הגבלת כניסה ומרחק בחדר האוכל: המתווה שיאפשר את פתיחת המלונות

שר התיירות והתאחדות המלונות יצרו "תו סגול" חדש שמותאם במיוחד לענף המלונאות בישראל. על פי התוכנית, כניסה למקום תותר רק לאורחים, שעות פעילות חדרי האוכל תורחב, והתפוסה בהם תהיה עד 35%

זמן צפייה: 05:38

בשורה למלונאים - וגם לציבור: משרדי הבריאות והתיירות יחד עם התאחדות המלונות יצרו "תו סגול" חדש, שיחריג את חדרי האוכל של המלונות מההגבלות החדשות שדורשות מקסימום 20 סועדים במקום סגור - בכך המלונות יוכלו להישאר פתוחים, חרף העלייה בתחלואה. כזכור, דבר ההסכמות פורסם אתמול לראשונה בחדשות 13.

על פי המתווה, תפוסת האורחים בחדרי האוכל תהיה עד 35% מתכולתו - ולא עד 20 סועדים. כמו כן, המרחקים בין השולחנות יוגדלו ל-2 מטרים. שעות הפעילות של חדרי האוכל יורחבו וגם שטח ההושבה בזמני ארוחות על מנת לאפשר מרחק מקסימלי בין הסועדים. נוסף על כך, הצדדים הסכימו כי לא תורשה כניסה למלונות למי שאינם אורחים - ובכך יוכל המלון להיות בבקרה אחר הנוכחים בשטחו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשיא המשבר: פרופ' סיגל סדצקי התפטרה מתפקידה במשרד הבריאות

1,057 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; מניין המתים עלה ל-338

גנץ נפגש עם נפגעי המשבר: "לא נעסוק בדבר לפני שנדאג לפרנסתכם"

חדר אוכל בבית מלון
חדר אוכל בבית מלון | צילום: חדשות 13

עוד הוחלט על רישום של אורחים בכניסה למלון וכן בכניסה לחדרי האוכל, אכיפה קפדנית של חבישת מסכה ברחבי המלון, הקפדה על הפרדה מקסימלית בין אורחים לעובדי המלון במהלך כל השהות, וסגירת ברים ומועדוני לילה לאלתר.

מוקדם יותר היום משרדי התחבורה והבריאות יחד עם המל"ל הגיעו להסכמות בנוגע למתווה הפעלת האוטובוסים. הוחלט כי מערך האוטובוסים יפעל במודל של 50%, כאשר כל כלי יכיל עד חצי מהתפוסה המירבית שלו. עוד הוחלט כי האוטובוסו יסיימו את פעילות באמצע שבוע בשעה 22:00 בלילה, אך ימשיכו לפעול בימי שישי עד כניסת השבת ובמוצ"ש.

כמו כן, משרד התחבורה יקיים פיקוח על עטיית מסכות וריחוק בין הנוסעים. שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי "הצלחנו לשפר את מודל הפעלת האוטובוסים שהוצע. נתוני התחלואה העולים מחייבים שינויים ואני קוראת לציבור להפגין סבלנות והבנה ולשמור על כללי ההתנהגות והריחוק כדי למנוע הדבקות. הנחיתי להוסיף עוד כלים לרשת האוטובוסים כדי למנוע שיבושים הצפויים בעקבות הגבלת התפוסה. אני קוראת למשרד האוצר להגיע להבנות מהירות עם מפעילי התחבורה הציבורית".