1,057 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; מניין המתים עלה ל-338

משרד הבריאות עדכן כי שני בני אדם נוספים הלכו לעולמם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מספר החולים הפעילים עלה ל-12,717, 85 במצב קשה, בהם 35 מונשמים. באשדוד יש יותר מאלף נדבקים, חרף הסגר החלקי

זמן צפייה: 01:42

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו 1,057 נדבקים חדשים בקורונה, וכעת מניין החולים הפעילים עומד על 12,717, מתוכם 85 במצב קשה, בהם 35 מונשמים ו-85 במצב בינוני. כמו כן, מספר מקרי המוות מסיבוכי הנגיף עלה ועומד על 338. עד כה החלימו 18,131 ישראלים. נוסף על כך, אתמול בוצעו יותר מ-23 אלף בדיקות, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על יותר מ-4%.

על פי נתוני המשרד, מספר החולים המאומתים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 5,682, לאחר מכן בני ברק עם 4,007 ואז תל אביב שבה אובחנו 1,913 חולים פעילים. מעבר לכך, למרות הסגר החלקי שחל באשדוד יש בעיר 1,070 חולים פעילים והיא נמצאת במקום הרביעי בארץ מבחינת מניין החולים הפעילים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הח"כים אישרו: הממשלה תוכל לקבוע הגבלות חדשות ללא אישור הכנסת

"מגפת שקר": המרצה שמשווה את הסגר על שכונות – לגטאות

גורמים במערכת הבריאות: אדלשטיין איבד אמון בפרופ' סדצקי

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב סיכמה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין כי על אף ההגבלות החדשות, המזגנים באוטובוסים יעבדו. לדבריה, "המחשבה על סגירת המזגנים הייתה גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה". במקביל, רגב הנחתה את משרדה להציג מתווה תוך 24 שעות להפעלת האוטובוסים תחת ההגבלות החדשות.

הלילה אישרה הכנסתבקריאה שנייה ושלישית את החוק שמאפשר לממשלה להחליט על הגבלות כחלק מהמאבק בהתפשטות מגפת הקורונה, ללא אישור של בית המחוקקים. תוקף החוק חודש ימים. נציג היועץ המשפטי לממשלה הסביר כי החוק נחוץ, משום ש"כל עיכוב של יום עלול להביא לאיבוד שליטה. הנגיף לא שומר שבת, ולא עובד רק בין שמונה לארבע".

במקביל, אושרה הגדלת הקנס על אי-עטיית מסכות מ-200 שקלים ל-500. נוסף על כך, מלבד שוטרים, יוכלו לאכוף את תקנות המסכות גם פקחי רשות רשות הטבע והגנים, עובדי רשויות מקומיות ופקחים עירוניים.

מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה
מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

כמו כן, בשל העלייה החדה שנרשמה בימים האחרונים במניין החולים בנגיף בישראל, אתמול אישרה הממשלה הגבלות נוספות על המשק. כחלק מההגבלות ייסגרו אולמות האירועים, המועדונים, הברים, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות ואולמות האירועים והתרבות. כמו כן, מספר הסועדים מסעדות יוגבל ל-20 שישבו בפנים ו-30 בחוץ. מנייני תפילות בבתי תפילות יוכלו להתקיים בהשתתפות של עד 19 מתפללים בלבד.

יתרה מזאת, במלונות לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון, ופעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור. בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד'. בנוסף, תחול מגבלה של עד 20 איש באוטובוס. לבסוף, התכנסויות והתקהלויות אחרות יותרו עד 20 משתתפים, במרחק של שני מטרים בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות.