הפיגוע סמוך לדולב: צה"ל מיפה את בית אחד המחבלים לקראת הריסה

הכוחות פעלו בכפר ביר זית הסמוך לרמאללה כדי לבחון את אפשרות הריסת ביתו של יזן חסין חסני מג'מאס, פעיל החזית העממית שהיה אחד מחברי החוליה שרצחה את רנה שנרב במעיין עין בובין

זמן צפייה: 00:22

הפיגוע במעיין בדולב: כוחות צה"ל מיפו הלילה (שישי) את ביתו של יזן חסין חסני מג'מאס, אחד מחברי החוליה החשודה בביצוע הפיגוע במעיין בדולב לפני כחודשיים בכפר ביר זית הסמוך לרמאללה. זאת, על מנת לבחון את האפשרות להריסת הבית. מג'מאס, שנעצר בחודש שעבר עם שני מחבלים נוספים, הוא בן 25 הוא חבר בחזית העממית ונעצר בעבר על מעורבות בפעילות טרור, והיה שותף לתכנון וביצוע הפיגוע.

בנוסף, במהלך הלילה עצרו בפעילות משותפת צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל שלושה בני אדם החשודים במעורבות בפעילות טרור, ובהפרות סדר אלימות באזור יהודה ושומרון, והועברו לכוחות הביטחון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חל שיפור במצב המחבל שרצח את רנה שנרב – יוכל להיחקר שוב בקרוב

בשל אשפוזו: משרד המשפטים בודק את חקירת רוצח רנה שנרב

המחבל שרצח את שנרב לא הכחיש החשדות; הקלה בשב"כ מהשיפור במצבו

הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב
הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב | צילום: באדיבות המשפחה, רועי תורתי

בשבוע שעבר התמוטט בחקירתו סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שהייתה אחראית לפיגוע בזמן שנחקר בשב"כ, פחות מיממה אחרי תחילת חקירתו. בטרם התמוטטותו, הוא לא הכחיש את המיוחס לו. נבדקה האפשרות שהפציעה שלו קרתה בכלל במהלך המעצר, שאשתו של ערביד הגדירה כאלים מאוד, ובשב"כ נרשמה הקלה עם ההשתפרות במצבו הרפואי של ערביד.

מוקדם יותר באותו היום, בית המשפט הצבאי בכלא עופר קבע שבשל שיפור הדרגתי במצבו הרפואי של ערביד, ייתכן והוא יוכל לשוב לחקירת שב"כ כבר בימים הקרובים. כמו כן, נדחתה בקשת סנגוריו של ערביד לשחרורו ממעצר, ונקבע כי הוא יישאר במעצר עד לדיון הבא בעניינו שיערך ביום שישי. הדיון נערך בדלתיים סגורות ובהיעדרו של ערביד, שכן הוא עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנחקר בשב"כ.

יומיים קודם לכן שלחה הרשימה המשותפת מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו ביקשה לפתוח בחקירה מיידית לנסיבות פציעתו של ערביד, שאושפז במצב אנוש לאחר חקירתו בשב"כ.

במכתב טענה הרשימה המשותפת כי סאמר ערביד נעצר ביום רביעי שעבר במצב בריאותי טוב ובמהלך החקירה הוא עונה באכזריות עד שאושפז בבית חולים במצב אנוש. חברי הרשימה המשותפת דרשו כי היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את הדיווחים לפיהם שב"כ קיבל אישור ממשרד המשפטים להשתמש בעינויים שלא כחוק נגד ערביד.

כזכור, רנה שנרב, תושבת לוד בת 17 נרצחה מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. אחיה דביר בן ה-19 נפצע קשה. בפיגוע נפצע גם אביהם, איתן, שקיבל בעבר תעודת הערכה על כך שמנע בעבר פיגוע.