אלפים הפגינו מול מעון רה"מ; מוחים חסמו את הרכבת הקלה

בירושלים מחו מפגיני "הדגלים השחורים" בבלפור, וניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה. לאחר מכן מסרה המשטרה כי מאות מפגינים יידו אבנים, ביצים וחפצים לעבר השוטרים

זמן צפייה: 06:47

אלפי בני אדם הגיעו הערב (שלישי) לרחוב בלפור בירושלים, שם - מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הם הפגינו נגד מדיניותו בטיפול במגפת הקורונה וקראו לו להתפטר. במהלך ההפגנה ניסו המוחים לפרוץ את המחסומים התוחמים אותם, ונרשמו עימותים בינם לבין השוטרים. כמה מפגינים נעצרו. לאחר מכן חסמו כמה מאות מפגינים את ציר הרכבת הקלה. מהמשטרה נמסר כי מאות מפגינים יידו אבנים, ביצים וחפצים לעבר השוטרים במרכז העיר, וגרמו נזק לרכוש בתי העסק. במקביל, התקיימו הפגנות בתל אביב נגד הקיצוץ בתקציב תנועות הנוער, ובגן צ'ארלס קלור הפגנה לציון תשע שנים למחאה החברתית.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2007142057' autoplay='0' credit='' desc='המפגינים מנסים לפרוץ מחסומים' kid='1_us2iw2mh' duration='6'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מצורעת": ניסיונות הקבלה של גננת ערבייה – לגן יהודי • תיעוד

עמית אלמוג הנאשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק כשיר לעמוד לדין

סערת הסרטון הגזעני: המשפחה הבדואית הגישה תלונה נגד "רוי בוי"

"ראש ממשלה נאשם - אין לו פנאי לטפל במשבר הכלכלי החמור של דורנו", מסרו מנהיגי תנועת הדגלים השחורים. "מאות אלפי עצמאים קורסים תחת חוסר התפקוד של ממשלת נתניהו, ממשלה שעסוקה מבוקר עד ערב במשפטו של הנאשם נתניהו".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1407202034' autoplay='0' credit='' desc='אסף אמדורסקי בריאיון בהפגנה בבלפור' kid='1_2sr09j9c' duration='128'']

"אם נותרה בו אחריות כלפי אזרחי ואזרחיות המדינה - עליו להתפטר ולתת את המושכות למי שיש לו זמן לענייני המדינה", הוסיפו. המשטרה נערכה להפגנה בכוחות מתוגברים, ואף הציבה בריקדות מחשש שהמפגינים ינסו לפרוץ למעון ראש הממשלה. "המדינה שלנו ולא של נתניהו", קראו המפגינים.

מפגינים מנסים לפרוץ מחסומים בהפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

הזמר אסף אמדורסקי, שעורר סערה בהפגנה בכיכר רבין ביום שבת, הגיע למחאה מחוץ למעון ראש הממשלה ואמר לחדשות 13: "נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אין לו את המנדט. הוא צריך להתרכז בכתבי האישום שלו. שייקח עורכי דין על חשבונו ולא על חשבוננו, ולא יבזבז את כספי המיסים שלנו".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1407202052' autoplay='0' credit='' desc='ליאור ורוצלבסקי ועמרי מניב מדווחים ממוקדי ההפגנות' kid='1_6n5k72g0' duration='203'']

במקביל, בתל אביב נערכה הפגנה של תנועות הנוער, זאת בהמשך למחאות קטנות שהתקיימו מוקדם יותר היום בכמה מוקדים ברחבי הארץ. לכיכר רבין הגיעו אלפי חניכים מ-13 תנועות שונות, בהם חניכים מתנועות הצופים, הנוער העובד והשומר החדש.

הנערים מחו על 35 מיליון השקלים שקוצצו מהתקציב השנתי, זאת משום שהאחריות על התנועות עברה ממשרד החינוך למשרד החדש בראשותו של השר זאב אלקין. כך, הקיצוץ ב-35 מיליון השקלים שנשארו במשרד החינוך עלול להוביל לסגירת עשרות שבטים - בעיקר בפריפריה.

ח"כ רם שפע במכתב לשר הבריאות: "פרסמו את נתוני ההדבקה במסגרות החינוך הבלתי פורמליות"

ח"כ רם שפע (כחול לבן), שיגר מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין וליו"ר המל"ל מאיר בן שבת, בדרישה לפרסם את נתוני ההדבקה במסגרות החינוך הבלתי פורמליות: "בהמשך לדיון שקיימנו בוועדת החינוך ובהמשך לשיחותיי עם ראשי התנועות והארגונים, אבקש לפרסם באופן מידי נתונים אודות ההדבקה בנגיף הקורונה במסגרות אלו. בימים האחרונים אנחנו עדים למחאת בני ובנות נוער רבים סביב ההנחיות להפסיק את פעילות המסגרות הבלתי פורמליות וככלל שידוע לנו, טרם פורסמו נתונים המצדיקים את הסגירה המוחלטת של פעילות הנוער. אי קיום הפעילות הסדורה של מסגרות החינוך הבלתי פורמליות פוגע פגיעה חמורה בבני הנוער, הנמצאים בחופשת הקיץ וזקוקים אנושות, הן ברמה החברתית והן ברמה הנפשית, למפגש החשוב והערכי שמתאפשר במסגרת פעילות התנועות והארגונים. יתרה מכך, סגירת הפעילות לאו דווקא מונעת בפועל את ההדבקה, שכן בני הנוער פוגשים זה את זה ממילא, אלא רק מרחיבה את המצבים הסיכונים בהם עלולים בני ובנות הנוער להימצא".

חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן
חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בגן צ'ארלס קלור ציינו תשע שנים למחאה החברתית הגדולה שפרצה בשל המצב הכלכלי הקשה ששרר באותם ימים במדינה. את האירוע ארגנה, כמו אז, דפני ליף.