"אפס מאופס": צוות חדשות 13 הותקף במהלך ההפגנה נגד רה"מ

המפגינים העיפו באלימות את המיקרופונים מידיהם של הכתבים אבישי בן חיים ויוסי אלי, שהגיעו למקום על מנת לסקר את המחאה מחוץ לביתו של נתניהו. ריבלין: "אסור לקבל זאת בשוויון נפש"

זמן צפייה: 00:45

בהפגנה שהתקיימה אמש (שלישי) מחוץ למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור שבירושלים, צוות חדשות 13 הותקף על ידי מפגינים, כאשר הם העיפו לכתבים אבישי בן חיים ויוסי אלי את המיקרופון מהידיים ודחפו אותם באלימות תוך צעקות. מפגין אחר קרא לפרשן חדשות 13 ד"ר אבישי בן חיים "אפס מאופס. 40 שנה בשלטון - איך אתה מדבר?". בהמשך הערב המפגינים צעדו גם למרכז העיר, והמשטרה פיזרה את המפגינים עם זרנוקי מים ועיכבה 50 בני אדם בחשד להפרות סדר.

התגובה של אבישי בן חיים לתקיפה אתמול - והתשובה בשבוע הבא בדמות פרויקט מיוחד חדש

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לתקרית, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אסור לנו לקבל בשוויון נפש מראות שכאלה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל". הנשיא הוסיף כי "עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח - ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל - הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה".

כמוהו גם שר התקשורת יועז הנדל, שהבהיר: "‏במדינת ישראל לא יתקפו עיתונאים - לא משנה מה עמדותיהם. מספיק עם הפוזיציה". הנדל נימק כי "מי שמאמין בחופש עיתונות, שמירה וכיבוד החוק, לא עושה זאת רק כשנוח לו פוליטית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תינוקת בת 5 חודשים נפלה מקומה שנייה בבניין מגורים – מצבה קשה

"פריצת דרך לנטרול פעילות הקורונה": האם נמצאה תרופה לנגיף?"

המדינה שלנו ולא של נתניהו": כ-2,000 מפגינים מול מעון רה"מ

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לתקיפת העיתונאים וכתב: "עיתונאים במדינת ישראל יכולים וצריכים להשמיע את קולם - בלי איומים, בלי תכתיבים. אני מגנה את האיומים על פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים. הזכות להפגין קדושה - כך גם חופש העיתונות והביטוי".

גם שר החוץ, גבי אשכנזי, התייחס לדברים וכתב: "צפיתי במראות הקשים ובתקיפת עיתונאי חדשות 13 אבישי בן חיים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה ונחרדתי. מותר וחשוב להפגין ולמחות, אך אין מקום לשנאה שניבטה מעיני חלק מהמפגינים ולקולות שנשמעו שם. על כולנו למנוע את ההתדרדרות ולעצור את גילויי האלימות והשנאה בכל מחיר לפני שיהיה מאוחר. את הויכוח ננהל בכלים הראויים".

ממארגני מחאת הדגלים השחורים נמסר בתגובה לתקרית כי "אנו רואים בחומרה רבה את תקיפת העיתונאי אבישי בן חיים ומגנים זאת בכל לשון. זוהי לא דרכנו. אנו מאמינים שצריך ואפשר לנהל שיח נוקב, אמיתי ומכבד".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, התייחס לאלימות בהפגנות ואמר כי "האנרכיסטים השתלבו עם המפגינים הלגיטימיים - לא חווינו אירוע כזה כאן, אנחנו למודי ניסיון עם הפגנות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2007150724' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד' kid='1_afyoyv6e' duration='110'']

כאמור, אלפי בני אדם הגיעו אמש לביתו של ראש הממשלה, שם הם מפגינים נגד מדיניותו בטיפול במגפת הקורונה וקוראים לו להתפטר. במהלך ההפגנה ניסו המוחים לפרוץ את המחסומים התוחמים אותם, ונרשמו עימותים בינם לבין השוטרים. כמה מפגינים נעצרו.

"ראש ממשלה נאשם - אין לו פנאי לטפל במשבר הכלכלי החמור של דורנו", מסרו מנהיגי תנועת הדגלים השחורים. "מאות אלפי עצמאים קורסים תחת חוסר התפקוד של ממשלת נתניהו, ממשלה שעסוקה מבוקר עד ערב במשפטו של הנאשם נתניהו".

"אם נותרה בו אחריות כלפי אזרחי ואזרחיות המדינה - עליו להתפטר ולתת את המושכות למי שיש לו זמן לענייני המדינה", הוסיפו. המשטרה נערכה להפגנה בכוחות מתוגברים, ואף הציבה בריקדות מחשש שהמפגינים ינסו לפרוץ למעון ראש הממשלה. "המדינה שלנו ולא של נתניהו", קראו המפגינים.

מחאה מול ביתו של רה''מ בנימין נתניהו
מחאה מול ביתו של רה''מ בנימין נתניהו | צילום: הדגלים השחורים
מחאה מול ביתו של רה''מ בנימין נתניהו
מחאה מול ביתו של רה''מ בנימין נתניהו | צילום: הדגלים השחורים
מחאה מול ביתו של רה''מ בנימין נתניהו
מחאה מול ביתו של רה''מ בנימין נתניהו | צילום: הדגלים השחורים
מחאה מול ביתו של רה''מ בנימין נתניהו
מחאה מול ביתו של רה''מ בנימין נתניהו | צילום: הדגלים השחורים