תיעוד: שוטרים הכו וחשמלו בטייזר צעיר שלא עטה מסכה

המקרה אירע בחולון, בעת מבצע אכיפה של המשטרה. השוטרים ביקשו מהצעיר להזדהות - ומשסירב, הכו אותו. הוא נעצר, אך צפוי להשתחרר היום. אוחנה ליועמ"ש: הורה למשטרה לפרסם סרטונים ממצלמות הגוף

זמן צפייה: 02:55

מגפת הקורונה: תיעוד שמציף את הרשת בשעות האחרונות מציג אלימות קשה של שוטרים נגד אזרח, שלא עטה מסכה על פניו. בסרטון נראה כיצד שני השוטרים מכים קשות את האזרח ואף מחשמלים אותו בטייזר - למרות זעקותיו שלו ושל חברו אשר תיעד את האירוע. מנגד, השוטר מהתיעוד טוען כי הצעיר נתן לו אגרוף ופצע אותו בגבה.

תחילת המקרה בשישי בערב. אז, המשטרה הייתה בעיצומו של מבצע האכיפה של תקנות החירום של משרד הבריאות להתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה. כשהגיעו לשכונת ג'סי כהן בחולון, נתקלו השוטרים בצעיר - שככל הנראה לא עטה מסכה על פי החוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי ההבטחות: כמה מהכסף שהוקצה להצלת המשק – הגיע לאזרחים?

בתגובה לירי לעוטף: צה"ל תקף עמדות חמאס בעזה

"פייק ניוז הורג": המתקשר שטוען שהנגיף הונדס – ומסכן אלפים

אלימות שוטרים בחולון
אלימות שוטרים בחולון

כשביקשו ממנו להזדהות, הוא כנראה סירב תחילה, אולם בשלב מסוים נראה שהוא דווקא כן שלף את תעודת הזהות מכיסו. כאן, כאמור, החלו השוטרים להכות אותו ולחשמל אותו בטייזר. בסוף הערב הוא נעצר בגין תקיפת שוטר. מעצרו הוארך עד היום.ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "תיעוד המקרה ופרטיו יועברו מיוזמתנו לבדיקת מח"ש ונפעל בהתאם לתוצאותיה".

בעקבות אירוע זה ועימותים נוספים בין שוטרים לאזרחים, בהם מעצרו על ידידיה אפשטיין בן ה-14, פנה השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה להורות למשטרה לפרסם סרטונים ממצלמות הגוף של השוטרים, במקרים בהם החומרים עוברים לחקירת מח"ש.

ידידיה אפשטיין
ידידיה אפשטיין | צילום: חדשות 13

"חשיפת התמונה, מלאה ככל הניתן, אין בה כדי לשבש את החקירה", כתב אוחנה במכתב. לדבריו, "על כן אני פונה אליך בבקשה לאשר הוצאת סרטונים מסוג זה והמצויים בידי המשטרה מבלי שהדבר יחשב לשיבוש הליכי חקירה, וזאת כדי לחשוף בפני הציבור תמונה כמה שיותר מלאה, כמה שיותר מהר, על ההתרחשות כולה".