הרשימה המשותפת ליועמ"ש: "פתח בחקירת פציעת העצור בשב"כ"

ימים לאחר שאושפז סאמר ערביד במצב אנוש בבית חולים לאחר חקירתו, פנתה המפלגה למנדלבליט וביקשה לחקור "את כל המעורבים בעינויים ובהתעללות – ולהעמידם לדין"

זמן צפייה: 00:41

הרשימה המשותפת שלחה הערב (שני) מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו ביקשה לפתוח בחקירה מיידית לנסיבות פציעתו של החשוד ברצח רינה שנרב בפיגוע במעין בדולב, שאושפז במצב אנוש לאחר חקירתו בשב"כ.

במכתב טענה הרשימה המשותפת כי סאמר ערביד נעצר ביום רביעי שעבר במצב בריאותי טוב ובמהלך החקירה הוא עונה באכזריות עד שאושפז בבית חולים במצב אנוש. חברי הרשימה המשותפת דרשו כי היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את הדיווחים לפיהם שב"כ קיבל אישור ממשרד המשפטים להשתמש בעינויים שלא כחוק נגד ערביד.

הרשימה המשותפת דרשה מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה מיידית נגד כל המעורבים בעינויים ובהתעללות בעצור, במהלך החקירה – ולהעמידם לדין.

עוד בחדשות 13:

חמאס מגיב לפציעת המחבל אחרי חקירת שב"כ: "ישראל תשלם"

"חקירת ראש החוליה שביצעה הפיגוע בדולב מנעה פיגועים נוספים"

לאחר חקירת שב"כ: ראש החוליה שרצחה את רינה שנרב במצב אנוש

אסמאעיל הנייה בהפגנה למען האסירים הפלסטינים | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, אמר ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, כי ישראל נושאת באחריות לחייו של ערביד. "ישראל תשלם מחיר על פשעיה נגד האסירים הפלסטינים בכל האמצעים העומדים לרשות ההתנגדות", אמר הנייה בהפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים ברצועת עזה.

"לא ננטוש את האסירים שלנו ולא נשאיר אותם זמן רב מאחורי הסורגים של הכיבוש וההתנגדות", הוסיף הנייה.

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא

כזכור, ביום שבת פורסם שסאמר ערביד אושפז ביום חמישי בבית החולים במצב אנוש כשסכנה נשקפת לחייו. זאת, לאחר שחש ברע במהלך חקירתו בשב"כ. ערביד, שגם היה מהנדס המטענים, נחקר בשב"כ עם היתרים משפטיים מיוחדים לאחר שבמערכת הביטחון הבינו כי בידי החוליה מטען נוסף לפיגוע נוסף. ערביד אושפז בבית חולים ככל הנראה בשל אירוע לב.

בתגובה למקרה מסר השב"כ: "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור אשר ביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני, שבו נרצחה רינה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הוא הועבר לבדיקות ולטיפול רפואי בבית החולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים".

אתמול טענו במערכת הביטחון כי חקירתו של ערביד "מנעה פיגועי ירי, מטען וחטיפה". צה"ל נערך לאפשרות שערביד ימות בבית החולים, ולאירועים אלימים שעלולים להתרחש אם אכן ייקבע מותו. ערביד, כזכור, הכין את המטען צפה על משפחת שנרב מגיעה למעיין - ולחץ על כפתור ההפעלה.