חברת מודרנה: תוצאות מבטיחות בשלב ה-1 של ניסוי החיסון לקורונה

חברת התרופות האמריקנית, שחתמה עם ישראל על הסכם אספקת החיסון, הודיעה כי כל הנסיינים שהשתתפו בשלב הראשון של הניסוי פיתחו תגובה חיסונית - לצד תופעות לוואי קלות כגון עייפות וסחרחורות

זמן צפייה: 00:48

חברת התרופות האמריקנית "מודרנה" הודיעה אמש (שלישי) שהשלב הראשון של הניסוי בחיסון הקורונה שהחברה מפתחת הראה "תוצאות מבטיחות", ושכלל הנסיינים פיתחו תגובה חיסונית, כלומר נוגדנים, לצד תופעות לוואי קלות. בשבועיים הקרובים החברה תתחיל את השלב השלישי והגדול ביותר - ניסוי המוני.

כזכור, ישראל חתמה בחודש שעבר עם חברת מודרנה על הסכם שקובע שבמידה שהחברה תצליח לפתח חיסון יעיל - הוא יסופק לישראל.

התוצאות הללו שפורסמו במגזין רפואה אמריקני אמש, הראו שהחיסון הצליח לגרום לתגובה חיסונית אצל הנסיינים לצד תופעות לוואי קלות כמו עייפות, צמרמורות, סחרחורות, כאבי שרירים, וכאב במקום הזריקה. בשבועות הקרובים כאמור יחל השלב השלישי שמהווה את המבחן הסופי לפני שהרגולטורים ישקלו אם לאפשר את הפצת החיסון לציבור.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ישראל חתמה על הסכם עם חברת "מודרנה" לאספקת חיסון לקורונה

ישראל במו"מ מתקדם עם "מודרנה" על אפשרות לאספקת חיסון לקורונה

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

מודרנה ציינה אתמול בהצהרה לתקשורת שאם הכל ילך כשורה בניסויים העתידיים, "החברה תוכל לספק בין חצי מיליארד למיליארד מנות של החיסון בכל שנה -כבר בתחילת 2021".

ד"ר ליסה ג'קסון, חוקרת בכירה שהייתה מעורבת בניסוי, ציינה כי "בשלב הראשון המטרה הייתה להסתכל על בטיחות ואז על תגובות חיסוניות. אנחנו חשבנו שהתגובה החיסונית נראית מבטיחה, אבל אנחנו לא יודעים אם הרמות שאנחנו רואים יגנו בפועל נגד הדבקה. זה קשה מאוד לדעת עד שעושים את מבחן היעילות האמיתי", היא ציינה. "אנחנ נוכל לספק את התשובות הללו בהמשך".