דיווחים בסוריה: ישראל חיסלה בכיר חזבאללה בקוניטרה

לפי הדיווחים, מל"ט ישראלי ירה ביום ראשון טיל על מכוניתו של משהור זידאן, דרוזי שנחשב לתומך של אסד ומזוהה עם ארגון הטרור בלבנון. מקורות מסרו כי הבכיר סחר בנשק והשתתף בקרב נגד המורדים

זמן צפייה: 01:33

בכיר חזבאללה בשם משהור זידאן, בן העדה הדרוזית שנחשב לתומך שלטונו של אסד ומזוהה עם ארגון הטרור היושב בלבנון, חוסל ביום ראשון באופן מסותרי באזור סעסע שבמחוז קוניטרה, סוריה, כאשר נסע עם אדם נוסף ברכבו. כך דווח היום (שני) באתרי חדשות סורים המזוהים עם האופוזיציה במדינה.

על פי דיווח מאחד האתרים, החיסול התבצע על ידי מל"ט ישראלי שירה טיל לעבר מכוניתו. אתר אחר ציין כי זידאן פעל בקוניטרה לגיוס צעירים לחזבאללה, סחר בנשק ואף השתתף בקרבות רבים נגד המורדים בסוריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סוריה מזהירה: "אל לישראל להיות רגועה - ייתכן שנשנה תגובתנו"

ההאנגר הושמד לחלוטין: תיעוד מתקיפת המטרות האיראניות בסוריה

הערכות: צבא אסד יגיב באופן מוגבל על התקיפה המיוחסת לישראל

צה''ל תקף כמה יעדים בסוריה (ארכיון)
צה''ל תקף כמה יעדים בסוריה (ארכיון) | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, נעים קסאם, סגנו של מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה, התראיין לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, וכשנשאל האם חזבאללה יפתח במלחמה במקרה של עימות צבאי במפרץ ענה כי "אם תפרוץ מלחמה בין איראן לארצות הברית, אז מלחמה זו לא תהיה מוגבלת רק לאיראן וכל האזור יבער". עוד הבהיר קסאם כי "כל ציר ההתנגדות יהיה כוח אחד וישראל תהיה חלק ממלחמה כזו".

בתחילת החודש גורם בצבא הסורי אמר לסוכנות הידיעות הסורית "סאנא" כי ישראל ביצעה מתקפה על יעדים בדמשק ובחומס, וכי המתקפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון נגד מטרות צבאיות של הצבא הסורי, מיליציות איראניות וחזבאללה ביישובים סאחנאיא וג'דידת-ערטוז, שנמצאים דרום מזרחית לדמשק.

על פי דיווחים המתקפה המשולבת התבצעה מהאוויר ומכיוון הים וכי אחד היעדים היה מחסני תחמושת בהר קלמון שבסמוך לגבול סוריה-לבנון. בתגובה, שיגר צבא סוריה עשרות טילי נ"מ. אחד מטילי הנ"מ ששיגרה סוריה נפל בחלק הטורקי של קפריסין. במהלך המתקפה, כך על פי דיווחים בסוריה, נהרגו ארבעה בני אדם, בהם תינוק, ו-21 נוספים נפצעו.

Whatsapp Image 2019 07 01 At 0
תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל | צילום: חדשות 13

שלושה שבועות לפני כן דיווחה סוכנות הידיעות "סאנא" כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו כמה טילים ששוגרו מישראל לעבר תל אל-חארה, במחוז דרעא שבדרום סוריה, המשקיף על רמת הגולן - כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנא. לפי הדיווח, נגרם נזק רק למבנים, ולאחר מכן ישראל נקטה ב"לוחמה אלקטרונית", בכך ששיבשה פעילות של מערכות מכ"ם.

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית דיווחה כי הטילים שוגרו ממוצבים של צה"ל מערבית להר החרמון ונטען כי שעה לפני התקיפה חגו מזל"טים ישראלים מעל אזור החרמון.