דנון: "איראן מבריחה עבור חזבאללה תחמושת - דרך נמל ביירות"

שגריר ישראל באו"ם חשף בדיון במועצת הביטחון מידע מודיעיני לפיו טהראן מעורבת בהתעצמות ארגון הטרור הלבנוני. "הועברו אמצעים דו-שימושיים שמטרתם לקדם את פרויקט ייצור הטילים של חזבאללה"

זמן צפייה: 06:40

שגריר ישראל באו"ם דני דנון חשף היום (שלישי) בדיון במועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון, מידע מודיעיני לפיו "איראן מבריחה עבור חזבאללה תחמושת דרך נמל ביירות ובאמצעות סיוע מסוריה, תוך הפרה של החלטה 1701". 

"בשנים 2019-2018 זיהתה ישראל פעילות איראנית להעברת אמצעים דו-שימושיים שמטרתם לקדם את פרויקט ייצור הטילים של חיזבאללה", ציין דנון. "בהובלת כוח קודס, איראן העבירה ציוד דו-שימושי לחזבאללה שסייע להעצים את התחמשות ארגון הטרור". השגריר אף טען כי "הנמל הימי של ביירות נהפך לנמל הבית של חיזבאללה".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

נתניהו: "פועלים להשגת רגיעה – אך נערכים למבצע רחב היקף"

עשרות אלפי נהגים שתועדו במצלמות המהירות – לא יקבלו דוחות

דרמה במשרד המשפטים: השר אוחנה הדיח את המנכ"לית פלמור

השגריר דנון חשף מידע מודיעיני חדש במועצת הביטחון
השגריר דנון חשף מידע מודיעיני חדש במועצת הביטחון | צילום: משלחת ישראל לאו״ם

לדבריו, איראן וחזבאללה הסתייעו בגורמים סורים שרכשו את הציוד מחברות אזרחיות זרות ושינעו את הציוד ללבנון. גורמים אלו הטעו את החברות בכך שהסוו את המטרות האמיתיות שלהן נועד הציוד - מפעלי ייצור הטילים של חזבאללה. "האם אתם בטוחים שהחברות שלכם יודעות מה היעד הסופי של המשלוחים האלה?", שאל דנון את השגרירים בדיון.

השגריר הישראלי הוסיף כי ארגון הטרור הלבנוני משתמש בקביעות במתקנים אזרחיים במדינה על מנת לשנע העברות אמל"ח באופן בלתי חוקי ותחת הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון. דנון הציג מפה ובה נתיבי העברות אמל״ח המשמשים את חזבאללה - משדה התעופה של דמשק לשדה התעופה חרירי שבביירות, מעברי הגבול הרשמיים בין סוריה ולבנון וכאמור, הנמל הימי של ביירות.

השגריר דנון חשף מידע מודיעיני חדש במועצת הביטחון
השגריר דנון חשף מידע מודיעיני חדש במועצת הביטחון | צילום: משלחת ישראל לאו״ם

מוקדם יותר היום, דווח כי שירותי המודיעין של אוגנדה עצרו בתשעה ביולי פעיל חזבאללה, אזרח לבנוני בשם חוסיין מחמוד יאסין, בשיתוף פעולה עם המוסד - כך על העיתון "קמפאלה פוסט". לפי הדיווח, פעיל הארגון גר תחת זהות בדויה באוגנדה מאז 2010. הוא נעצר בשדה התעופה כשעלה על טיסה מאנטבה ללבנון דרך אדיס אבבה שבאתיופיה. כמה שעות קודם לכן, נחת באנטבה מדאר א-סלאם, בירת טנזניה. המוסד התריע בפני האוגנדים על פעילותו של יאסין במדינה, והוא היה תחת מעקב במשך כמה חודשים, עד למעצרו בתחילת החודש.

בתוך כך, אמש דווח באתרי חדשות סורים המזוהים עם האופוזיציה במדינה, כי בכיר חזבאללה בשם משהור זידאן, בן העדה הדרוזית שנחשב לתומך שלטונו של אסד ומזוהה עם ארגון הטרור היושב בלבנון, חוסל ביום ראשון באופן מסותרי באזור סעסע שבמחוז קוניטרה, כאשר נסע עם אדם נוסף ברכבו.

על פי דיווח באחד האתרים, החיסול התבצע על ידי מל"ט ישראלי שירה טיל לעבר מכוניתו. אתר אחר ציין כי זידאן פעל בקוניטרה לגיוס צעירים לחזבאללה, סחר בנשק ואף השתתף בקרבות רבים נגד המורדים בסוריה.