הרקטה פוגעת בכביש – רגע לאחר שמכונית עוברת • תיעוד

גבר בן 35 נפצע קל מרסיסים בכביש 4 ליד גן יבנה. בתיעוד האירוע נראות 3 מכוניות סמוך לצומת, כאשר מיד לאחר שהן חוצות אותו נצפה פיצוץ עז. בצילום נוסף נראית תגובתו של נהג אוטובוס לפגיעה

זמן צפייה: 01:02

הסלמה בדרום: גבר בן 35 נפצע קל מרסיסים, לאחר שרקטה פגעה בכביש 4, בסמוך לגן יבנה. שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה. מתיעוד האירוע ניתן לראות שלוש מכוניות מתקרבות אל צומת שתולים, ומיד לאחר שחצו אותו – נצפה פיצוץ עז.

בתיעוד נוסף של האירוע, ממצלמות רכב של אוטובוס חברת אפיקים, ניתן לראות את הנהג עוצר בצומת הסמוך למקום הפגיעה, ולאחר כמה שניות הרקטה פוגעת במרחק מטרים ספורים ממנו. במקביל, במצלמה שמופנית אל פנים הרכב ניתן לראות את תגובתו של הנהג, ההמום מהפיצוץ. הנהג, דניאל חזן, תושב גן יבנה, שחזר: "הגעתי לרמזור של צומת גן יבנה ותוך כדי עם הקפה הטיל נפל והיה פיצוץ. נלחצתי, היה קצת לחץ ופחד", הוסיף: "ירדתי מהרוטובוס לבדוק מה קורה היה בחור מפיקוד העורף שרץ לכיוון הפיצוץ, ואז נסעתי משם וראיתי שהאוטובוס נפגע בחלקו האחורי. דיווחתי לחברה והסברתי להם הכל".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191112-1832' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_mngkomkb' duration='132'']

בעקבות אזעקה נוספת שנשמעה הבוקר בחולון, התמוטטה ילדה בת 8 בביתה שבעיר, ומצבה קשה. מתבצעות בה פעולות החייאה מתקדמות. כמו כן, צעירה בת 24 מגדרה, קשיש בן 93 מאשקלון וצעירה בת 18 מאשדוד נחבלו קל בזמן ריצה למרחב המוגן. באשדוד ובאשקלון שלושה בני אדם לקו בהתקף חרדה. נכון לשעה זו צה"ל לא תקף ברצועה בתגובה.

בווידאו: תיעוד פגיעת הרקטה ממצלמת האוטובוס

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191112-1050' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ci20a6yg' duration='46'']

משעות הבוקר נורו כ-60 רקטות במטחים רבים לעבר דרום ומרכז ישראל, בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא על ידי צה"ל. מתוכן, לוחמי כיפת ברזל יירטו כ-20 שיגורים ורבים נפלו בשטחים פתוחים. רקטות נורו לעבר תל אביב, מודיעין, חולון, ראשון לציון, אשדוד, גדרה, אשקלון, שדרות, ויישובים רבים נוספים במרכז ובדרום. יירוטים נראו בשמי תל אביב ובאזורים רבים בדרום ובשפלה. בין היתר, בשדרות, שתי רקטות פגעו ישירות בחצרות בתים - אין נפגעים אך נגרם נזק. רקטות נחתו גם באשקלון, ביישוב במועצה האזורית שדות נגב, באשדוד ובנתיבות פגיעה ישירה בבית עם נפגעת חרדה. כוחות מילואים של כיפת ברזל תוגברו.

הפילה בצומת שתולים סמוך ליבנה
הפילה בצומת שתולים סמוך ליבנה | צילום: נתיבי ישראל

בתוך כך, איים דובר הג’יהאד האסלאמי: "מה שקרה הוא הכרזת מלחמה. לא יהיו גבולות לתגובות שלנו. מוקדם לדבר על תיווך". דובר ועדות ההתנגדות אבו מוג'אהד הוסיף כי "חדר המבצעים המשותף של הפלגים נתן הוראות לתקוף מטרות רגישות. השעות הבאות יהיו מכריעות".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191112-1210' autoplay='0' credit='' desc='קבלת קריאה בקו חירום 101 של מד"א' kid='1_kya4vfya' duration='27'']

בעקבות החיסול, מהזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי נמסר כי "אנו נמשיך בדרכו, דרך השחרור המלא של כל אדמת פלסטין - תגובתנו שבוא תבוא תזעזע את היישות הציונית". גם חמאס הגיב לפעולת צה"ל ומסר כי "הציונים חיסלו את השהיד בהאא אבו אל-עטא. דרך הג’יהאד תמשיך, פשע החיסול שלו לא יעבור ללא עונש. אנו מדגישים כי האויב הציוני נושא באחריות לכל ההשלכות של החיסול וההסלמה".

בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה
בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

בשעות האחרונות הועבר מסר מישראל למודיעין המצרי לפיו ישראל אינה מעוניינת בהסלמה נוספת ומבחינת ישראל שקט ייענה בשקט. המסר הועבר על ידי המצרים לגורמים בעזה. הקבינט המדיני ביטחוני מתכנס בשעה זו בקריה בתל אביב. לפי דיווחים, משלחת ביטחונית מצרית תגיע לתל אביב במהלך השעות הקרובות.

בעקבות ההסלמה, הלימודים בוטלו בכל היישובים הנמצאים במרחק של 40 קילומטרים מרצועת עזה, וגם ביישובים רבים במרכז - חולון, ראשון לציון, תל אביב, רמת גן וגבעתיים. צה"ל תגבר את כוחותיו בדרום, וקו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע הושבת. תושבים בדרום הונחו לא להגיע לעבודה שאינה חיונית, ובגוש דן הגעה לעבודה תהיה רק במבנים בעלי מרחבים מוגנים. ברעננה ובהרצליה פתחו מקלטים ככוננות, אך כרגע הלימודים מתקיימים כרגיל ואין הנחיות מיוחדות לתושבים. מקלטים נפתו גם ביבנה.