נתניהו: "פועלים להשגת רגיעה - אך נערכים למבצע רחב היקף"

ראש הממשלה אמר בטקס האזכרה לחללי "צוק איתן" כי "אנו מתכוננים לפעולה שתנחית מכה קשה על חמאס והג'יהאד האסלאמי". על השבת הנעדרים הוסיף: "עושים הרבה מאוד - אך איני יכול לפרט על כך"

זמן צפייה: 00:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) למתיחות בדרום ואמר כי "אנו פועלים להשגת רגיעה - אך נערכים למערכה, למבצע צבאי רחב היקף שינחית מכה על חמאס והג'יהאד האסלאמי שהם לא ספגו עד היום. אינני יכול לפרט על כך, אבל השותפים להכנות הללו יודעים זאת היטב". את הדברים אמר בטקס האזכרה לחללי "צוק איתן" במלאת חמש שנים למבצע, בהר הרצל שבירושלים.

עוד הוסיף נתניהו: "אינני מעלים לרגע עין מהאתגרים שעדיין איתנו - בלוני התבערה, השדות שנשרפו ומאתגרים נוספים. כל אלה מחייבים מענה ואנו פעולים כדי לתת אותו - מחסלים מנהרות טרור בשיטתיות, בונים מכשול תת קרקעי, בולמים ניסיונות לחדור לארצנו ומפתחים שיטות ואמצעים להמשך".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

דנון: "איראן מבריחה עבור חזבאללה תחמושת – דרך נמל ביירות"

עשרות אלפי נהגים שתועדו במצלמות המהירות – לא יקבלו דוחות

דרמה במשרד המשפטים: השר אוחנה הדיח את המנכ"לית פלמור

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לחללי צוק איתן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה לחללי צוק איתן | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה ציין כי "'צוק איתן' היה מערכה של הגנה עצמית מוצדקת ומוסרית. מאז המבצע ידענו כמה חילופי מהלומות עם עזה - איבדנו לוחם שנהרג מירי צלף, איבדנו את סא"ל מ' בפעולה נועזת בעזה, איבדנו חמישה אזרחים - כולם יקרים ללבנו ואנו מבכים את מותם ביגון עמוק. הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט אמר כי מספר החללים מאז צוק איתן הוא הנמוך ביותר מאז ששת הימים, אני יודע שהשקט היחסי הושג בזכות לוחמינו שהתגייסו למערכה ובזכות בנינו שנפלו".

על השבת גופות חיילי צה"ל והנעדרים, אמר: "אנחנו שולחים באהבה איחולי החלמה לפצועים, ומחויבים להחזיר הביתה את הבנים - את אורון שאול והדר גולדין, כמו גם את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. אינני יכול לפרט כאן את כל מה שאנו עושים בנושא - אבל אנחנו עושים הרבה מאוד. אני מרכין את הראש מול השכול והכאב, אבל דבק בעמדתי לראות את השיקול הכולל מתוקף חובתי כראש ממשלה".

בתוך כך, משפחת גולדין ערכה טקס אלטרנטיבי מול הר הרצל, שם נערך הטקס הרשמי. שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין, אמר: "אני אבא לא יכול להשתתף בטקס הזה. אני מאוד מעריך את הנשיא והרמטכ"ל ואמרתי את זה לשניהם, אבל כל זמן שאנחנו נמצאים מול החדלון הזה של ראש הממשלה - איני יכול להשתתף". 

משפחת גולדין ושאול בטקס האזכרה האלטרנטיבי לחללי צוק איתן
משפחת גולדין ושאול בטקס האזכרה האלטרנטיבי לחללי צוק איתן | צילום: שי שפיגלמן

לאה גולדין, אמו של הדר, הוסיפה כי "בעל כורחי הפכתי לכוכבת, עם כל הבור שבלב והסכין המסתובבת. אני מבקשת להזכיר שהדר נהרג בהפסקת אש הומניטריתמאז 'צוק איתן' שורפים את שדותינו ויש סבבים של מאות טילים, זה הניצחון של חמאס". 

משפחת גולדין ושאול בטקס האזכרה האלטרנטיבי לחללי צוק איתן
משפחת גולדין ושאול בטקס האזכרה האלטרנטיבי לחללי צוק איתן | צילום: שי שפיגלמן

משפחת גולדין ושאול בטקס האזכרה האלטרנטיבי לחללי צוק איתן עם בני גנץ
משפחת גולדין ושאול בטקס האזכרה האלטרנטיבי לחללי צוק איתן עם בני גנץ | צילום: שי שפיגלמן