18 ילדים בגן, יום בשבוע בביה"ס לכיתות גבוהות: כך תיפתח שנה"ל

שר החינוך יואב גלנט הצהיר על המתווה לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, ממנו עולה כי בכיתות הנמוכות מספר התלמידים יוגבל ל-18 ואילו בני הנוער כלל לא יגיעו לבית הספר ארבעה ימים בשבוע

זמן צפייה: 01:16

שר החינוך יואב גלנט הצהיר היום (רביעי) על המתווה לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, ממנו עולה כי בכיתות א'-ד' ובגנים ילמדו עד 18 תלמידים, ובכיתות הגבוהות ילמדו יום אחד בלבד מבית הספר. ביתר הימים הלמידה תתקיים מרחוק.

בכיתות הגבוהות הלמידה כאמור תהיה מרחוק, כשכל תלמיד יהיה לפחות פעם בשבוע בבית הספר תוך שמירה על העיקרון של לא יותר מ-18 תלמידים בחלל אחד. כדי לאפשר פיצול כיתות וגנים יגוייס כוח אדם נוסף: פנסיונרים, מורות חיילות, סטודנטים להוראה, מובטלים בעלי הכשרה אקדמית ועוד. בגנים, השטח יפוצל לשניים עם מחיצה בין החלקים, תוקצה סייעת לכל קבוצה וגננת אחת שאחראית על כולם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

שר החינוך קבע: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר

בגלל מסיבת סיום בהרצליה: 17 תלמידי כיתה ט׳ נדבקו בקורונה

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

מהנהגת ההורים הארצית נמסר בתגובה: "המתווה שפורסם היום, אשר ישלב באופן קבוע למידה מרחוק, מצביע בעיקר על היעדר ראייה לרחוק, ירידה לפרטים והכרת השטח בקרב מתכנניו. ואילו, פתרונות יצירתיים יש בשפע: למידה ממוקדת במקצועות הליבה, למידה בקבוצות קטנות מפולחות לפי רמות למידה במשמרות ועוד".

הנהגת ההורים הוסיפה כי היא "מצפה מהמדינה לדאוג באופן ראוי למענה פרטני עבור כל שכבות הגיל ולמצוא פתרונות ישימים בשטח, תוך התחשבות בכוח האדם, התקציב וציוד הקצה". עוד צוין בהודעה כי הנהגת ההורים "קוראת לאפשר לרשויות המקומיות ולמנהלי בתי הספר לקבל אוטונומיה משמעותית באשר למציאת מתווה המתאים לקהילת התלמידים".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבוע, גלנט הודיע כי שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר. על פי הערכות, עלות הקמת המתווה תהיה כשני מיליארד שקלים ועלות תפעול חודשית תהיה כמיליארד שקלים.

לדברי גלנט, "קיום שגרת הלימודים יאפשר הקניית מיומנויות יסוד לתלמידים הצעירים, בדגש על שפה ומתמטיקה, ויאפשר את המשך פעילות המשק בישראל. אני מקווה כי נצליח לבלום את התפשטות הנגיף, אך אנו חייבים להיערך לתרחיש מחמיר שבו נידרש להפעיל את מערכת החינוך בצל התפרצות מתמשכת".