דיווח: שירות המודיעין של אוגנדה עצר פעיל חזבאללה בסיוע המוסד

העיתון האוגנדי "קמפאלה פוסט" דיווחה כי האזרח הלבנוני, חוסיין מחמוד יאסין, התגורר באוגנדה מאז 2010. שירות הביטחון הישראלי התריע בפני הרשויות במדינה על פעילותו והוא הושם תחת מעקב

נמל התעופה באוגנדה - ארכיון
נמל התעופה באוגנדה - ארכיון | צילום: Shutterstock

שירותי המודיעין של אוגנדה עצרו בתשעה ביולי פעיל חזבאללה, אזרח לבנוני בשם חוסיין מחמוד יאסין, בשיתוף פעולה עם המוסד - כך על פי דיווח בעיתון "קמפאלה פוסט".

העיתון חשף כי פעיל החזבאללה גר תחת זהות בדויה באוגנדה מאז 2010. הוא נעצר בשדה התעופה כשעלה על טיסה מאנטבה ללבנון דרך אדיס אבבה שבאתיופיה. כמה שעות קודם לכן הוא נחת באנטבה מדאר א-סלאם, בירת טנזניה.

המוסד התריע בפני המודיעין האוגנדי על פעילותו של יאסין במדינה והוא היה תחת מעקב במשך כמה חודשים - עד למעצרו בתחילת יולי.

שדה התעופה באוגנדה - ארכיון
שדה התעופה באוגנדה - ארכיון | צילום: Shutterstock

עוד בחדשות 13 >>

שב"כ חשף: איראן ניסתה להקים תשתית ריגול בישראל בכיסוי עסקי

צה"ל: סוכלה מתקפת סייבר של חמאס נגד ישראל

איראן: "פיתחנו מערכות הגנה מפני תקיפת סייבר ישראלית"

הפארק הלאומי המלכה אליזבת שבאוגנדה -ארכיון
הפארק הלאומי המלכה אליזבת שבאוגנדה -ארכיון | צילום: getty images

לפי הדיווח בעיתון האוגנדי, יאסין גוייס ליחידה סודית של חזבאללה והמשימה שלו הייתה לזהות מטרות ישראליות ואמריקניות באוגנדה למטרות תכנון פיגועים אפשריים בעתיד.

הפעיל שנעצר ניסה לגייס אזרחים לבנונים שגרים באוגנדה לפעילות עבור חזבאללה וכן לגייס מוסלמים אוגנדים שטסו לסעודיה ולמפרץ כדי שישמשו סוכנים של חזבאללה.

לפי החקירה של המודיעין האוגנדי, יאסין סימן לפחות 100 לבנונים שגרים באוגנדה כיעד לגיוס - חלקם עובדים בחברת התקשורת Africell.

תומכי חזבאללה בלבנון
תומכי חזבאללה בלבנון | צילום: רויטרס

לאחר מעצרו דרשו ארה"ב וישראל כי יועמד לדין באוגנדה ולא יגורש. עם זאת ממשלת אוגנדה עדיין לא החליטה מה לעשות. ממשלת לבנון מחתה בפני אוגנדה על המעצר.