מוסדות חינוך ומקומות עבודה רבים נסגרו עד גוש דן • כל ההנחיות

בעקבות ההסלמה בעזה, הלימודים בוטלו ונאסר על יציאה לעבודה שאינה חיונית באזורים נרחבים, בגוש דן יעבדו במבנים בעלי מרחב מוגן בלבד. בערים רבות הוחלט על פתיחת המקלטים • הוראות פקע"ר

זמן צפייה: 04:19

מתיחות שיא בדרום: בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי הלילה (שלישי) ברצועת עזה – ושיגורי הרקטות לדרום ולמרכז בעקבותיו, פיקוד העורף עדכן את הנחיותיו, ואסר על קיום לימודים ופתיחת מקומות העבודה הלא חיוניים באזורים נרחבים בעוטף ובמרכז. בגוש דן תתקיים פעילות סדירה במקומות עבודה שבהם יש מרחב מוגן בלבד.

לפי הודעת הפיקוד, באזורים: עוטף עזה מערב לכיש (אשקלון ויישובי המועצה האזורית חוף אשקלון), מערב הנגב (נתיבות, אופקים ויישובי האזור), לכיש (אשדוד, קריית גת והסביבה), מרכז הנגב (אזור באר שבע), דרום השפלה (גדרה, יבנה והסביבה) והשפלה (אזור ראשון לציון) - לא יתקיימו פעילויות חינוכיות ואין לצאת לעבודה שאינה חיונית. כמו כן, מותרת התקהלות עד 100 איש בשטח סגור בלבד.

באזורים דן וירקון, הכוללים את ערי גוש דן, לא יתקיימו פעילויות חינוכיות ואין לצאת לעבודה שאינה חיונית. כמו כן, מותרת התקהלות עד 300 איש בשטח סגור בלבד. במקביל, בערים רבות, אף כאלה שאינן כלולות בהנחיות פיקוד העורף, החליטו לפתוח את המקלטים הציבוריים.

לכתבות נוספות בנושא >>

חוסל בכיר בג'יהאד האסלאמי בעזה; כוננות בדרום – לימודים בוטלו

מטח רקטות לדרום עקב החיסול ברצועה: "נזעזע את הציונים"

ברקע התקיפה בדרום: "מבנה הותקף בדמשק – הרוגים ופצועים במקום"

הנחיות פיקוד העורף מעודכנות
הנחיות פיקוד העורף מעודכנות
מדיניות התגוננות לפי אזורים
מדיניות התגוננות לפי אזורים | צילום: פיקוד העורף

במקביל הוחלט לחסום צירים ואזורים הסמוכים לגדר המערכת. מדובר בכלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וכן כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה; כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז וכביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת "קובי" בשדרות, אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים ע״ש אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית, וגבעת "הפרש הבודד". נוסף על כך, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים, ועצירת תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום וצמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לשישה מיילים ימיים.

המשטרה החלה לתגבר את כוחותיה בדרום בעקבות פעילות צה"ל וההיערכות להסלמה. במשטרה מדגישים כי בכל מקרה של אזעקה, יש להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. כמו כן, חל איסור להתקרב לזירת אירוע. בכל מציאת פריט חשוד, לרבות חלקי יירוט או רקטה, יש להתרחק מהמקום, להרחיק סקרנים ולהזעיק את משטרת ישראל למקום.