ראש המל"ל עדכן בקבינט: חמאס אמר למצרים שאינו מעוניין בהסלמה

שרים שהשתתפו בישיבה מסרו לחדשות 13 כי בן שבת סיפר במהלכה שהמודיעין המצרי החל במגעים עם הפלגים הפלסטיניים בניסיון למתן את המתיחות. לדבריו, המסר מחמאס הגיע בתגובה להודעה דומה מישראל

זמן צפייה: 01:08

היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, עדכן הבוקר (שלישי) את השרים בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי חמאס העביר מסר לישראל באמצעות מצרים, לפיו אינו מעוניין בהסלמה ברצועת עזה. כך מסרו שני שרים לחדשות 13.

בן שבת אמר לשרים כי המודיעין המצרי החל במגעים עם חמאס ועם הג'יהאד האסלאמי מיד לאחר הלווית בהאא אבו אל-עטא, בניסיון להרגיע את המצב. בן שבת אמר לשרים כי המסר מחמאס הגיע בתגובה למסר זהה שישראל העבירה לארגון באמצעות מצרים. אחד השרים בקבינט מסר כי גורמי הביטחון העריכו בפני השרים גם כן שחמאס לא מעוניין בהסלמה אלא בהמשך מסלול ההסדרה, אך לא ידעו להעריך אם חמאס ייגרר להצטרף לירי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא מתייחסים לדיוני קבינט".

עוד בחדשות 13:

הרקטה פוגעת בכביש – רגע לאחר שמכונית עוברת • תיעוד

תושבת נתיבות שביתה נפגע: "נס – לא מובן מאליו שהגענו לממ"ד"

הירי לישראל נמשך – וגם תקיפות צה"ל; מצב מיוחד הוכרז בעורף

הרמטכ''ל אביב כוכבי, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב''כ נדב ארגמן
הרמטכ''ל אביב כוכבי, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב''כ נדב ארגמן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הירי לעבר יישובי העוטף נמשך גם בשעות אלה. יותר מ-190 רקטות נורו לעברי שטחי ישראל בכמה מטחים שונים בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי הלילה על ידי צה"ל. מתוכן, יירטו לוחמי כיפת ברזל עשרות שיגורים, ויותר מחצי נפלו בשטחים פתוחים. רקטות נורו לעבר תל אביב, מודיעין, חולון, ראשון לציון, אשדוד, גדרה, אשקלון, שדרות, ויישובים רבים נוספים במרכז ובדרום. מהבוקר גוייסו מאות חיילי מילואים, שמשתייכים למערך כיפת ברזל, לפיקוד העורף ולאגף המודיעין.

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס תקף ופגע בשני פעילי טרור של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה שעסקו בהכנה לשיגור רקטות, ולפי דיווחים פלסטינים, שניהם נהרגו. בנוסף על כך, מטוסי קרב וטנקים תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור, בהם מתחם אימונים, גם של הכוח הימי, ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. כמו כן, הותקפו פירי מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה ובמרכזה.