משרד הבריאות: נשא קורונה שהה במחאה הכלכלית בשבת בכיכר רבין

מהחקירה האפידימיולוגית עלה כי החולה היה ברחוב אבן גבירול בין 19:00 ל-23:00. בהפגנה נכחו כ-10 אלף בני אדם • נתוני אמ"ן: למעלה מ-3,000 נשאים פעילים בירושלים - יותר מ-1,000 באשדוד

זמן צפייה: 01:14

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) שנשא קורונה שהה במחאה הכלכלית שהתקיימה ביום שבת בכיכר רבין. מהחקירה האפידימיולוגית עלה שהוא נכח במקום בין השעות 19:00 ל-23:00. כזכור, בהפגנה נכחו ב-10 אלף בני אדם.

בתוך כך, מתמונת המצב היומית של אמ"ן עולה כי מספר הנדבקים הפעילים בירושלים הוא הגבוה ביותר ועומד על 3,183 בני אדם. בתל אביב יש כ-1,700 נדבקים, ובבני ברק מעט פחות - כ-1,600.

כמו כן לפנינתוני אמ"ן, אתמול אובחנו 1,561 נדבקים חדשים, וסך כל הנשאים עומד כעת על 22,417 בני אדם.

לכתבות נוספות בנושא >>

חברת מודרנה: תוצאות מבטיחות בשלב ה-1 של ניסוי החיסון לקורונה

מנכ"ל משרד הבריאות: "חושבים על הגבלות – משתדלים להימנע מסגר"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כזכור, כעשרת אלפים בני אדם הפגינו ביום שבת בכיכר רבין שבתל אביב כחלק ממחאת העצמאים, השכירים והעובדים שהוצאו לחל"ת, שקראו "להזרים את הכסף עכשיו". בתום ההפגנה, המוחים חסמו כבישים סמוך לכיכר רבין.

ראש הממשלה החליפי בני גנץ כתב בטוויטר בתגובה להפגנה בכיכר רבין כי "האזרחים שיצאו הערב לרחובות מביעים מצוקה אמיתית וצודקת ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת - ולנו כממשלה את האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות". עם זאת, אחרים טענו כי ההפגנה הייתה מסוכנת לציבור ואמרו שלא הייתה צריכה להתקיים.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר בריאיון לחדשות 13 כי "אני חושב שאת ההפגנה הזו לא היה צריך לקיים. הטענה המרכזית של אותם מפגינים היא תנו לנו לעבוד. לגיטימי שכל בעל עסק ירצה לעבוד. כל מחאה היא מחאה לגיטימית. מותר במדינת ישראל הדמוקרטית למחות. אבל – אנחנו באותו מעמד צריכים מצד אחד לשמור על בריאות הציבור".

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בהצהרה שקיים מוקדם יותר השבוע כי "אני מבין את הכאב שהובא בידי אזרחי ישראל, שחלקם איבדו את מטה לחמם, אבל ההתקהלות היא כר להדבקה ואני חושש שנראה את ההידבקות בימים הקרובים".