בשל אשפוזו: משרד המשפטים בודק את חקירת רוצח רנה שנרב

אשתו של סאמר ערביד, שמאושפז במצב אנוש, טענה כי "הכו אותו והתעללו בו עד שהתעלף" וכי מנעו ממנה לבקר אותו בביה"ח. גורם במערכת הביטחון טען שהמחבל הועבר לחקירה בשב"כ ללא פגיעה גופנית

זמן צפייה: 02:34

היחידה לבירור תלונות נחקרים החלה היום (ראשון) בבדיקה לגבי האירוע שבמהלכו סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב בפיגוע במעיין דני הסמוך ליישוב דולב בחודש שעבר, אושפז בעת שהיה עצור ותחת חקירה של השב"כ. במסגרת הבדיקה נאספים חומרים רלוונטיים.

נורא אל-ערביד, אשתו של סאמר ערביד, אמרה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" כי "מעצרו של סאמר היה אלים, החיילים שעצרו אותו הכו אותו והתעללו בו עד שהוא התעלף". גורם ביטחוני הכחיש את הדברים ואמר כי מעצרו של ראש החולייה מהפיגוע בדולב בוצע ללא אלימות, והוא הועבר לחקירה בשב"כ ללא פגיעה גופנית.

לפי אשתו, בישראל מנעו ממנה לבקר את בעלה שמאושפז בבית החולים "הדסה", אך ציינה כי פרקליטו ביקר אותו – אך בשל מצבו הבריאותי הקשה של ערביד, הוא לא היה מסוגל לשוחח איתו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"חקירת ראש החוליה שביצעה הפיגוע בדולב מנעה פיגועים נוספים"

לאחר חקירת שב"כ: ראש החוליה שרצחה את רינה שנרב במצב אנוש

המעגל נסגר: נעצרו חברי החוליה שרצחה את רינה שנרב בבנימין

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2
סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב

כזכור, אתמול פורסם כי ערביד אושפז לפני כמה ימים בבית החולים במצב אנוש כשסכנה נשקפת לחייו. זאת, לאחר שחש ברע במהלך חקירתו בשב"כ. ערביד, שגם היה מהנדס המטענים, נחקר בשב"כ עם היתרים משפטיים מיוחדים לאחר שבמערכת הביטחון הבינו כי בידי החוליה מטען נוסף לפיגוע נוסף. ערביד אושפז בבית חולים ככל הנראה בשל אירוע לב.

בתגובה למקרה מסר השב"כ: "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור אשר ביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני, שבו נרצחה רינה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הוא הועבר לבדיקות ולטיפול רפואי בבית החולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים".

הבוקר, במערכת הביטחון טענו כי חקירת ערביד "מנעה פיגועי ירי, מטען וחטיפה". ערביד, כזכור, מאושפז במצב אנוש, לאחר שהתלונן במהלך חקירתו כי אינו חש בטוב". בתוך כך, צה"ל נערך לאפשרות שערביד ימות בבית החולים, ולאירועים אלימים שעלולים להתרחש אם אכן ייקבע מותו. ערביד, כזכור, הכין את המטען צפה על משפחת שנרב מגיעה למעיין - ולחץ על כפתור ההפעלה.

בד בבד, צה"ל ושב"כ ערכו הלילה גל מעצרים של פעילי ארגון החזית העממית באזור רמאללה, אליו השתייכה החוליה שביצעה את הפיגוע בדולב. יותר מעשרה פעילים נעצרו במהלך פעילות כוחות הביטחון, שמטרתה לחסל את תשתית החזית העממית ברמאללה ובכפרים הסמוכים לה.