"אי אפשר לנהל מלון עם 20 איש בחדר אוכל": הקרב על המלונות

ההגבלות החדשות על מסעדות הופכות את תפעול חדרי האוכל למורכב במיוחד. כדי למנוע סגירה נוספת ושליחת אלפים לחל"ת, המלונאים ניסחו תו סגול חדש ומחמיר - ומקווים לקבל את אישור משרד הבריאות

זמן צפייה: 05:38

אלפי ישראלים שאמורים לצאת בקיץ לחופשה בבית מלון בארץ, עדיין לא יודעים אם היא אכן תצא לפועל כמתוכנן. ההגבלות החדשות על מסעדות הופכות את תפעול חדרי האוכל לבלתי אפשרי, וכדי לנסות לעצור את הסגירה הכפויה של בתי המלון, נוצר תו סגול חדש, מחמיר יותר, שמשרד הבריאות אמור לאשר עוד הלילה (רביעי).

מאז נפתחו המלונות ב-27 במאי, חוויית החופשה השתנתה כמעט לבלי היכר - והכול על מנת שהישראלים יוכלו לנפוש בהתאם להגבלות. מעבר למדידות החום שמתבצעות בכניסה לחדר האוכל - השולחנות הורחקו ואפילו הקינוחיים האישיים נארזו בשקיות בודדות. "העלויות עצומות", הודה ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, "אבל אין ברירה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שזלזל במגפת הקורונה: נשיא ברזיל בולסונארו נדבק בנגיף

מועמד מוביל למנהל הטיפול בקורונה – האלוף במיל' רוני נומה

בגלל מסיבת סיום בהרצליה: 17 תלמידי כיתה ט׳ נדבקו בקורונה

חדר אוכל בבית מלון
חדר אוכל בבית מלון | צילום: חדשות 13

ולמרות שהמלונאים התכווננו על פי התו הסגול, ההגבלות החדשות שאושרו אתמול עלולות לשנות את הכול, שוב. על פי ההנחיות החדשות של הממשלה, בתוך מסעדה יכולים לשהות רק 20 בני אדם בו זמנית ו-30 נוספים מחוצה לה - זה, הסביר רביב, לא הגיוני. "אי אפשר לנהל מלון עם 20 איש בחדר אוכל כזה גדול. אין היגיון".

החשש והמצוקה בענף הביאו את שר התיירות אסף זמיר ואת התאחדות המלונות לצאת לקרב על חדרי האוכל, מתוך הבנה שתפעולית אי אפשר לפתוח מלון גדול, כשרק 20 סועדים נכנסים בכל פעם לאולם. הם החליטו לשווק למשרד הבריאות תו מחמיר ממה שנקבע בהתחלה והתחייבו להרחיק את השולחנות אף יותר, להאריך את שעות הארוחות ולסגור את הברים במלונות.

יאור רביב, מנכ''ל רשת מלונות ישרוטל
יאור רביב, מנכ''ל רשת מלונות ישרוטל | צילום: חדשות 13

כמו כן, המלונאים הורו כי יאסרו על כל מי שאינם אורחי המלון להיכנס אליו, ולהזמין משטרה או פיקוח עירוני שיסייעו לטפל במפירי ההגבלות. כעת, כל שנותר להם הוא לחכות להכרעת משרד הבריאות, בתקווה שלא יצטרכו לשלוח אלפי עובדים הביתה.