מאסר עולם למחבל שרצח ישראלי בפיגוע דריסה לפני כחמש שנים

באוקטובר 2015, כשנסע בסמוך לצומת אל-פאוור, הותקף אברהם חסנו באבנים - וכשיצא מרכבו נדרס למוות. במהלך הדיון בגזר דינו של הדורס, בני משפחת חסנו צעקו לעבר משפחת המחבל - והוצאו מהאולם

זמן צפייה: 01:08

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר הבוקר (שני) מאסר עולם למחבל שרצח בפיגוע דריסה את אברהם חסנו לפני כחמש שנים בדרום הר חברון. במהלך הדיון אשתו של אברהם, רותי, התעלפה. בני משפחת חסנו צעקו לעבר משפחת המחבל - והוצאו מהאולם.

פיגוע הדריסה, כאמור, אירע באוקטובר 2015. אז, חסנו הותקף באבנים סמוך לצומת אל-פאוור, ויצא מרכבו כדי לנסות להימלט מההתקפה. בשלב זה, דרס אותו המחבל אלטיטי במשאית בה נהג, ונמלט מהמקום. חסנו היה בן 55 במותו.

בתחילה הואשם המחבל בהריגה בלבד, אולם בעקבות מחאה חריפה של בני משפחת חסנו הוחמר האישום להריגה בכוונה תחילה. עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מלווה את משפחת חסנו, אמר: "מאסר עולם זה המינימום, הגיע הזמן שהמחבלים האלו לא יחיו יותר בינינו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כיצד אירופה יוצאת מההגבלות – בעוד שישראל נכנסת לגל שני?

תיעוד: שוטרים הכו וחשמלו בטייזר צעיר שלא עטה מסכה

ישראל שיגרה לחלל את לוויין הריגול "אופק 16"

קברו של אברהם חסנו, שנרצח בפיגוע דריסה בדרום הר חברון
קברו של אברהם חסנו, שנרצח בפיגוע דריסה בדרום הר חברון | צילום: באדיבות המשפחה

אתמול סיפרה לאה חסנו, בתו של אברהם, על התמודדות המשפחה עם האובדן. במכתב אישי תיארה לאה "מה מרגישים כשהאדמה נופלת מתחת לרגליי, כשהמשפחה מתפרקת לרסיסים, רסיסי כאב, חוסר ודאות".

לאה סיפרה כי אמה רותי נאלצת מאז הפיגוע להחזיק לבדה שבעה ילדים ו-13 נכדים. "הכאב שמפלח את ליבי כשאני רואה את בני ישן עם תמונה של סבא, אחרי ארבע וחצי שנים. כל תורתו ודרכו היא דרך החסד והאהבה", כתבה. "לא למדנו לשנוא, זה משחית את הנפש. שום שנאה לא תמלא את ליבנו".