הותר לפרסום: רינה שנרב בת ה-17 מלוד נרצחה בפיגוע סמוך לדולב

גורמי הרפואה קבעו את מותה של הצעירה, שנהרגה כתוצאה ממטען שהוטמן במעיין "עין בובין", הלוויתה תתקיים ב-15:30. אחיה בן ה-19 עדיין במצב קשה, האב במצב יציב • רה"מ: "נשיג את המחבלים"

זמן צפייה: 05:05

הפיגוע במעיין בדולב: רינה שנרב, תושבת לוד בת 17 נרצחה היום (שישי) מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. אחיה דביר בן ה-19 עדיין במצב קשה. מצבו של אביה איתן, שקיבל בעבר תעודת הערכה על כך שמנע בעבר פיגוע, יציב. בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבל.

בתוך כך, המרדף אחר המחבלים נמשך. צה"ל פרס מחסומים רבים באזור, ועל פי דיווחים פלסטיניים, הוחרמו מצלמות אבטחה בכפרים סמוכים. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת האירוע. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.

מהחקירה עולה כי המחבלים הטמינו את המטען בנתיב ההליכה למעיין דני. ייתכן שהמחבלים תצפתו על המשפחה והפעילו את המטען כשהתקרבו למקום.

לעוד כתבות בנושא:

דוד הנרצחת בפיגוע: "אביה ניסה להנשים אותה, אך היה מאוחר מדי"

"הגעתי לזירת הפיגוע – וגיליתי שהפצועים הם קרובי משפחה שלי"

"להפסיק ההכלה": תגובות חריפות במערכת הפוליטית לפיגוע בדולב

רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בבנימין
רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בבנימין | צילום: באדיבות המשפחה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון הגיב לפיגוע הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו בערבית, "אלמונסק", וכתב: "הבוקר בוצע פיגוע טרור רצחני, בו נרצחה נערה בת 17 ונפצעו קשה אחיה ואביה, כאשר באו לרחוץ במעיין בהרי השומרון, בסמוך ליישוב דולב. מדובר במעשה נבזי ושפל, שבא לפגוע באזרחים חפים מפשע. הטרור חייב להיגדע מהיסוד, הטרור פוגע ביציבות האזור כולו, ובראש ובראשונה בציבור הפלסטיני, שצריך להוקיע פעולות אלימות כאלו". כמו כן, הוסיף: "לאלו המברכים על הפיגוע, כנראה שהגעתם כבר לשפל המדרגה וערך חיי האדם לא מוכר לכם. רצח הוא רצח, ויש להוקיע אותו".

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס לאירוע הקשה וכתב בטוויטר שלו: "עוד מתקפה אכזרית שבה מחבלים פלסטינים הורגים בני נוער ישראלים בזמן שאלה מבלים עם בני משפחתם. זוהי לא הדרך להגיע לשלום. תפילתינו עם אביה של רינה ואחיה, שנפצעו בפיגוע"

אחיו של איתן, שמוליק שנהב, סיפר כי השלושה דיווחו למוקד שהם בדרכם למקום, וירדו למעיין רק לאחר שנאמר להם כי ישנה אבטחה במקום. לדבריו, אביה של הנרצחת ניסה להנשים אותה, אך הדבר לא עלה בידיו. המעיין שבו נרצחה רינה נקרא גם "עין דני", על שמו של דני גונן, שנרצח במקום ב-2015.

.png 2

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח תנחומים למשפחה, איחל החלמה לפצועים ואמר כי "זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון". "נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו", הוסיף נתניהו.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הביע אף הוא את צערו על הפיגוע וכתב: "זו מתקפה שפלה על אנשי אמת וחסד, החיים את חייהם בנועם ובדרכי שלום ומאירים בדרכם את חיינו פה בפועלם למען העם והארץ. לא נשקוט עד אשר נמצה את הדין עם כל אחד ואחד מהמחבלים ונפעל מול הטרור בזרוע חזקה וללא פשרות".

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב | צילום: מתוך דף הפייסבוק של רינה שנרב

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, התייחס לאירוע ואמר: "הפיגוע היום מדגיש שעל הציונים להתרחק מחבית השריפה שנקראת ירושלים". עוד בירך הניה את מבצעי המתקפה, וטען שהוא לא יודע מי עומד מאחוריו. את הדברים אמר במהלך תפילת יום השישי בעזה.

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שלח תנחומים למשפחת הצעירה ואמר כי "תושבי העיר כולם כואבים מהירצחה של נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה. מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים".

הפיגוע בעין בוביו, דולב
הפיגוע בעין בובין, דולב | צילום: דוברות דולב

צבי חפץ, מתנדב מד"א בעברו מדולב, שהגיע לזירת הפיגוע על מנת לסייע, סיפר: "אחנו מגיעים לזירה, לצערי לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה של הנערה. מדובר בזירה מאוד קשה, ולכן רצינו פחות להתעסק בתחקור ויותר רוצים להציל חיים. הבנו את האירוע, והמשכנו לפינוי באמבולנסים ומסוקים. מעין דני הוא אחד המקומות המתויירים באזור, במיוחד בימי שישי. אני מבין שהיום לא הייתה שם אבטחה בזמן המקרה, אני לא יודע מדוע".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190823-1310' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='צבי חפץ, מתנדב שהגיע לאזור הפיגוע ' kid='1_729hzary' duration='85'']

פרמדיק מד"א, זאבי חפץ, סיפר: "הייתי בביתי ביישוב הסמוך דולב, כשלפתע שמעתי רעש חזק של פיצוץ והבנתי שמשהו קרה. מיד לאחר מכן, הזניקו אותי ודיווחו לי שיש פיגוע. עליתי לאמבולנס מד"א שנמצא בכוננות ביישוב, ונסעתי במהירות למקום. המראה בזירת הפיגוע היה קשה. הענקנו טיפול רפואי לפצועים, בהם גבר כבן 46, שהיה בהכרה מלאה, וסבל מפגיעות מרסיסים ומהדף בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שבזמן שטיילו, לפתע נשמע פיצוץ עז, ושלושתם נפגעו. לאחר שייצבנו את מצבו, והענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים וסיוע נשימתי, העברנו אותו לאמבולנס, ופינינו אותו לחבירה עם מסוק צה"ל, שנחת בסמוך".

עין בובין הסמוך להתנחלות דולב
עין בובין הסמוך להתנחלות דולב | צילום: רועי תורתי

כאמור, בני המשפחה נפגעו היום מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במקום. רינה נהרגה במקום, ואחיה ואביה פונו לבית החולים באמצעות מסוק.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר בתגובה לאירוע כי "מדובר בפיגוע חמור וקשה מאוד. צה"ל תגבר כוחות באוגדת איו"ש, מבצע חסימות באזור ומנהל מרדף אחר המחבלים. השב"כ ואמ"ן מובילים את החיפושים במישור המודיעיני. בתקופה האחרונה חלה התעוררות מפגעים בודדים ביהודה ושומרון. בתקופה האחרונה התבצעו הערכות מצב אצל הרמטכ"ל מחשש לעלייה בפיגועים".