816 נדבקים אובחנו אתמול; הממשלה תדון בשורת מגבלות נוספות

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים הפעילים עומד כעת על 11,856 - מהם 90 במצב קשה ו-32 מונשמים. מניין מקרי המוות עלה ל-332 • רשימת המקומות המסוכנים ביותר להידבקות בקורונה

זמן צפייה: 02:09

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-30,162 בני אדם - מהם 816 אובחנו אתמול. כעת ישנם 11,856 חולים פעילים, מהם 90 במצב קשה ו-32 מונשמים. מניין מקרי המוות עלה ל-332.

נוכח העלייה בתחלואה, הממשלה תדון היום בהחמרה נוספת של המגבלות. זאת, לאחר שהבוקר נכנסו לתוקף ההנחיות שלפיהן ברים, מועדונים, אולמות וגני אירועים יוגבלו לתפוסה של עד 50 בני אדם.

עוד בחדשות 13:

כיצד אירופה יוצאת מההגבלות – בעוד שישראל נכנסת לגל שני?

תיעוד: שוטרים הכו וחשמלו בטייזר צעיר שלא עטה מסכה

אחרי ההבטחות: כמה מהכסף שהוקצה להצלת המשק – הגיע לאזרחים?

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, משרד הבריאות פרסם את רשימת המקומות המסוכנים ביותר להידבקות בקורונה על פי רמת סיכון. בראש הטבלה ניצבים בילוי במועדון לילה, השתתפות בהצגה או קונצרט, ביקור בבית כנסת, מסגד וכנסייה, בילוי באצטדיון ספורט, בילוי בפאב (בפנים) ובמסיבה (בפנים).

אחריהם ברשימה ניצבים השתתפות בחתונה, חיבוק או לחיצת יד, חוסר הקפדה על עטיית מסכה, אכילה במזנון ומתקן שעשועים.

רשימת המקומות המסוכנים ביותר להידבקות בקורונה
רשימת המקומות המסוכנים ביותר להידבקות בקורונה | צילום: משרד הבריאות

במסגרת הדיון שנערך אתמול בוועדת הקורונה בכנסת, נציג התאחדות האולמות אמר כי "חייבים שהמדינה תסייע, או שענף השמחות יקרוס. מצבנו כל כך קשה, שיש כבר אולמות שקיבלו צווי פינוי. האולמות לא יכולים להתמודד עם ההוצאות". נציג משרד הבריאות טען מנגד כי "מצאנו קשר הדוק בין אירועים מסוג חתונות לקצב הדבקה".

נציג התאחדות האולמות הוסיף כי "מי שיצטרך לתת את הפתרון הוא משרד האוצר, אין אולמות שמסוגלים לפתוח ל-50 איש, זה לא רלוונטי. 50 איש - זה סגירה של הענף". נציג האוצר אמר בתגובה לדברים כי הם "מגבשים תוכנית בראייה ארוכת טווח. הנחת המוצא היא שנדרש לתת את המענה הכלכלי, שום תוכנית כלכלית לא יכולה לגשר על מצב של סגירה לאורך זמן. המענק יוכל לתת בפרק זמן מהיר מזומנים כדי להציל את החודשים הקרובים".

אולם אירועים
אולם אירועים | צילום: חדשות 13

נציג משרד הבריאות הוסיף כי מתוך 1,400 אנשים שלא נדבקו בבית, 185 היו באירועים עצמם. נציגת הזוגות התרעמה על ההגבלות ואמרה: "זכותי לקבל את הכסף שלי, מי דואג לי? איך אפשר לסגור אירועים בלי להגיד איך? מי מפצה? אנחנו במלחמות על החיים שלנו. 1,000 זוגות נמצאים שם. זה הגיוני שאנחנו צריכים להילחם על הלחם שלנו?".