אלפים הפגינו בתל אביב: "נלחמים על הכבוד - זו לא חרטא"

רבים הגיעו לכיכר רבין בקריאה "להזרים את הכסף עכשיו". תנועת "הדגלים השחורים" הפגינה נגד הממשלה שבוע שלישי ברציפות על גשרים מעל צמתים מרכזיים. גנץ: "באחריותנו למצוא פתרונות"

זמן צפייה: 01:14

כעשרת אלפים בני אדם הפגינו הערב (שבת) בכיכר רבין שבתל אביב כחלק ממחאת העצמאים, השכירים והעובדים שהוצאו לחל"ת, שקראו "להזרים את הכסף עכשיו". בתום ההפגנה, המוחים חסמו כבישים סמוך לכיכר רבין. לפני כן, תנועת "הדגלים השחורים" הפגינה נגד הממשלה, שבוע שלישי ברציפות על גשרים מעל צמתים מרכזיים, בטענה כי "קו ישר עובר בין השחיתות השלטונית לבין אי-הטיפול במחדל הקורונה".

ראש הממשלה החליפי בני גנץ כתב בטוויטר בתגובה להפגנה בכיכר רבין כי "האזרחים שיצאו הערב לרחובות מביעים מצוקה אמיתית וצודקת ויש להם את הזכות המלאה לעשות זאת - ולנו כממשלה את האחריות להקשיב ולפעול למציאת פתרונות. הקורונה הביאה אותנו למשבר בריאותי, חברתי וכלכלי מהגדולים בתולדות המדינה. יחד, נוכל לו ונתגבר עליו בשמירה על החיים ועל הפרנסה. אנחנו מבינים את הזעקה ונעשה הכל כדי לתת לה מענה".

ההפגנה בכיכר רבין בתל אביב בעקבות משבר הקורונה | צילום: עומרי סילבר

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כץ: "אין למפגינים סיבה למחות – לא איבדנו שליטה על הכלכלה"

דיווח בעזה: מפקד יחידת הצוללנים של חמאס נמלט לישראל

"מי רוצה להאכיל בדואי?": הסרטון המזעזע שרץ ברשתות החברתיות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2020117802' autoplay='0' credit='' desc='ההפגנה בכיכר רבין שבתל אביב' kid='1_n2k7dal9' duration='303'']

אחד הנואמים בהפגנה בתל אביב אמר בדברי הפתיחה כי "המאבק התחיל בסגר והמשיך באי קבלת פיצוי הוגן. אנחנו נלחמים על ההווה, על הפרנסה, על הכבוד שלנו כבני אדם - וזה לא חרטא". אבינועם נחמד, בעל חברה לתיירות נכנסת, הוסיף: "צריכים את הכסף עכשיו כדי שנוכל לשרוד את הימים הקרובים, את השנה וחצי הקרובות. לא רוצה שמפעלי החיים שלנו ירדו לטימיון".

רונן מיילי, איגוד הברים והמועדונים: "ההפגנה הראשונה הערב בכיכר רבין שאליה הגיעו עשרות אלפי עצמאים, בעלי עסקים ונפגעי המצב הכלכלי הראו לממשלה שאנחנו לא נעצור ולא נוותר. אנחנו רואים בממשלת ישראל והעומד בראשה אחראים לכישלון עד עתה בביצוע התוכניות הכלכליות וקוראים לממשלה להתעשת , לתקן את התכנית בהתאם לדרישותינו ולהוציא את התכנית הכלכלית לפועל באופן מיידי! אנו נמשיך כל עוד לא יעמדו בהבטחותיהם".

תומר מור, מארגון מסעדנים חזקים ביחד, אמר: "ההגעה של מסעדנים, בעלי ברים, יזמים, עצמאים, שהגיעו לכאן היום מדברת בעד עצמה. לאנשים בציבור נמאס להמתין למה שמגיע לו, למה שהובטח לו. אנחנו כאן כדי לשמור על החוסן הכלכלי הלאומי ולסייע לממשלה לבצע את מה שהבטיחה ולהעביר את המסר שהכסף צריך לעבור מחר. רק זה יעזור להציל את המשק הקורס".

הפגנת העצמאים והשכירים בתל אביב
הפגנת העצמאים והשכירים בתל אביב | צילום: חדשות 13

ההפגנה בתל אביב נערכה תחת הכותרת "הזרימו את הכסף עכשיו". כאות הזדהות, יותר מאלף עסקים ייסגרו בכל רחבי הארץ. כמו כן, פוליטיקאים לא יישאו נאומים, מפני שהמחאה הינה "כלכלית א-פוליטית". לדברי המארגנים, "ההפגנה באה לבטא את המצוקה וחוסר האונים של ציבור גדול מאוד בחברה הישראלית". עם זאת, במהלך ההפגנה פיזרו שטרות ועליהם פניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף קראו להתפטרותו.

הזמר אסף אמדורסקי, שהגיע גם הוא להפגנה אף הסביר כי "יש המון זעם, מפני שנאשם בפלילים יושב על כיסא ראש הממשלה וחטף את המדינה, הוא מזהם את המוח בשקרים. אין בזה שום דבר פוליטי, שחיתות זה לא דבר פוליטי, נתניהו צריך ללכת לכלא. אין מצב שהוא יכול להיות ראש ממשלה, עובדה שהוא לא מצליח לנהל את המשבר. מדובר בנוכל".

במקביל, שר האוצר ישראל כץ התראיין הערב בחדשות 13, והתייחס למשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגפת הקורונה, ולהפגנה שנערכת בתל אביב, שבה קוראים המוחים "להזרים את הכסף עכשיו". לדברי שר האוצר, "אין למפגינים סיבה למחות, לא איבדנו שליטה על הנעשה בכלכלה. כסף יגיע לבנק עד ליום שלישי ותראו את זה ביום רביעי בחשבון".

הפגנת ''הדגלים השחורים''
הפגנת ''הדגלים השחורים'' | צילום: אורן שדה

עוד אמר כץ כי "התוכנית הקודמת לא הייתה מדוייקת, לכן לא כל הכסף הגיע. לקחתי על עצמי לבנות תוכנית שמטפלת שנה קדימה בשכירים, בעצמאים ובבעלי העסקים". השר אף הוסיף כי הוא בקשר עם מנהיגי המחאות השונות, והוסיף כי אני מעריך את ההצעות שלהם - רפורמות, תחרות והסרת רגולציה".