המעגל נסגר: נעצרו חברי החוליה שרצחה את רינה שנרב בבנימין

כוחות הביטחון לכדו את שלושת המחבלים שהניחו את המטען במעיין הסמוך לדולב בחודש שעבר. המפגעים תכננו לבצע פיגועים נוספים, שכללו מטענים וחטיפה. משפחת שנרב: "מודים על המאמצים ללכידתם"

זמן צפייה: 01:45

בפעילות משותפת של שב"כ צה"ל והמשטרה נלכדו שלושת המחבלים שהניחו את המטען במעין דני סמוך לישוב דולב בבנימין, שממנו נרצחה רינה שנרב ז"ל, כך הותר הערב (שבת) לפרסום. בפיגוע, שאירע ביום ה-23 לאוגוסט, נפצעו גם אביה של רינה, הרב איתן שנרב, ואחיה, דביר שנרב.

סך הכל נעצרו שלושה פלסטינים שהיו מעורבים בהנחת המטען. השלושה תושבי אזור רמאללה, הם פעילי ארגון החזית העממית, שתכננו את הפיגוע וביצעו אותו. בנוסף הם חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה, ובתכנון פיגועי מטען וחטיפה. שניים מהם נעצרו כבר בימים שלאחר הפיגוע. משפחתה של רינה עודכנה הערב בדבר המעצר.

הפיגוע במעיין בבנימין - כתבות נוספות: 

לציון יום הולדתה של רינה שנרב: חברותיה יערכו ערב התרמה לזכרה

איתן שנרב השתחרר מביה"ח: "מודה לעם ישראל שעטף אותנו"

שבוע לפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב: עשרות הגיעו למעיין בדולב

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא

ראש החוליה, סאמר מינא סלים ערביד, בן 44, תושב רמאללה, מבכירי החזית העממית בגזרה. בעבר נעצר פעמיים על מעורבותו בפעילות טרור, כולל בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים בזמן האינתיפדה השנייה ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד הוא זה שהכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

Whatsapp Image 2019 08 26 At 0
מעצר חוליית המחבלים החשודים ברצח רינה שנרב | צילום: דובר צה''ל
הרב איתן שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין דולב
הרב איתן שנרב, שנפצע בפיגוע במעיין דולב | צילום: חדשות 13

מחבל נוסף בחוליה, קסאם עא כרים ראגח שבלי, בן 25, תושב כובר, שהיה עצור בעברו על מעורבותו בפעילות טרור. קסאם ייצר את חומר הנפץ שממנו הורכב המטען, סייע בהרכבת המטען והיה שותף להפעלתו בשטח. פעיל שלישי בחוליה הוא יזן חסין חסני מג'מאס בן 25 תושב רמאללה. גם הוא היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור, והיה שותף לתכנון וביצוע הפיגוע.

בנוסף לשלושה, נעצר חבר חוליה נוסף בשם נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, בן 21, תושב ביר זית, פעיל ארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית. כמו כן, במהלך החקירה הוסגר מטען נוסף שהיה ברשות החוליה, והוא פוצץ בשטח על ידי כוחות הבטחון.

Whatsapp Image 2019 08 26 At 0
מעצר חוליית המחבלים החשודים ברצח רנה שנרב | צילום: דובר צה''ל

בתגובה ללכידת המחבלים מסרה משפחת שנרב: "לכל אורך הדרך היה לנו אמון מלא בכוחות הביטחון, ואנחנו מודים להם על המאמצים האדירים שהושקעו בלכידת הרוצחים. אנו קוראים לממשלת ישראל להעניק ביטחון מלא לכל מטייל בכל מקום, ולבנות חיים בכל מקום שבו ביקשו לקחת חיים; ומעם ישראל - להמשיך לחיות, לטייל ולהוסיף טוב בכל רחבי ארצנו האהובה".

דביר שנרב בן ה- 19, אשר נפצע בפיגוע בדולב, משוחרר מבית החולים
דביר שנרב בן ה- 19, אשר נפצע בפיגוע בדולב, משוחרר מבית החולים | צילום: דוברות הדסה

לאחר הפיגוע, אחיו של איתן, שמוליק שנהב, סיפר כי השלושה דיווחו למוקד שהם בדרכם למקום, וירדו למעיין רק לאחר שנאמר להם כי ישנה אבטחה במקום. לדבריו, אביה של הנרצחת ניסה להנשים אותה, אך הדבר לא עלה בידיו. המעיין שבו נרצחה רינה נקרא גם "עין דני", על שמו של דני גונן, שנרצח במקום ב-2015.

צבי חפץ, מתנדב מד"א בעברו מדולב, שהגיע לזירת הפיגוע סיפר: "לצערי לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה של הנערה. מדובר בזירה מאוד קשה, ולכן רצינו פחות להתעסק בתחקור ויותר רוצים להציל חיים. הבנו את האירוע, והמשכנו לפינוי באמבולנסים ומסוקים. מעין דני הוא אחד המקומות המתויירים באזור, במיוחד בימי שישי. אני מבין שהיום לא הייתה שם אבטחה בזמן המקרה, אני לא יודע מדוע".

פרמדיק מד"א, זאבי חפץ, סיפר: "הייתי בביתי ביישוב הסמוך דולב, כשלפתע שמעתי רעש חזק של פיצוץ והבנתי שמשהו קרה. מיד לאחר מכן, הזניקו אותי ודיווחו לי שיש פיגוע. עליתי לאמבולנס מד"א שנמצא בכוננות ביישוב, ונסעתי במהירות למקום. המראה בזירת הפיגוע היה קשה. הענקנו טיפול רפואי לפצועים, בהם גבר כבן 46, שהיה בהכרה מלאה, וסבל מפגיעות מרסיסים ומהדף בפלג גופו העליון. הוא סיפר לנו שבזמן שטיילו, לפתע נשמע פיצוץ עז, ושלושתם נפגעו. לאחר שייצבנו את מצבו, והענקנו לו טיפול רפואי, שכלל עצירת דימומים וסיוע נשימתי, העברנו אותו לאמבולנס, ופינינו אותו לחבירה עם מסוק צה"ל, שנחת בסמוך".