עשרות אלפי נהגים שתועדו במצלמות המהירות - לא יקבלו דוחות

לאחר שביהמ"ש קבע כי המצלמות לא אמינות, הוחלט שאגף התנועה לא יקנוס נהגים רבים שביצעו עבירות תנועה מאז יוני 2018. מהיום החלו המצלמות לפעול מחדש, והדוחות יישלחו

זמן צפייה: 02:17

המחדל של אגף התנועה במשטרה: אגף התנועה לא יישלח דוחות לאלפי נהגים שתועדו במצלמות מערכת א-3 בתקופה שבה לא ניתן היה להשתמש בסרטונים הללו, מיוני 2018 ועד היום. זאת, בעקבות פרשת אמינות המצלמות. מהיום החלו המצלמות לפעול מחדש, והדוחות יישלחו.

אלברט אסרף, ראש מחלקת מחקר ופיתוח באגף התנועה, התייחס לדברים ואמר: "משטרת ישראל החליטה לצורך יישור קו, ומתוך הבנה שאין צורך להעסיק את בית המשפט בבעיות איזוטריות ונטל ההוכחה, שלא לשגר דוחות שתועדו בתקופת ההקפאה. מהבוקר חזרנו לאכיפה נחושה שאינה משתמעת לשני פנים בעבירות מסכנות חיים. אנו מצפים מהציבור לנהוג בזהירות".

פרקליט המדינה אישר בשבוע שעבר את בקשת המשטרה לחדש את פעילות הנפקת הדוחות של המצלמות. מהמשטרה נמסר כי הן יחזרו לפעילות בתחילת השבוע הבא..

מצלמת מהירות
מצלמת מהירות | צילום: חדשות עשר

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נסיעה ב-220 קמ"ש תועדה באינסטגרם של החשוד בפגע וברח בירושלים

ר"ג תפעיל מערך הסעות בשבת; החרדים זועמים: "מהלך מחפיר ומביש"

אחרי הסערה: מצלמות משטרת התנועה חוזרות להפיק דוחות

בהודעת המשטרה נאמר כי לאחר קבלת כל חוות הדעת הנדרשות, נמצא כי מערכת המצלמות הינה "אמינה ומדוייקת". צוין כי המצלמות יהוו חלק מסל האמצעים שבשימוש המשטרה, ויהוו חלק חשוב במשימת הצלת חיים ובמאבק בקטל בכבישים.

מצלמת מהירות
מצלמת מהירות | צילום: צילום מסך - חדשות 13

בספטמבר 2018 זיכה בית משפט השלום בעכו 21 נהגים שקיבלו דוחות מהירות והגישו תביעה בטענה כי המצלמות אינן מהימנות. בהכרעת הדין נכתב: "קיים חשש ממשי להסתמך על מדידות המערכת". בפסק הדין בלטה ביקורת נוקבת נגד מכון התקנים הישראלי, ונכתב כי ממלא מקום המכון דאז, אילן כרמית, מסר עדות שקר. נכתב כי כרמית טען בתחילה שנכח בניסויי המצלמות בהולנד, ובהמשך שינה את גרסתו ואמר שכלל לא היה במקום בשלבים הרלוונטיים של הבדיקה. עוד ציין השופט כי עורכי הדין של המשטרה ידעו במשך שנה וחצי על אי נוכחות אנשי המכון בבדיקות שהוגדרו כעדות מרכזית בפרשה, ובכל זאת לא הקפידו ליידע בכך את בית המשפט.