המחבל שרצח את שנרב לא הכחיש החשדות; הקלה בשב"כ מהשיפור במצבו

סאמר ערביד התמוטט פחות מיממה לאחר שהחלה חקירתו, שבמהלכה מסר דברים שיכולים להיחשב כהודאה • במערכת הביטחון בודקים את האפשרות שהפציעה נגרמה לו בזמן מעצרו, שאשתו הגדירה כאלים מאוד

זמן צפייה: 03:34

סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שאחראית לפיגוע במעיין בדולב, התמוטט בזמן שנחקר בשב"כ, פחות מיממה אחרי תחילת חקירתו. בטרם התמוטטותו, הוא לא הכחיש את המיוחס לו. כעת, נבדקת האפשרות שהפציעה שלו קרתה בכלל במהלך המעצר, שאשתו של ערביד הגדירה כאלים מאוד, ובשב"כ נרשמה הקלה עם ההשתפרות במצבו הרפואי של ערביד.

ערביד נכנס לחקירה שמוגדרת חקירה של "פצצה מתקתקת". בחקירה כזו מופעלים גם אמצעי לחץ פיזי - אבל לא ספונטניים. אמצעים כאלה מופעלים רק לאחר קבלת אישור מהדרג הבכיר בשב"כ ונמצאים תחת פיקוח משפטי.

בתוך כך, גם בימים האחרונים נמשכו מעצרים של חשודים בהשתייכות לתשתית. כשתושלם החקירה יצטרכו בשב"כ לברר איך חמקה מהם התשתית הזו, מדוע לא הבינו מיד במעצר הראשון את המרכזיות של ערביד, ומה גרם לפגיעה הקשה בבריאותו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חל שיפור במצב המחבל שרצח את רנה שנרב – יוכל להיחקר שוב בקרוב

הרשימה המשותפת ליועמ"ש: "פתח בחקירת פציעת העצור בשב"כ"

לאחר חקירת שב"כ: ראש החוליה שרצחה את רינה שנרב במצב אנוש

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2
סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב

מוקדם יותר היום, בית המשפט הצבאי בכלא עופר קבע שבשל שיפור הדרגתי במצבו הרפואי של ערביד, ייתכן והוא יוכל לשוב לחקירת שב"כ כבר בימים הקרובים. כמו כן, נדחתה בקשת סנגוריו של ערביד לשחרורו ממעצר, ונקבע כי הוא יישאר במעצר עד לדיון הבא בעניינו שיערך ביום שישי. הדיון נערך בדלתיים סגורות ובהיעדרו של ערביד, שכן הוא עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנחקר בשב"כ.

ביום שני, הרשימה המשותפת שלחה מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו ביקשה לפתוח בחקירה מיידית לנסיבות פציעתו של ערביד, שאושפז במצב אנוש לאחר חקירתו בשב"כ.

במכתב טענה הרשימה המשותפת כי סאמר ערביד נעצר ביום רביעי שעבר במצב בריאותי טוב ובמהלך החקירה הוא עונה באכזריות עד שאושפז בבית חולים במצב אנוש. חברי הרשימה המשותפת דרשו כי היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את הדיווחים לפיהם שב"כ קיבל אישור ממשרד המשפטים להשתמש בעינויים שלא כחוק נגד ערביד.

רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בבנימין
רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בבנימין | צילום: באדיבות המשפחה

באותו יום, אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, כי ישראל נושאת באחריות לחייו של ערביד. "ישראל תשלם מחיר על פשעיה נגד האסירים הפלסטינים בכל האמצעים העומדים לרשות ההתנגדות", אמר הנייה בהפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים ברצועת עזה. "לא ננטוש את האסירים שלנו ולא נשאיר אותם זמן רב מאחורי הסורגים של הכיבוש וההתנגדות", הוסיף הנייה.

כזכור, ביום שבת פורסם שסאמר ערביד אושפז ביום חמישי בבית החולים במצב אנוש כשסכנה נשקפת לחייו. זאת, לאחר שחש ברע במהלך חקירתו בשב"כ. ערביד, שגם היה מהנדס המטענים, נחקר בשב"כ עם היתרים משפטיים מיוחדים לאחר שבמערכת הביטחון הבינו כי בידי החוליה מטען נוסף לפיגוע נוסף. ערביד אושפז בבית חולים ככל הנראה בשל אירוע לב.