השרים אישרו: מועדונים, אולמות, ברים וחדרי כושר ייסגרו מיידית

בעקבות העלייה בתחלואה, הממשלה אישרה הגבלות חדשות, לפיהן יבוטלו מופעי תרבות, מספר האנשים במסעדות יוגבל ל-20 בפנים ו-30 בחוץ, ובתפילות בבתי הכנסת עד 19 בני אדם

זמן צפייה: 01:48

מגפת הקורונה: בשל העלייה החדה שנרשמה בימים האחרונים במניין החולים בנגיף בישראל, הממשלה אישרה היום (שני) הגבלות נוספות על המשק. כחלק מההגבלות ייסגרו אולמות האירועים, המועדונים, הברים, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות ואולמות האירועים והתרבות. כמו כן, מספר הסועדים מסעדות יוגבל ל-20 שישבו בפנים ו-30 בחוץ. מנייני תפילות בבתי תפילות יוכלו להתקיים בהשתתפות של עד 19 מתפללים בלבד.

יתרה מזאת, במלונות לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון, ופעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור. בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד'. בנוסף, תחול מגבלה של עד 20 איש באוטובוס. לבסוף, התכנסויות והתקהלויות אחרות יותרו עד 20 משתתפים, במרחק של שני מטרים בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות.

שר החינוך יואב גלנט הבהיר כי "בתי הספר של החופש הגדול לילדי הגנים ותלמידי כיתות א׳ עד ד׳ ממשיכים לפעול כסדרם, במתכונת שהייתה ובקבוצות שנקבעו. אין כל שינוי בהנחיות. כל שאר ההודעות בנושא, בטעות יסודן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "אין ספק שנוכח העלייה בתחלואה ניאלץ להחמיר בהגבלות"

תיעוד: שוטרים הכו וחשמלו בטייזר צעיר שלא עטה מסכה

מאסר עולם למחבל שרצח ישראלי בפיגוע דריסה לפני כחמש שנים

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

אחד הנציגים של משרד הבריאות שנכח בדיון אמר כי "אם ההגבלות לא יתקבלו - לא יהיה מנוס מסגר מלא". נוסף על כך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, היא זו שהציעה את "חוק ה-20", לפיו כל מקום יוגבל ל-20 נוכחים - כולל אוטובוסים וחדרי אוכל בבתי מלון. בנושא זה התפתח ויכוח בין הצדדים, זאת בשל העובדה כי אם יגבילו את מספר המשתתפים בחדרי האוכל - הדבר יצור קושי תפעולי עבור בתי המלון.

שחקנית הקולנוע גילה אלמגור אמרה לחדשות 13 אחרי החלת ההגבלות החדשות כי "זה נורא. אין אפילו אופק, אין תמיכה של המדינה, אין כלום. הייתי בבית הנשיא השבוע. היה רצון לשמוע להקשיב. ומה? כלום. אני בחל"ת מהיום הראשון, לא נכנסה אגורה - כלכלית זה נהיה נורא. אני עוד חושבת על הקולגות הצעירים שלי שיש להם משכנתאות וילדים. צריך להביא את הדברים הבסיסיים הביתה ואין מאיפה. אם המדינה לא תתייצב ולא תזרים תמיכות לאנשים האלה זה נורא. לא חוכמה להגיד סוגרים".

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, מסר לאחר ההחלטה: "החלטת מממשלת ישראל היום, היא למעשה צו סגירה לתעשיית המסעדות בישראל. ממשלת ישראל כשלה בשלושת החודשים האחרונים בהיערכות לגל נוסף של הדבקויות ונכשלה כישלון קולוסאלי, בדומה לתחילת המשבר, בטיפול בהיבט הכלכלי. ההחלטה להגביל את כמות הקהל לחמישים איש, ללא התייחסות לגודל העסק, מבטאת היסטריה ואין לה הצדקה בריאותית לאור נתוני ההידבקות הזעירים במסעדות".

קורונה במסעדה
קורונה במסעדה | צילום: רויטרס

לדאבוננו, אנחנו נאלצים להסיר אחריות לגבי 150 אלף עובדינו האהובים, שממשלת ישראל תצטרך למצוא עבורם פיתרון. אנחנו חרדים לגורלם של מעל 10 אלף יזמים בתחום, שיצאו בימים הקרובים לרחובות עם שק של חובות וללא כל ביטחון סוציאלי, עקב התנגדותה של ממשלת ישראל, להעניק לה כזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הישיבה כי "המגפה מתפשטת, זה ברור כשמש. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום, היא סוחבת איתה - בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים. היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו כל ארבעה ימים".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"אם לא נפעל עכשיו", הזהיר, "נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו. לכן, אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך".

בתוך כך, הממשלה אישרה את טיוטת תיקון החוק לפיו ההגבלות עליהן תחליט הממשלה ייכנסו לתוקף באופן מיידי. לפי התיקון לחוק, הוועדה בכנסת תקיים דיון בהחלטות ותחליט אם לאשרן בתוך שבעה ימים. במידה שהוועדה הרלוונטית לא תאשר את החלטת הממשלה תוך פרק זמן זה, ההחלטות יובאו לאישור מליאת הכנסת בהקדם האפשרי. לצד הליך האישור בכנסת, ההחלטות ייכנסו לתוקפן וימומשו באופן מיידי עם אישור הממשלה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, ועדת החוקה אישרה ברוב של שבעה תומכים מול ארבעה מתנגדים, כי הקנס על אי-עטיית המסכות יעלה מ-200 ל-500 שקלים. החוק צפוי להגיע עוד היום למליאה לקריאה שנייה ושלישית.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-30,162 בני אדם - מהם 816 אובחנו אתמול. כעת ישנם 11,856 חולים פעילים, מהם 90 במצב קשה ו-32 מונשמים. מניין מקרי המוות עלה ל-332.

בר בתל אביב בימי הקורונה
בר בתל אביב בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

בנוסף, פורסמה רשימת המקומות המסוכנים ביותר להידבקות בקורונה על פי רמת סיכון. בראש הטבלה ניצבים בילוי במועדון לילה, השתתפות בהצגה או קונצרט, ביקור בבית כנסת, מסגד וכנסייה, בילוי באצטדיון ספורט, בילוי בפאב (בפנים) ובמסיבה (בפנים). אחריהם ברשימה ניצבים השתתפות בחתונה, חיבוק או לחיצת יד, חוסר הקפדה על עטיית מסכה, אכילה במזנון ומתקן שעשועים.