ה-FDA אישר לחסן ילדים בני 15-12 בחיסון של פייזר

חודשיים לאחר שענקית התרופות החלה בשלב הראשון של הניסוי, ה-FDA הרחיב את השימוש בחיסון על קטינים מתחת לגיל 16 כחלק מהמאבק בקורונה. "צעד קריטי בהפחתת הנטל הבריאותי על הציבור"

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

ה-FDA האמריקני אישר הלילה (שלישי) לחסן ילדים בני 15-12 בחיסון של חברת התרופות האמריקנית "פייזר" נגד נגיף הקורונה, זאת חודש לאחר שהחברה החלה בשלב הניסויים של החיסון על ילדים. "אישור שימוש חירום בחיסון על ילדים הוא צעד קריטי להפחתת הנטל הבריאותי על הציבור שנגרם כתוצאה מהקורונה", אמר ד"ר פיטר מרקס, מנהל מרכז המחקר והפיתוח הביולוגי של ה-FDA.

משרד הבריאות מסר בתגובה: "אנו מברכים על אישור החירום של ה-FDA להרחבת החיסונים גם לגילאי 12-16. מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, מקיים דיונים בנושא בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, נציגי קופות החולים ואיגוד רופאי הילדים במטרה להערך להרחבת החיסון לגילאי 12-16".

כבר לפני כשבוע העריכו בישראל כי יחלו לחסן ילדים נגד הקורונה, מייד עם אישור ה-FDA, זאת לאחר שבישראל כבר חוסנו ילדים שחולים במחלות כרוניות או מושתלי איברים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מטח כבד לאשקלון: פגיעות ישירות בשני מבנים; 6 נפצעו, 2 בינוני

נתניהו: נגיב בעוצמה רבה – מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו

טרם הירי: לפיד ובנט רצו להודיע לנשיא שעלה בידם להרכיב ממשלה

חיסון לילדים
חיסון לילדים | צילום: fotolia

כזכור, בשלב הראשון של הניסוי של פייזר, ניתנו מנות בכמה מינונים שונים של 10, 20 ו-30 מיקרוגרם, בקרב 144 ילדים בני 5-11. בהמשך נערך הניסוי בילדים בני שנתיים עד ארבע ורק לאחר מכן בתינוקות עד גיל שנתיים.

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בית הספר "יפה נוף" בבאר שבע נסגר לאחר ש-31 תלמידים ושלוש מורות - שכבר חוסנו, נמצאו חיוביים לקורונה. כיום, מאות תלמידים נמצאים בבידוד והשיעורים מתקיימים בלמידה מרחוק. בבית הספר היסודי "הרצוג" שבאותה השכונה נמצאו שלושה מאומתים, ובמקיף זילברמן - שישה נוספים.

זאת ועוד, מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי שני תלמידים שחזרו מחו"ל נדבקו בזן הצ'יליאני, ומשום שמשפחתו של אחד מהם הפרה את כללי הבידוד ואף ערכה מסיבה - תלמידה נוספת נדבקה. בעקבות הפרסום, משרד הבריאות פנה למשטרה לפתוח בבדיקה. ‏