'ארלס קלור הפגנה לציון תשע שנים למחאה החברתית.