1,573 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה - 195 במצב קשה

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 42,813 איש נדבקו עד כה, מהם 22,704 נשאים פעילים. 57 חולים מונשמים. לראשונה זה חמישה ימים - ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. יותר מ-365 אלף ישראלים בבידוד

זמן צפייה: 06:17

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 1,573 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה. לראשונה זה חמישה ימים חלה ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות, כאשר אתמול בוצעו יותר מ-30 אלף בדיקות, אך שיעור הבדיקות היה 5.5%.

195 מהחולים במצב קשה, בהם 57 מונשמים. 125 במצב בינוני. עד כה נדבקו 42,813 ישראלים, מהם 22,704 נשאים פעילים. קרוב ל-20 אלף ישראלים החלימו. מניין המתים עלה ל-375. עוד עולה מהנתונים כי יותר מ-365 אזרחים נמצאים בבידוד.

לכתבות נוספות בנושא >>

משרד הבריאות: נשא קורונה שהה במחאה הכלכלית בשבת בכיכר רבין

חברת מודרנה: תוצאות מבטיחות בשלב ה-1 של ניסוי החיסון לקורונה

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

הבוקר, משרד הבריאות פרסם שנשא קורונה שהה במחאה הכלכלית שהתקיימה בשבת בכיכר רבין. מהחקירה האפידימיולוגית עלה שהוא נכח במקום בין השעות 19:00 ל-23:00. כזכור, בהפגנה נכחו ב-10 אלף בני אדם.

בתוך כך, מתמונת המצב היומית של אמ"ן עולה כי מספר הנדבקים הפעילים בירושלים הוא הגבוה ביותר ועומד על 3,183 בני אדם. בתל אביב יש כ-1,700 נדבקים, ובבני ברק מעט פחות - כ-1,600. באשדוד קיימת התפרצות קשה, עם יותר מ-1,000 נשאים פעילים.

חדר כושר בימי קורונה
חדר כושר בימי קורונה | צילום: רויטרס

אמש, גורם בכיר בליכוד טען כי ראש הממשלה נתניהו זועם על יו"ר כחול לבן גנץ וטוען כי הוא מכשיל צעדים הכרחיים לבלימת המגפה משיקולים פוליטיים. "חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים", אמר הגורם. "גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך".

"גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מייד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל", המשיך הבכיר. "כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם".

מנגד, בכיר בכחול לבן השיב לטענות ואמר כי "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה"ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח". "זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה", הוסיף הגורם. "מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".