הושג מתווה לאוטובוסים: יכילו חצי מהתפוסה ויסיימו לפעול מוקדם

משרדי התחבורה והבריאות הסכימו כי מערך האוטובוסים יפעל עד השעה 22:00, המזגנים ימשיכו לפעול ויתקיים פיקוח על עטיית מסכות וריחוק בין נוסעים. "נתוני התחלואה העולים מחייבים שינויים"

זמן צפייה: 01:45

משרדי התחבורה והבריאות יחד עם המל"ל הגיעו הבוקר (רביעי) להסכמות בנוגע למתווה הפעלת האוטובוסים. הוחלט כי מערך האוטובוסים יפעל במודל של 50%, כאשר כל כלי יכיל עד חצי מהתפוסה המירבית שלו. עוד הוחלט כי האוטובוסו יסיימו את פעילות באמצע שבוע בשעה 22:00 בלילה, אך ימשיכו לפעול בימי שישי עד כניסת השבת ובמוצ"ש.

כמו כן, משרד התחבורה יקיים פיקוח על עטיית מסכות וריחוק בין הנוסעים. שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי "הצלחנו לשפר את מודל הפעלת האוטובוסים שהוצע. נתוני התחלואה העולים מחייבים שינויים ואני קוראת לציבור להפגין סבלנות והבנה ולשמור על כללי ההתנהגות והריחוק כדי למנוע הדבקות. הנחיתי להוסיף עוד כלים לרשת האוטובוסים כדי למנוע שיבושים הצפויים בעקבות הגבלת התפוסה. אני קוראת למשרד האוצר להגיע להבנות מהירות עם מפעילי התחבורה הציבורית".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ועדת השרים החליטה: ביתר עילית תוכרז אזור מוגבל

בגלל מסיבת סיום בהרצליה: 17 תלמידי כיתה ט׳ נדבקו בקורונה

הסיבה לזינוק בחולי הקורונה הקשים: שינוי בהגדרות של בתיה"ח

אוטובוס דן
אוטובוס דן | צילום: בוצ'צ'ו

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל התייחסו להחלטה ואמרו כי "הגיע הזמן שנהגי האוטובוסים יתעסקו אך ורק בתפקידם והוא לנהוג ותו לא. אנו קוראים לראשי משרד התחבורה להעמיד סדרנים אשר יעשו סדר באוטובוסים, יגבו את כספי עלות הנסיעה ויאפשרו לנהגים להיות אך ורק מובילי דרך. נהגי האוטובוסים חייבים לשמור על תפקידם הראשוני והוא נהיגה בביטחה. הגיע הזמן לטפל בכך בטרם הלחץ והאלימות באוטובוסים יחזרו בגלל מגבלות על כמות הנוסעים. לא יעלה על הדעת שאנו לא יודעים מה קורה".

כזכור, משרד הבריאות המליץ לחייב את הנסיעה באוטובוסים ללא מזגן ועם חלונות פתוחים, אך רגב סיכמה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין כי על אף ההגבלות החדשות, המזגנים באוטובוסים יעבדו. לדבריה, "המחשבה על סגירת המזגנים הייתה גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה".